- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 55 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door st3yn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juli 2008 om 16:11 #431783
Vandaag weer een aantal dingen gedaan. Het hele blok is nu in elkaar + zit onder de ciao gemonteerd 😀 Daarnaast heb ik ook even sproeier 72 gehaald, naaf olie gekocht, decompressie kabel vastgezet, buddyzitje, stepjes erop en nog wat andere kleine dingen gedaan. Ik heb ook draad getapt op dat uitstekende stuk van de zijstandaard, dus deze zit nu met 2 M10 moeren helemaal goed vast 😀 En ik heb ook de variokap in de primer + kunststof primer gezet zodat ik die binnenkort mooi kan spuiten.
Het gaat allemaal supersnel nu dus de ciao is echt binnenkort helemaal klaar =) Wel 1 tegenvaller: De 100mm schijven van m’n vario zijn onbruikbaar, daar moet ik nog even nieuwe voor regelen.Special Thanks @ Thomas (Herr Flick) voor alle hulp met uitkotteren, reviseren, cilinder monteren en carter bewerken! Echt top

En natuurlijk aan m’n vader die wat geld heeft ‘gedoneerd’ en heeft geholpen met een aantal dingen!22 juli 2008 om 21:21 #431796Toch net nog even wat foto’s gemaakt (met flits dus slechte kwaliteit):

De ciao

Hét Athena blok =)
Kneedbaar staal op het kleine carterhelft, hopelijk blijft het gewoon goed zitten
46mm Pinasco kop met rode bougiedop
Zijstandaard met getapt schroefdraad. Zit muurvast nu 😀
Balhoofdkapje en 2 Piaggio tekens 🙂
Zijkappen, 1 is gespoten met primer + kunststof primer + soort van plamuur spray zodat het 1 glad geheel wordt zonder krassen
Veel krassen helaas.

Gladde kap en mooi vlak. Diepe kras ook weggewerktDat was het! Ik ga morgen ook de andere kap ontvetten, schuren en in de primer zetten etc. Dan kan ik ze eind deze week mooi spuiten. Maar ik ga ook morgen de ninja monteren en de bromnaaf overzetten met poulie en koppeling zodat ik kan kijken of het blokje loopt =) Ben benieuwd!! =)
Morgen weer een update.22 juli 2008 om 21:26 #431797zieter goed uuiiiiit steyn, gaat echt lekker snel allemaal kerel! super! als die loopt moetje maar wat filmpjes maken:D fijn voor je dat het allemaal zo voorspoedig gaat nu!
22 juli 2008 om 21:32 #431799Je ciao en het blok zien er netjes uit hoor! Ik hoop alleen dat het stukje kneedbaar zo goed blijft zitten.(lijkt wel een stukje kouwgum:D).
Laat je de oranje stikkers zo op de voorkant zitten? Ze zitten namelijk in een beetje rare positie:lol
22 juli 2008 om 21:38 #431800oow en steyn ik zie nu dat je voor het eerst met aan ware MALOSSI FILTER rijdt hahahahahahah jij altijd eerst met je merkloze gezeik:P
22 juli 2008 om 21:45 #431801haha ziggy als ik weer zo’n merkloze vind doe ik die eronder! :pest
Ik hoop idd ook dat het bewoon blijft zitten, het voelt iig wel hard aan! Ik was vergeten te melden dat ik na de foto’s nemen de oranje stickers eraf heb gehaald en de ciao ook ff helemaal schoon heb gemaakt 😀 de gaskabel zit nu ook vast trouwens.
(Fotos staan op pagina 1 bijna onderaan)
23 juli 2008 om 22:29 #431819Vandaag heb ik de hele brommer klaargemaakt! Uitlaat etc zit er nu ook op, staat gaaf vind ik! Ik heb ook al 1 kap helemaal gespoten en dat ziet er ook echt tof uit, ik maak morgen foto’s.

