Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Zonde hoor. Ben er toch al niet kapot van. Die standaard carters tot het naadje kotteren. Weer wat naar de klote.

Cilindertje honen + overmaat.
      Speedengine carter aanschaffen.
      Dit carter ontleden en in de vuilnisbak.
      Onderdelen in de speedengine en karren met het spul.

Ik hoop dat het goed gaat komen :thumb

@1/2: Ik heb mijn gietijzer om precies te zijn 1km ingereden met vario en er is geen vuiltje aan de lucht. Is gewoon domme pech. Het carter zal ook wel geholpen hebben het te slopen denk.

1-feb
      Bijdrager

Tja ik speel liever op veilig;) Maar een alu cilinder met chroom wand die nu al doorgesleten is kun je niet honen;)

diac
        Bijdrager

het ligt echt niet eraan dat je een std carter kotterd..
          das echt bullshit michel;)

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Ligt totaal niet aan het gekottert carter.
            Cilinder ging ook makkelijk in het carter dus kan het niet zijn.

Probleem van deze cilinder beschadiging komt denk ik door de zuiger/cilinder tolerantie.

Toen steyn zijn cilinder hier kwam brengen ging de zuiger op bepaalde plekken gewoon stroef door de cilinder heen (niet echt bepaald lekker)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

ArvidW
            Donateur

Zonde zeg Styn, ’t zit je echt niet mee met heel de brommershit 🙁

Athena is dus echt gewoon DIKKE ROMMEL, 43mm zuigt vaak, 46mm zuigt ook (niet altijd) Echt zonde van het geld en de moeite :S

Zou het gewoon op safe spelen en een polini 80 kopen, minder snel maar die leven tenminste redelijk lang:)

Edit: Wat je ook kunt doen (ja is beun) gewoon op de zuiger waar hij is aangelopen flink schuren met schuurpapiertje, ff schuurpapiertje door cilinder heen over de ruwe plekken en boel weer monteren. Opgassen totdat hij helemaal dood is ! (en dat kan soms nog wel eens aardig wat km’s duren, als je geluk hebt)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Tonni
              Moderator

Zonde…

Cilinder kan je inderdaad met een goede poetsbeurt misschien nog wel redden. Ik zou hem in elk geval nog niet weggooien.

En dat inrijden niet met vario zou kunnen is ook BS. Het is wel wat lastiger omdat je met inrijden toch vaak iets laagtoeriger blijft als normaal, en er dus een stootrandje zou kunnen ontstaan waarvan je op hogere toeren last zou kunnen hebben (dit zou echter bij een nicasil wand geen issue moeten zijn). Ik zelf rijd eigenlijk alleen maar met vario, dus daarmee rijd ik ook in.

Over de cilinder: als hij nieuw al zware punten had was het misschien verstandiger geweest om op zn minst te kijken waar dat in zat. Misschien was de slotspeling verhogen al voldoende geweest…
                Maar dat is achterna praten en daar wordt het niet meer anders van…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

st3yn
                Topic starter

Klopt het zit niet echt mee 😐 dit is natuurlijk peanuts vergeleken met m’n mooie citta die gejat werd maar alsnog, een 46 athena van 110 euro die nu al helemaal beschadigt is is niet leuk nee.

Ik moet even nadenken wat ik ga doen.. Kan ik gewoon het uitgekotterd carter gebruiken, lijkt me wel toch gewoon? Want dan ga ik misschien wel voor de gietijzeren 46mm Polini bijvoorbeeld. Lekker optrekken! Ik neem in ieder geval geen athena meer, het gezeik begon al toen er vanuit de fabriek een verkeerde zuigerveer was mee geleverd.. ik moest meteen een 46mm pinasco zuigerveer gebruiken. En daarna ging de zuiger er dus ook nog eens extreem lastig in… misschien dat ik op dat moment al wat anders had moeten doen, want een zuiger hoort er toch gewoon vrij eenvoudig in te gaan… maarja.

