- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 11 maanden geleden door Guus.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 maart 2009 om 10:57 #184191
Hallo,
Velen van jullie zullen denken, zucht, weer zo’n kind dat vraagt wat ie met zn brommer moet doen. Ja ik weet het, maar toch ga ik het vragen.
Ik heb aardig wat research gedaan in de how to’s en zo op internetpagina’s, maar om eerlijk te zijn snap ik er de ballen van. Ik weet niks over mn vespa ciao mix. Toch wil ik hem opvoeren, want m’n ciao trekt voor geen meter en zijn top is 45km/h. Vaak leidt dit voor mij tot frustratie op wegen waar je 50 mag, maar waar ik gewoon niet vooruit kom.Ik heb gelezen in de opvoeren voor beginners how to, dat een simpele oplossing zou zijn; andere v-snaar+poulie en andere uitlaat. Ook heb ik het een en ander gelezen over 13/13 caburateurs. Mijn ciao is zoals gezegd, volledig standaard. Het is een mix en heb geen idee of er iets van een begrenzing inzit. Ook heeft hij een kickstart en choke.
Nou, mijn vraag aan jullie is wat ik het beste kan doen. Ik zou het liefst 55km/h willen en goed optrekken voor ongeveer 70 euro. Verwijzingen naar how to’s die me nog zouden kunnen helpen of andere sites zijn altijd welkom.
Bedankt!
15 maart 2009 om 11:36 #188054Zijn die how to’s zo onduidelijk dan?
Wat je kan doen:
-Kleinere poelie: Trek je minder snel maar gaat hij harder. Dit kost 3 euro voor poelie 7 voor snaar.
-Andere uitlaat: Een citypower lijkt op een std uitlaat maar trekt beter en de top ligt ook 5 km/u hoger ongeveer dit kost 20-25euro
-Als je je inlaat uitvijld en een 13/13 carb erop zet scheelt dit ook een stuk. Zonder uitvijlen scheelt het niks tot weinig. Zo’n carb van dellorto kost 30-35 euroLinks:
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8175
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2975
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2978Gr, stefan
15 maart 2009 om 12:50 #188056Misschien als je je woonplaats neerzet dat er mensen zijn in de buurt die je het een en ander kunnen laten zien.
Anders is het een kwestie van proberen, dan kun je ook altijd nog vragen stellen.
80 poelie+snaar en een citypower monteren, simpel te doen en dan zal je de 50 wel halen.
Inlaat uitvijlen zou ik nog niet aan beginnen.
17 maart 2009 om 15:33 #188058Bedankt voor jullie tips en replies!
Ben vandaag naar de plaatselijke fietsekloot geweest (doet ook bromfietsen ;p) met het verhaaltje van hierboven.
Wat hij me vertelde was dat er weinig te doen was aan het optrekken, toen ik een andere uitlaat voorstelde zei hij me dar de uitlaat die erop lag al niet meer standaard was. Toch rijdt de ciao met moeite 45. Hierop antwoorde hij dat het kan liggen omdat ie al wat ouder is en de cilinder misschien wat versleten is.
Toen stelde ik voor een 70CC. Toen zei hij weer dat ik dan alles moet gaan aanpassen, luchtfilter, carburateur, en de cilinder zelf. Zo kwam hij al op 225 euro.
Ik moet zeggen dat ik me een beetje bedrogen voelde, aangezien hij me eigenlijk niet verder kon helpen tenzij ik bereid was veel geld uit te geven.Btw, heb zo’n idee dat mn uitlaat wel standaard is. Als ik kijk naar de std. ciao uitlaten op internet zijn ze precies hetzelfde.
17 maart 2009 om 15:38 #188059
dörperCIAOweet je zeker dat het een brommer is en geen snor??
17 maart 2009 om 18:30 #188060dörperCIAO :
weet je zeker dat het een brommer is en geen snor??Ja. het is een brommer
Denk nu aan een leovince krul met kleine poulie. Lever ik dan veel trekkracht in? Wat win ik met alleen een leovince?
18 maart 2009 om 20:55 #188065Met een leovincie heb je zeker een hogere top alleen als je andere uitlaat eropzet moet je ook grotere sproeier kope he
18 maart 2009 om 21:05 #188066een 12/12 carb. is misschien ook nog een optie? 😛
een leovince geeft je meer trekkracht,
dat compenseert een mogelijke kleinere poelie zo goed als.19 maart 2009 om 17:02 #188069Zooo,
Heb me vandaag een 2e hands leo krul erop laten zetten. Heb het gevoel of ie langzamer trekt int begin, ma kan aan mij liggen. In het middenstuk krijg ik wel een scheut. Of de top verandert is kan ik niet zeggen, metertje geeft 50 aan maar heb hem nooit erover zien gaan. Ga morgen even testen bij die ‘u rijdt ..km/h’ borden. Geluid is wel super.
Eventjes voor eenieder die ook aan een leo krul denkt. Je moet er dus ook een nieuwe standaard bij kopen wat dat ding waar je hem optilt (bok geloof ik?) gaat niet samen met de leo krul dus je zult een zijstandaard erop moeten gooien.
Morgen check ik ook de bougie na. Ga er geen kleinere poulie meer indoen, dan trekt ie helemaal niet meer.
Heeft een 13/13 cab nog veel zin voor prestaties of zo laten?11 april 2009 om 20:36 #188225niet zonder aanpassingen;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.