- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 8 maanden geleden door Thije.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juli 2024 om 19:34 #826196
Hoi, ik heb laatst een Girela citta gekregen. De brommer lag helemaal uit elkaar en ik heb hem inmiddels weer helemaal in elkaar gekregen.
Volgens mij is de brommer helemaal standaard.
Hij trekt aardig langzaam op en gaat op topsnelheid maar 37 km/h.
Heeft iemand een idee hoe ik hem kan opvoeren zonder honderden euros uit te geven.
Met vriendelijke groet Thije.25 juli 2024 om 20:57 #826198Wat is de diameter van de achterpoelie?
Die moet std. 90 – 105mm zijnAls je het optrekken met een scooter vergelijkt klopt dat.
Een Citta Ciao etc etc trekt in vergelijking dan langzaam op. Dat hoort zo.Maar sommige(vorige eigenaren) monteren een te kleine poelie 70 – 80mm
dan is de gang er echt uit.De topsnelheid is wel goed want uit fabriek gingen ze exact 27km/u. 😎
Je weet ook, boven de 35km/u heb je een WOK na politiecontrole.
Dat moet je zelf weten natuurlijk.Opvoeren? ja hoor, kan cheapie, koop:
-een DR43 Cilinder. 100,-
-een 12/12 carburateur. 50,-
-een Gianelli citypower 60,-
-een poelie 80 of 90 met bijbehorende snaar. 20,-
-een polini luchtfiltertje. 10,-
-een setje sproeiers 60 – 68
-pakkingen, (geen alu voetpakking)Zie ook:
https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen.html
Controleer voor de aankoop diameter blok waar het hemd van de cilinder in komt.
en inw diameter inlaat tuitje achter op je blok. Geen 9mm dan heb je een snorblok.
Een Citta heeft dat origineel niet maar je weet t nooit na 30 jaar geknutsel van allerlei lui.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 juli 2024 om 21:17 #826201Hoi Wim. Bedankt voor alle informatie.
De achterpoulie is volgens mij 80 mm.
Wat zou ik het beste als eerste kunnen vervangen naar jouw mening?Gr Thije.
25 juli 2024 om 21:40 #826202Er van uitgaande dat alles oké in elkaar gezet is, lijkt mij wel met ruim 35 km/u.
Het simpelste nu?
Probeer een 90 poelie/snaarsetje.
Trekt ie wat beter op, en misschien is de top wel gelijk of maar iets er onder omdat ie nu wat beter op toeren komt.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 juli 2024 om 22:01 #826204Heel er bedankt
26 juli 2024 om 12:12 #826209Dag Thije,
Heb je het over de Gilera ec1 van je profielfoto welke van jou is? Een buitenlandse met spaakvelgen, daar zien we graag wat meer mooie foto’s van.
Het volgende topic zal je ook nog eens door kunnen lezen: https://vespa-ciao.nl/how-tos/motorische-how-tos/opvoeren-beginners-ciao-citta-bravo/
26 juli 2024 om 16:55 #826217Hoi Martino. Het is inderdaad een Girela ec1 met spaakvelgen. Hier wat foto’s:

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.