Als er iemand trouwens nog een (bijna)nieuwe 46 Polini heeft liggen moet hij maar even een PM sturen!

bah :((

Michel
                  Bijdrager

Echt slijtvast is die 46mm Polini niet he 😉 Verder is het een hele fijne cilinder om mee te rijden.
                    Zuigerveertjes geef ik in principe altijd effe een klein stukje voorsprong.

Er staat nog geen 100km op dus ik zou echt proberen om hem nog effe aan de praat te krijgen. Echt bar zonde 🙁

Jan heeft nog een Polini 46mm liggen, misschien wel verstandig om deze te laten honen met een nieuwe zuiger. Het cilindertje is niet in topconditie maar misschien kan ik hem hier laten honen. Mijn brommerboertje is niet zo duur met die dingen.

ArvidW
                    Donateur

Bij Twins kunnen ze voor 25euro diamanthonen, dan schrapen ze echt een miniscuul laagje van je nicasiel af maar blijft er nog genoeg zitten om op te rijden.

Als je dan geen andere zuiger monteerd heb je mischien zelfs de juiste cilinder-zuigerspeling ! (oude zuiger oplappen)

Home made engine dyno

Quest
                      Bijdrager

waarom neem je niet de 46mm Pinasco alu?

Bo3T
                        Bijdrager

mijn 80cc athena is ook vastgelopen na 5000 km ofzo..

ik had ook de verkeerde zuigerveren erbij gekregen, ik kreeg mijn zuiger er ook niet in. schaamde me toen kapot, maar gelukkig lag het toen niet aan mij haha.
                          heb toen ook zwarte zuigerveertjes gekregen(denk dus ook die van pinasco).

vind athena ook slechter worden kwa levensduur. maar ze zijn wel retesnel.

wel goed klote dat het jou al na 100 km is gebeurt.. terwijl je je gas niet eens fatsoenlijk open hebt kunnen trekken.

ArvidW
                          Donateur

Quest :

Omdat die duur en tam is ?:P

Home made engine dyno

Quest
                            Bijdrager

ArvidW :

Quest :

Omdat die duur en tam is ?:P

duur weet ik, tam wist ik niet..

en die 46.5mm malossi? is die ook tam dan?
                              zal toch wel sneller zijn dan die 46 polini?

st3yn
                              Topic starter

De 46mm Pinasco schijnt nogal tam getimed te zijn en hij is ook wel erg duur, maar het zal wel een kwalitatief goede cilinder zijn, dat geloof ik graag (ook gezien de 42 pinasco zeer goed presteert en echt lang meegaat).
                                De 46,5 malossi weet ik zelf niks vanaf maar toch raad iedereen me die af, zonder echt argumenten te geven! Er is ook niemand die zegt dat het echt een lekkere cilinder is. Athena hoef ik niet meer, maar dat spreekt wel voor zich :((

Ik denk dan toch dat ik voor de 46mm Polini ga. Volgens mij is deze wel goed afgewerkt en is hij ook wel betrouwbaar. En het is gietijzer, dat ben ik ook wel gewend eigenlijk gezien mijn DR cilinder verleden 😛 (En het is gietijzer, dus ik kan hem eventueel laten honen als hij helemaal dood is!).
                                Daarnaast vind ik 80 km/h ook wel hard zat denk ik en dit moet zeker wel te halen zijn met de 46 Polini lijkt me. En keihard optrekken en boosten vind ik ook echt leuk altijd dus volgens mij zit ik dan wel goed! En het blijft toch mijn brommertje voor dagelijks gebruik 😀

Wat denken jullie? Is de 46 polini een goede keuze? (Ik wil trouwens wel per sé een 46mm cilinder).

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

80polini voor dagelijks gebruik.. nee.

Mijn ervaring is dat de zuigerveren best snel slijten.
                                  Misschien erg goed inrijden.

ik vind het echt zonde van die 46athena

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.