Vespa-Ciao.NL
:: Standaard elec blokje

Home Forums Algemeen Oude topics Standaard elec blokje

• Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door .-{2F4OV}-..
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Hey mensen van het goede leven :thumb

Omdat ik moet wachten op mijn speedengine en wat andere probleempjes *bla bla bla* had ik ff mijn std elec blokje eronder gelegd.

Std brominlaat en std krukas neem ik aan
      standaard poorterij etc
      42mm alu polini met kop
      13/13 met sproeier !! 66 !!

en met vario etc en 8 gram rolletjes maar dat is niet zo boeiend.

Toen ik t in elkaar zetten liep t echt gelijk! en mooi statinoair enzo.

Hij heeft opzich totaal geen power maar dat had ik ook niet egt verw8 met al die std shit maar wat ik het rare vind is dat hij na een beetje statinoair lopen zomaar kan uivallen soms.

en rijd ook niet egt lekker qua motor dan, soms het idee dat hij een beetje tegenwerkt.

zal vast komen door de bougie.

t lijkt me sterk dat dit door een nieuwe bougie komt (is 10km? oud) maar de kleur is egt stront..

en t lijkt me een beetje vaag dat ik sproeier 70-72 op een std blokkie moet gaan doen aangezien ik met 66 heb gereden met maxinlaat en racekrukas!

Hier nog paar fototjes van de elec rotzooi en iets opgeknapte uitlaat alvast 😛

Ik dacht zelf aan valse lucht en misschien hebben mensen ideeen voor dit

ohja het grote carter had zo’n tuutje bij het spruitstukkie en die heb ik dichtgemaakt met kneedbaar staal. ljikt me niet erg van belang maartog

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Dat tuutje is dat niet voor olietoevoer ofsow?

Of bdoel je da tuutje niet..?

Kun je niet gwoon een sproeier van 5 maten kleiner erin doen en een van 5 maten groter en kijke wa t beste loopt? Of je uberhaupt wel verschil merkt…

Herr Flick
        Topic starter

daar schiet ik nix mee op want eigenlijk is een 66 sproeier al te groot voor std inlaat lijkt mij

Gele Racefrikandel

Bussie89
          Bijdrager

k rijd nu met 60 sproeier, op 50 cc, btje getund (kruk en carter)
            en powerfilter, lijkt me niet zo gek die 70 sproeier?

heb je al geprobeerd dan?

Vincent Vario
            Bijdrager

aan de bougie te zien moet er gewoon een grotere sproeier in, dus probeer dat eerst maar es.
              en als je m stationair wil laten lopen moet je dat schroefje aan de zijkant van de carb. es wat indraaien:P

Thijs_DR_Evo
              Bijdrager

Je sproeier heeft in principe niks met de inlaatgrootte te maken. Daarmee bedoel ik (waar ik laatst ook al over begon, bij het MHR carter topic) de luchtsnelheid. Als de luchtsnelheid hoog is in de carburateur, zal er meer brandstof door de sproeier getrokken worden, omdat er een grotere drukval is in de venturi. Als je nu zo’n iele wiele inlaatje hebt, heb je in principe wel een hele hoge luchtsnelheid, omdat je veel lucht door een klein gat probeert te trekken, MAAR, op toeren krijg je het probleem dat de inlaat je tegen begint te werken. Maw, er kan te weinig lucht door, dus je flow stagneert dan min of meer, waardoor je dus inderdaad met een grotere sproeier dat een beetje kunt compenseren. (niet de luchthoeveelheid, maar wel de mengverhouding) De flow blijft dan hetzelfde terwijl de cilinder wel om meer vraagt.
                Wat bedoel je precies met uitvallen, valt gewoon helemaal weg, of slaat ie een keer over en valt ie uit omdat ie het niet meer “bijgetrokken” krijgt stationair. (omdat ie zo laag loopt dat als ie een slag mist, het ding gelijk te langzaam rondgaat om nog aan te blijven.) Valt ie onder het rijden ook uit, of alleen stationair? Of merk je het alleen stationair, omdat je het ook over tegenwerken hebt.
                Dat tuutje zal idd voor de olietoevoer zijn, en als je die niet goed dichtmaakt trekt ie idd valse lucht aan. Is dus redelijk van belang ;).
                Als ie valse lucht trekt kan het ook goed zijn dat er daarom zo’n grote sproeier inmoet. De bougiekleur is slecht te zien op de foto btw. Je kan het beste even een keer (warm!) volgas een stuk rijden, en het ding dan direct stil zetten en de bougiekleur bekijken. Als je nl nog een stuk moet rijden (bv de oprit op, garage in, achterom, weet ik het) is de kleur nl alweer helemaal anders. Geeft een vertekend beeld dan.

grz Thijs

Herr Flick
                Topic starter

Nah niet dom bedoelt maar vind dit echt domme antwoorden eigenlijk, je gaat tog geen sproeier 70 ??!! in een std blokkie gooien.

maaarja

Gele Racefrikandel

Bussie89
                  Bijdrager

probeer het dan eens!:D

timschilders
                    Bijdrager

thomas, het is toch zo hoor. elk blokje is echt anders. een citta van een vriend van me, setup : 50cc, 13/13,polini luchtfilter, polini top one, en die verzoop in 38! ik geloof hem nog niet, ik zal een keer naar zijn blokje kijken. maar voor de bravo met 13/13 had ik 48 nodig en bij de ciao met 13/13 en mallo filter 60 sproeier

Tonni
                      Moderator

Herr FlicK :
                        Nah niet dom bedoelt maar vind dit echt domme antwoorden eigenlijk, je gaat tog geen sproeier 70 ??!! in een std blokkie gooien.

maaarja

Sorry Thomas, maar ik moet het even kwijt…

Tot nu heb ik slechts één dom antwoord gelezen in dit topic, en dat staat hierboven ge-quote…
                        Je vraagt ernaar, krijgt uitleg en advies, en vertelt die mensen vervolgens dat ze dom zijn. Als je het zelf wel weet, moet je de vraag niet eens stellen hier lijkt me. Dat is dan pas dom.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                        Moderator

Thomas je hebt het nog niet geprobeert en meestal als een bougie grijs is moet er een andere sproeier in.

Pleur er een 70 in 4 maten groter en kiek wat de kleur dan is anders naai je straks je 42 alu.

Thijs_DR_Evo
                          Bijdrager

Mij maakt het niet uit, is niet mijn cilinder die aan poep loopt :P.

grz Thijs

.-{2F4OV}-.

hansieb :
                              Thomas je hebt het nog niet geprobeert en meestal als een bougie grijs is moet er een andere sproeier in.

Pleur er een 70 in 4 maten groter en kiek wat de kleur dan is anders naai je straks je 42 alu.

Idd.. da zou pas jammer zijn!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.