Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

strak! wel even je poorten doortrekken in je carter heh 😉 en ik zou je inlaatje wel wat breder maken als standaard brom, die athena moet brandstof hebben 😛

Edjuh
      Bijdrager

Vet die Heuvel-Frees:D Een goed begin is het halve werk!

st3yn
        Topic starter

@ Arvid: Haha ja ik ga met die samengeknepen City Power rijden :pest volgens mij blaast m’n 46 athena die uitlaat op haha. Trouwens die city power is 23.5mm, dus hij past niet eens!! jammer…. 🙁

@Ziggy91: yep ik ga gewoon met die ninja rijden, even ontgrenzen nog. Met een dremel ofzo moet dat laspuntje even gesloopt worden zodat het ringetje eruit kan. Ik dacht eerst ook dat ik nooit een 46mm cillinder zou nemen, maar ik wou het altijd al wel (stiekem) 😀 Speed engine is alleen nogal duur, dus dit uitkotteren is ideaal!

@LeMoN: Natuurlijk worden de poorten doorgetrokken, de 4 sleufjes moeten even gefreesd worden. maar dit kan natuurlijk pas als ik de cillinder heb! Ik denk dat ik de inlaat zo laat. Hij is echt groot genoeg en de krukas sluit hem perfect af, omdat het allemaal zo ‘uit de fabriek’ komt.

@Edjuh: Die frees is ideaal! In 5 minuten ofzo past er gewoon een dikke 80cc in je standaard cartertje =) Je carter houdt wel ‘weinig vlees over’, maar dat moet wel goedkomen!

Ik hoop dat ik morgen de JMPB bestelling binnenkrijg! Ik ga ook morgen het snorblok onder de snor ciao weghalen, want ik wil wel het goede frame gebruiken met kenteken 😛

ArvidW
          Donateur

Imo is die ring geen begrenzing, eerder een slecht geconstrueerde uitlaat…

Je baffle cone moet toelopen tot een kleine diameter, is deze diameter te groot dan zul je weinig topvermogen krijgen en zal het vermogen over een breed gebied uitgespreid worden. Als jij zo die ring eruit haalt houdt je baffle cone op bij iets van 25mm terwijl je maximaal 15mm eigenlijk wilt hebben.

Ik heb bij mijn leo krul in de tailpipe zelfs een buisje geslagen om deze nauwer te maken (en een hogere tegendruk te creëren)

Ik zou de ring eruit halen en een extra stukje aan de baffle cone vastmaken.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Dooley
            Bijdrager

steyn, hoezo heb je die city-power samengeknepen dan?

en arvidw hoe ken je de leo krul tunen dan?

miss verkeerde topic, ma hier heb ik jullie wel bij elkaar:P

ArvidW: Ik heb andere diameter tailpipe gekozen en er een 26mm (binnendiameter) flens opgezet

Michel
              Bijdrager

Nice job :thumb Beat the Speedengine, noem ik dit!

Gaat mooi lopen hopelijk. Die frees is wel bangelijk 😀 Ziet er monsterlijk uit dat ding. Net of ie op zoek bent naar olie :S

Uitlaat zou ik lekker niks aan doen. Rijd perfect die Ninja 😉

sieger
                Bijdrager

dat blokje gaat wel mooi lopen denk ik;)
                  ook nog belgische inlaat:D
                  echt super ga zo door:thumb

st3yn
                  Topic starter

Dooley, de vorige eigenaar spoorde niet helemaal. Beide city powers zijn gewoon samengeknepen door hem denk ik.. In de city power van de bromciao is zelfs een gat geslagen onder het demper tuitje ‘zodat hij sneller gaat’.. jaja, er komt alleen maar meer lawaai uit nu 😐 Dat is ’tuning’ in een gehuchtje in overrijsel kennelijk 😛

Ik heb net trouwens de blok onder m’n snorciao weggehaald zodat het snelle blok daar zo onder past 😀 Daarnaast heb ik ook m’n JMPB bestelling binnen! Ziet er goed uit allemaal, die 46 athena is een mooi ding 😀 Ze zijn alleen wel vergeten de Polini Voorvario op te sturen 😐 Ik heb ze dus even een mailtje gestuurd.

