Vespa-Ciao.NL
:: standaard ciao moet ff harder lopen(help me :P)

Home Forums Techniek Opvoeren standaard ciao moet ff harder lopen(help me :P)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

GuardianGI
    Topic starter

ik heb dus een standaard ciao (voor zo ver ik weet iig) deze heb ik +- 1 jaar terug 2e hands gekocht bij een bromer/scooter zaak,
      volgens hun in zeer goede staat(heb er tot nog toe geen problemen mee gehad dus ik geloof ze daarin wel :P)
      maar hij loopt 45/50 en trekt langzamer op dan mn fiets (nee dit is helaas niet (sterk)overdreven)
      nu wilde ik dus dat ie ietsje harder zou optrekken(hoefd egt niet veel te zijn) en een top van rond de 60
      dit het liefst met een budget onder de 100 euro (zou kunnen strekken tot de 5000 maar dat geef ik liever ergens anders aan uit, mn studie bijvoorbeeld maar het mag dus (ietsje)meer zijn).
      verder ben ik opzich wel handig maar niet zozeer met motor techniek(heb mn blokje ook nog nooit uitelkaar gehaald en wil dit liever zo houden) mijn broer is auto monteur dus die zou kunnen helpen met dat soort dingen(aleen heb die weingi verstand van dingen opvoeren en bij een ciao al helemaal geen hij rijd zelf een derbi senda die volgens hem 110 loopt xD )
      iets als een ander uitlaatje dr onder zetten is geen probleem (is ook eigenlijk wat ik een beetje in gedachten had aleen een andere uitlaat)
      nou staat hierover wel het een en ander onder de tuning > uitlaten (maar met mijn matige verstand van mijn eigen brommer kon ik hier niet zo veel wijzer uit worden)
      ik zag wel dat de prijze sterk varieerde (van 15 voor een standaart uitlaat tot 400 voor een race gaval wat ik dus absoluut niet wil :P)
      zon dikke bocht oid vind ik zelf niet lelijk maar eigelijk ook niet mooier (zowiezo hoefd t voor mij geen schoonheids prijzen te winnen xD hoewel ik van de zomer wel de hele boel wil spijten aangezien ik al bij aankoop de nodige lak schade had hoewel dit niet roest en dit ook neit zal gaan doen omdat ik het netjes in de blanke lak gezet heb ziet het er evengoed niet mooi uit…)

duss voor de mensen die het bovenstaande maar een iritant lang verhaal vinden:
      standaart ciao(denk ik)
      andere uitlaat doel is +- 60km/h prijs onder de €150,-

EDIT fotos 😀 (H)

deze 2e was nogal sterk bewogen (nu geen tijd en zin om opnieuw te maken dus ffies opgeknapt met photoshop(wederom nu niet veel tijd maar je ken nu iig zien wat wat is :P)

500
      Donateur

Men neme, groene trekveertjes van polini (10 euro) stopt die in je koppeling, een leovince krul(uitlaat) en een poulie 80. eventueel een powerluchtfiltertje

GuardianGI
        Topic starter

ok bedankt voor je snelle reactie 🙂
          ik ga even kijken waar je het allemaal over heb 😛

500
          Donateur

Nou die trekveertjes doe je in je koppeling waardoor die iets later aanslaat waardoor je al met meer toeren wegtrekt,
            De leovince krul neemt het vervolgens over want die trekt lekker door
            Poulie 80 is voor lekkere trekkracht en geen overtoeren.
            En powerfilter voor een beetje meer kracht/snelheid, mooi geluidje

hiermee moet je ong. 55 gaan.

GuardianGI
            Topic starter

oke duidelijk 🙂
              ik was beetje bang met een grotere poulie omdat ie al zoweinig kracht had(maar met ander uitlaatje en lucht filethoef ik daar dus niet bang voor te zijn?)

trouwens uitlaat opgezocht, klinkt idd goed “Leovince krul (50/60 cc)- Voor leuke trekkracht. Presteert goed van onderuit tot in het middengebied. Niet geschikt voor hoogtoerige set-up. Redelijke prijs, maar roestgevoelig.

maar is het dan een goed idee hem met hitte bestendige verf/lak te spuiten?