Ik heb inmiddels ook de brommer al gestart maar hij loopt niet goed stationair.. Hij heeft wel echt ontzettend veel compressie, ik moet de bagage drager naar beneden duwen anders slipt het achterwiel gewoon. Hij start dan wel erg snel trouwens! Ik heb hem nu zo afgesteld dat hij stationair ongeveer 5km/h rijd, want zodra ik de brommer stilzet (bijv. de remmen inknijp) valt hij uit! Maar ik kan wel gewoon 5km/h blijven rijden, dan blijft hij gewoon aan.. maar zodra ik hem op z’n plek hou valt hij meteen uit.
Maargoed ik heb ongeveer 1 minuut dus 5 á 10 km/h gereden, daarna de brommer uit en de bougie bekeken: Nat en helemaal zwart! Er zit nu sproeier 72, moet ik gewoon een kleinere nemen dan..? En kan het hier aan liggen dat hij uitvalt als je de brommer stilzet? 😕 Hij reageert trouwens ook heel laat op gasgeven. Misschien dat het wel valse lucht is, maar dat zou raar zijn aangezien de bougie helemaal zwart is en hij echt veel compressie heeft?Ik rij trouwens momenteel met koppeling + 80 poulie + snorvertanding, maar dat is puur even om te kijken of het blok goed loopt. Naja ik probeer morgen wel even een kleinere sproeier denk ik dan maar.
23 juli 2008 om 23:31 #43182069 erin ?
24 juli 2008 om 09:08 #431822je hebt het blokje natuurlijk met lekker veel olie in elkaar gezet of niet? misschien ligt het daar aan, ik zou m eerst even warmrijden voordat je gaat afstellen:).
mooi brommertje!
24 juli 2008 om 14:36 #431828De brommer loopt nu goed stationair en hij rijd ook goed =) Ik heb er nu sproeier 68 in zitten, ik heb de koppeling even vervangen en de carb een beetje afgesteld. Loopt nu goed!!
De kappen zijn trouwens ook zo goed als klaar. Ze zien er echt vet uit vind ik

Zijkap met Mirage Paint! Groen —> Paars.
Paars
Groen! beetje blauwig ook?
De ciao
Erg mooie Ninja met origineel busje.filmpie:
1) Stationair draaien
2) Stationair + ff rijden(Loopt op het moment van filmen nog iets te hoog stationair!!)
Hij is dus eigenlijk zo goed als klaar 😀 Ik moet alleen de kappen nog even helemaal netjes maken, de vario regelen en nog wat kleine dingetjes. Maar hij doet het =) Hij is er in ieder geval bij op de meeting!
Who needs Speedengine? 80cc std carter power!
24 juli 2008 om 15:04 #431829mag nog lager stationair lopen hoor 😉 mijn brommer loopt zo stationair dat het lijkt alsof hij bijna uitvalt maar hij blijft gewoon aan. die van jou loopt nog best hoog stationair.
kap ziet er erg mooi uit, blokje ook nog lekker maagdelijk 😀
24 juli 2008 om 15:18 #431830Klopt, hij loopt bij het filmpje inderdaad nog wat te hoog stationair. Hij loopt inmiddels ook al veel lager hoor 🙂 Hij blijft nu nét aan nog, als ik hem iets lager zet valt hij uit.
Heb ook even een 2e filmpje toegevoegd. Maar door de 80 poulie, slechte Vsnaar en de snor vertanding rijd het niet echt lekker haha. Ik wil m’n vario 😀
24 juli 2008 om 16:01 #431831mooi ding, sproeier lijkt me wel klein? 68… dat gebruik ik normaal bij een 43mm DR, dus ik zou 70-72 erin doen 😉
zou zonde zijn als je alu cilinder snel slijt of erger…24 juli 2008 om 16:27 #431832Klopt, maar ik heb dus 72 erin gehad en hij kwam echt NIET meer vooruit! Met volgas ging hij dan 5 km/h ofzo en hij stotterde als een gek 😮 Ik heb daarna nog even met 66 gereden en dat reed gewoon goed! 68 rijd ook goed trouwens. Maar ik ga morgen even m’n bougie schoonmaken of een nieuwe erin draaien en dan een stukje rijden zodat ik de kleur even kan checken.
Ik vind het zelf ook nogal een kleine sproeier maarja hij rijd wel beter met 66 of 68 😀
24 juli 2008 om 16:49 #431833al spijt van de cilinder?
ik kreeg hem ook maar niet afgesteld en goed lopend.
ik dacht eerst dat het aan mijn blokje lag, maar met een 70 dr evo nu loopt die perfect. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.