Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sjaak trekhaak

ik zou gewoon die athena pakke en kijke of er deze keer wel de goede zuiger bijzit enzo ,zoniet gewoon weer terug sture.

TimoO_
      Donateur

persoonlijk zou ik voor de malossi gaan.

ArvidW
        Donateur

Ik zou eigenlijk ook voor de malossi gaan, Athena heeft tot nu toe echt al veel grove fouten gemaakt kwa vespaspul wat gewoon niet mis mag gaan. Malossi levert daarentegen wel gewoon goedde spullen… 🙂

En gietijzer is ook gewoon wat makkenlijker, minder kritisch kwa warmlopen omdat je het simpel kunt oplappen:) (schuurpapiertje doet wonderen)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

st3yn
          Topic starter

Dus gewoon de 46,5mm malossi nemen vinden jullie? :thumb Ik neem aan dat mijn 46 Pinasco kop hier gewoon goed op past?

erikbloemberg

ik zou voor de 80 polini gaan rijd lekker en veel trekkracht

Daan777
              Moderator

st3yn heeft de 46,5mm malossi van jelle gekocht, ik ga z’n carters en zuiger ff opknappen!
                Ik post hier de foto’s wel:P

Edjuh :

pi x 23^2 x 43, ik kom uit op 71,461cc

Nou dan kunnen we de 46 echt geen 80 meer noemen.

Nou liever wel. Klinkt vet stoer!
                Yo gast, hoeveel heb je eronder?
                80cc Kill!
                Nooh!!
                😛

ArvidW
                Donateur

Ach, hij heeft nu 73cc (a)

Home made engine dyno

Michel
                  Bijdrager

Heb je hem nou, Steyn?

Zou wel beter zijn in ieder geval. Die Polini slijt erg hard en de zuigerveren zijn zo weg.
                    Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt :thumb

Nou maar hopen dat je geen ellende meer tegen komt.

Flip V/d Kuil

Ik ben benieuwd naar je Malossi 46,5 cil. heb je hem nou gekocht offuh ?

Greetsz

st3yn
                      Topic starter

ArvidW :
                        Ach, hij heeft nu 73cc (a)

Volgens de cilinder tabel 72,99 cc en 7 PK! 😉

Ik heb nu idd de 46,5 Malossi gekocht van Jelle! Als het goed is kan ik vandaag het geld overmaken en zal hij hem maandag ofzo wel versturen, dus woensdag in huis hoop ik. =)
                        Ik denk/hoop dat deze cilinder wel lekker lang meegaat en dat de kwaliteit ook erg goed is. Maar kan hij echt de 7 PK waarmaken? 😀

ArvidW
                        Donateur

Dan zou hij 1.5pk meer moeten hebben dan de polini 80, dat is best fors.

Home made engine dyno

Flip V/d Kuil

tof ! ik ben benieuwd hoe hij dan rijdt 😀

Vast niet slecht..

st3yn
                            Topic starter

3 Updates:

De eerste update gaat over m’n 43 DR cillinder: Er is een nieuwe flens op gelast (22mm) en hij is ‘gehoond’. Ik snap niet echt WAT ze precies gedaan hebben maargoed.. de wand ziet er verder vrij aardig uit, de krasjes die je ziet zijn niet voelbaar. Het lijkt wel gewoon geschuurt ofzo. De originele zuiger past er verder normaal in geloof ik!
                              De flens is redelijk recht erop gelast, een klein beetje scheef maar 😉 Het lijkt wel in orde in ieder geval!

Ik heb ze ook m’n 46 Athena (alu) met nicasyl wand laten zien.. ze kunnen hem gewoon honen voor 10-15 euro zeggen ze hahaha nou ik ben benieuwd!!

(De ‘krasjes’ lijken veel erger op de foto dan dat het is, je voelt ze niet trouwens!)

22mm flens ziet er mooi uit 🙂

Niet helemaal recht maar toch erg netjes!

Tweede update: Ik heb de 46,5 Malossi binnen =) Mooi ding!! Ben er echt blij mij, volgens mij wil dat ding ook wel blazen!! Even pakkingen halen, de zuiger mooi schoon poetsen en ik kan de boel monteren. 😀

Derde update: Morgen gaat m’n blokje naar Daan toe en die gaat m’n carters stralen en ook m’n electronische vliegwiel afdraaien 😀 Dat ding weegt echt 1300 gram dus daar mag wel wat af!!

Het gaat nu weer vrij snel allemaal dus de brommer zal wel volgende week weer lopen 🙂

Wouz-LwB
                              Donateur

Bop bop gas derop:pimp

Komt goud steyn 😉

Keep on tjoening 😀

Michel
                                Bijdrager

Nice :thumb DR ziet er ook weer aardig uit. Als ze hem gehoond hebben dan hebben ze er een laag uitgehaald met een speciaal stuk gereedschap zodat je weer een verse laag cilinderwand hebt. Er moet dan wel een overmaat zuigertje in die even nauwkeurig uitgezocht moet worden. Toch heb ik zo het idee dat er niet veel aan gedaan is maar dat kan aan de foto’s liggen. Het lijkt net of ik al strepen zie op de eerste foto. Of het zijn een paar noobs geweest 😛 Ik zou het even goed checken maar what the heck!

Blazen met die 46.5mm!!

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.