Ik ga nu naar herr flick toe om het blok te reviseren, 4 sleufjes te frezen en alles te monteren!

st3yn
                    Topic starter

Wat is er vandaag gebeurd?

– Snorblok gedemonteerd van snorciao, dus die is helemaal klaar nu voor het snelle blok!
                      – Athena poortjes extra doorgeprikt met boor
                      – Carter aangepast
                      – Krukas + blok gereviseerd

Die 46 athena is echt een mooi ding 😀 dat gaat zeker wel blazen! Alleen met het maken van de poortjes in het kleine carter is iets fout gegaan.. er leek gewoon genoeg ruimte te zijn, maar door het kotteren is het zo dun geworden dat er een gaatje in is gekomen bij het maken van een poortje 🙁 Er was echt maar een heel klein stukje weggehaald! Maarja dat is dus het enige nadeel van uitkotteren: Je carter houdt echt niks meer over bijna. Naja toen zijn we even naar de praxis gefietst en hebben het gat dichtgemaakt met kneetbaar staal, ik hoop dat het goed blijft zitten!
                      De andere poortjes gingen gelukkig wel goed, zonder problemen. Vanwege tijdgebrek hebben we maar een paar fotos gemaakt:

Het wonder: De 46 Athena. Veel mooier en beter afgewerkt dan de 43 athena, de wand is gelukkig ook veel dikker.

Genoeg poorten!

Aftekenen met stift. Bij de rechter streep is dus een klein gaatje ontstaan helaas.

Ik heb verder helaas geen fotos meer! We moesten trouwens ook nog een hoekje van een koelrib afzagen, omdat hij anders niet goed in het carter paste. Maar hij past nu perfect 😀 Er is alleen 1 probleempje: De onderste zuigerveer die athena standaard vanuit de fabriek meelevert, is niet goed! Het is gewoon de verkeerde… de zuiger past dan niet in de cillinder. Ik heb JMPB even een mailtje gestuurd of ze dus de Polini Voorvario (waren ze vergeten) + een andere zuigerveer kunnen opsturen.
                      Verder is het blokje wel bijna klaar al, gewoon even wachten op een goede zuigerveer. Daarna volgt er weer een update… :thumb Hij komt sowieso wel klaar voor de meeting!

Ziggys91
                      Bijdrager

supergeil allemaal steyn! niet te geloven hoe lekker dat ding van je gaat rijden als alles af is:D echt hoor ik ga je perso in de gaten houden, ben ook ERG benieuwd watvoor kleur lak je hebt mee besteld bij JMPB!

jordy
                        Bijdrager

gaat er goed uitzien
                          mischien wat tip voor jouw 80cc carter
                          hier een foto van mij 70cc athena carter:

hansieb
                          Moderator

Mooi 🙂 komt goed !

st3yn
                            Topic starter

Ik heb JMPB gisteren meteen gemaild en ze sturen de Polini voorvario + een goede zuigerveer meteen op. Ik hoef dus ook geen verzendkosten te betalen en de zuigerveer is gratis, goede en snelle service dus :thumb

Ik gok dat ik het zaterdag of maandag wel binnenkrijg en dan kan het blok inelkaar gezet worden :bier

TimoO_
                              Donateur

mooi 🙂 46mm Athena is ook mooi, alleen zo jammer dat de fluiterkanaaltjes zo klein zijn, anders kon je ze nog ietsje groter maken (ofja, gaat beetje moeilijk zonder haakse frees). want dit is natuurlijk nog nix 😛

superindo
                                Bijdrager

uber geil=)

ik zie je vast wel weer binnenkort, dan kom ik ook ff je ciao bewonderen:D

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.