Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

ArvidW :

Quest :
      waarom neem je niet de 46mm Pinasco alu?

Omdat die duur en tam is ?:P

Wel duurzaam, en volgens mij de beste keus voor dagelijks gebruik.

Malossi zou ik eerder pakken dan polini, ik heb er niet mee gereden maar volgens mij is het een prima cilinder, en betaalbaar.

st3yn
      Topic starter

Ik heb globaal uitgerekend dat ik met m’n brommer ongeveer 100km per week rijd dus dat is niet eens echt veel lijkt me! Kan ik dan beter een alu of een giet cilinder nemen?

Tonni
        Moderator

Misschien dan toch de Malossi? Ik zelf heb ook geen idee wat er mis mee zou moeten zijn.. Het lijkt me een prima cilinder.
          En hij is ook nog een stukje goedkoper als de Polini..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Wouz-LwB
          Donateur

mja flippie , je hebt je ciao op de meeting ook op de rollerbank gezet he !
            lijkt me ook niet slim met inrijden..

maarja tis en blijft zuur natuurlijk…

80polini voor dagelijksgebruik, ik rijd er nu ook mee maar t slijt als een malle.
            ik ben benieuwd naar mijne als die eraf komt..

Maarja steyn , er zijn genoeg andere leuke cilinders op deze aardbodem 😛

Tonni
            Moderator

Wouz-LwB :
              mja flippie , je hebt je ciao op de meeting ook op de rollerbank gezet he !
              lijkt me ook niet slim met inrijden..

En toch moet hij zo’n run makkelijk kunnen doorstaan (tenzij je echt het gas er een tijdje vol op houdt).

Ik denk echt dat hij te krap (tolerantie) heeft gelopen, misschien ook iets te arm). Feit blijft dat het met een 13/13 en 80cc vrij krap is qua brandstofvoorziening. Er moet vrij veel brandstof aangevoerd worden door een relatief kleine inlaat. Dit zal eerder problemen geven op hogere toeren tijdens belasting.

Valt me ook op dat de alu cilinders wel erg warm worden. Ik heb nu met de Polini en met de Pinasco al een gesmolten koelkap gehad.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

st3yn
              Topic starter

Voordat ik hem op de rollerbank zette had ik hem echt goed rustig warmgereden en ik heb het gas niet eens helemaal opengetrokken op de rollerbank! Toen de brommer kapot ging reed ik voor het eerst echt even een paar seconden volgas.. en dit was na zo’n 100km. Maar na goed warmrijden moet je het gas toch wel heel even langzaam open kunnen trekken, zonder dat meteen de hele cilinder kapot gaat? Niet meteen helemaal volgas knallen natuurlijk maar hij mag wel even toeren maken lijkt me toch.
                En hoewel de sproeier erg klein leek kleurde de bougie toch mooi donkerbruin. Ik denk toch dat het door de zuiger komt omdat hij er zo extreem lastig inging.

Maargoed, zou de 46,5 malossi een goede keuze zijn als ik zo’n 80-100 km per week rijd?

Daan777
                Moderator

Ik aa(r)s op de polini. Maar niet op jouw carters. Net wat tonni zegt, het is gewoon TE krap.
                  Je inlaat is niet mas.. je kruk is onbewerkt.. en een 13/13 voldoet gewoon niet goed voor de 80cc cilinders.

Ik heb wel het rare voorgevoel dat de malossi slijtvaster is dan de polini.

Edjuh
                  Bijdrager

Ach het is maar een 72cc, en hoewel je er lang niet alles uitkrijgt voldoet een 13mm prima voor normale ritjes, het zou een duur vervoermiddel worden als je er een 16 of 19mm op zet.

Ik zou voor dagelijks vervoer eerder een 43mm pakken, maar goed jij wil 46mm, so be it.

Dan stel je de vario maar wat laagtoeriger af, en de carb wat rijker.

Daan777
                    Moderator

Edjuh :
                      Ik zou voor dagelijks vervoer eerder een 43mm pakken, maar goed jij wil 46mm, so be it.

Ik denk niet dat hij nu nog een keuze heeft, z’n carters zijn gekotterd. Het is niet verstandig om er dan een kleinere cilinderhemd in te gooien, toch?

pi x 23^2 x 43, ik kom uit op 71,461cc

Edjuh
                      Bijdrager

Het is niet erg maar je hebt wel wat minder carterdruk. Er rijden ook genoeg speedengines rond met bv. 43mm cilinders.

pi x 23^2 x 43, ik kom uit op 71,461cc

Nou dan kunnen we de 46 echt geen 80 meer noemen.

st3yn
                        Topic starter

Ik heb JMPB gemailt dat ik graag een e-mail adres ofzo wou hebben van de fabrikant Athena, omdat ik het niet vind kunnen dat Athena een verkeerde zuigerveer meelevert en dat de zuiger er zo EXTREEM moeilijk inging 😐

Mailtje terug van JMPB:

Goedendag, Ik vind het erg jammer voor jouw , helaas geven wij hier geen garantie op maar ik wil jouw wel tegemoed komen om de cilinder jouw aan te bieden voor de helft van het vorige bedragn waar jij hem voor betaald hebt. Kijk maar eens ,denk er eens goed over na. Graag hoor ik nog van jouw. Mvg: Jeroen.

Dat vind ik wel heel erg tof van JMPB want zij kunnen er ook niks aan doen :thumb Maar toch denk ik dat ik voor de 46,5 malossi ga (2de hands), omdat ik gewoon bar weinig vertrouwen heb in Athena! Of kan ik toch beter wel een nieuwe 46 athena kopen?

ArvidW
                          Donateur

Kunt de athena kopen en dan direct bij het hoonbedrijf waar Thomas zijn DEPS heeft laten honen de zuiger-cilinderspeling laten nameten…

Mocht het dan buiten specificatie voor 46mm vallen dan nogmaals contact opnemen met JMPB (ja, vervelend voor hun, als winkel zijn ze verplicht goedde spullen te verkopen, ook al kunnen ze hier niets aan doen)

13mm op 72cc lijkt mij geen probleem zolang je maar rijk genoeg mengt. Met welke olie reed je en hoe rijk mengde je ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

diac
                            Bijdrager

hij reed 1:40 met een 68 sproeier.
                              sproeier is zowiezo te klein, had ik hem al voor gewaarschuwd.

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

Is met elk blok verschillend,

sproeier 72 was de bougie zeiknat en stotterend.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

st3yn
                                Topic starter

diac :
                                  hij reed 1:40 met een 68 sproeier.
                                  sproeier is zowiezo te klein, had ik hem al voor gewaarschuwd.

Ik mengde 1:40 met gewoon goede Castrol TTS olie. Maar Diac ik snap niet hoe jij kan weten dat mijn sproeier te klein is.. het is toch echt mijn brommer en ik heb hem gewoon goed afgesteld! De afstelling is bij elke brommer ook anders trouwens. Ik heb verschillende sproeiers geprobeerd en 68 of 70 was doe goede, bij 72 kwam hij zelfs niet meer vooruit en was de bougie kletsnat! Ik vind het zelf ook een kleine sproeier maar toch was hij goed!

maarja wat doe ik nu? 😐 46 athena of 46,5 malossi!

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.