500
              Donateur

Nee, een te grote poulie werkt eerder tegen met het optrekken.;)
                Zit er al op, die lak, maar waarschijnlijk dus niet goed dus ja je kunt het nog wel een keer doen ja.. insmeren met olie wil ook helpen.

Lars

GuardianGI
                Topic starter

owja idd (dit zijn geen dingen om te bedenken na 12en en een dag werken xD)
                  enuh zeg maar martin ;D

500
                  Donateur

Nee het is wel zo, hoe groter de poulie hoe meer trekkracht maar als je teveel hebt gaat die overtoeren draaien en dat rijd niet lekker daarom poulie 80 is altijd goed (bij bromklok(vertanding in je achterwiel) en 50cc)

coda
                    Donateur

Als ie zo beroerd optrekt met een originele poelie heeft ie vast niet veel compressie:

Nieuwe zuigerveren+pakkingsetje ( 12 euro of zo)
                      Cilinder ontkolen (zelf doen)
                      80 poelie + snaar (15 euro)
                      malossifilter (12 euro) (ori gaasjes erbij in stoppen,anders komt er teveel vuil in)
                      sproeier 50 a 52 (3 euro)
                      proma circuit/leovinci,top one (2e hands 40 euro oid)

Prijzen zijn een schatting,succes!

GuardianGI
                      Topic starter

ik dank u 🙂
                        heeft er iemand trouwens nog iets van een webshop(anders moet ik bij bromer zaak langs en 9vd 10 keer moeten zij t ook bestellen etc…)

en ik weet niet of de vorige eigenaar er iets me gedaan heeft maar wat ik nog was vergeten te zeggen is dat hij op dit moment zeer zuinig rijd, de 250km haal ik op een volle tank(dan moet ik +- over op mn reserves) ik weet niet of dit abnormaal is?

coda
                        Donateur

De webshop die je nodig hebt is http://www.jmpb.nl

Ik weet dat ze zuinig zijn,maar wat jij zegt kan echt niet.
                          Een ciao heeft zo’n 3 liter tankinhoud en zeg 0,2 liter reserve,dan zou ie 1 op 90 lopen…..
                          Kijk je km teller maar eens na of plaats een fietsteller.;)

GuardianGI
                          Topic starter

ownee idd heb reken fotje gemaakt xD (naar mijn school en terug is +- 25km ik rekende 25 heen 25 trug xD)
                            en ik heb een tijdje een fietsteller dr op gehad(goedkope xD) en de regiustreerde triling als een rondje van je wiel en miste afentoe een rondje van t wiel (trek je op zegt ie 70 rij je op je top zegt ie 15 afentoe)

en bedankt voor de site ik ga van t weekend ff kijke wat ik ga bestellen 🙂

trouwens even 2 foto’s gemaakt (staan in start post)

500
                            Donateur

dus 1:45 is mogelijk op een std ciao hoor;)

jules
                              Bijdrager

hoeveel harder zou ik gaan met een powerfilter bij mijn setup (en welke moet ik nemen dan), en ook meteen welke sproeier maat? Is dit ook niet erg zuipend een powerfilter?
                                Alvast bedankt

angel
                                Bijdrager

eerlijk gezegd powerfilter weet niet of dat veel helpt :D:? Heb het zelf op de ciao zitte en merk er niets van qua snelheid..Heb wel het gevoel dat het betr optrekt (maar ook dat kan aan mij liggen)..Maar ja nu on topic ik reed vroeger met dit op me eerste ciao’tje

* groene polini trekveertjes
                                  * poulie 80 (zelf had ik 70 maar dat trok retetraag :D) – wel passende v snaar voor kopen
                                  * citypower

powerfilter kan maar hoeft nu ook weer niet meteen zou ik zo zegge uit eigen ervaring..Trouwens als jij malossi powerfilter neemt vervang de ring wel door de orginele spanring want bij mij bleef ie er maar scheef opzitte met de meegeleverde ring 😐 Misschien fabrieksfoutje van de mijne missch hebbe andere dat niet het kan 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.