Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jan-willem
    Bijdrager

ik kan hem wel ff opmeten voor je als je wilt , kan je een stuk massief staal pakken met die diameter ff opmaat zagen en boren.

edit : diameter 25 mm diameter gat : 12 mm en dikte 10 mm

Batty
      Donateur

zo tog de 46 pinasco :thumb

hansieb
        Moderator

Netjes steyn 🙂

1-feb
          Bijdrager

Nou dit is er gebeurt tijdens de tour:

En dit is van dat stuk over:

Dus hebben we vanmiddag de boel gereviceerd. Alleen toen we de 46 Pinasco eens goed bekeken bleek dat de voet (dus het deel dat contact maakt met het carter) ook niet vlak is net als bij Tonni:o Zit ook een fout in de mal gok ik zo.

hansieb
            Moderator

Gerne fotos van de binnenkant van de 46 plini 😀

Tonni
              Moderator

Dat met die zuiger lijkt wel standaard bij die K U T polini..
                En dat van de Pinasco is dus de moeite waard om te (laten) controleren…
                Mijne was bovenkant ook niet vlak, en kop ook niet…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

st3yn
                Topic starter

@Hansieb: De cilinder ziet er opzich nog prima uit. Hij had al wat kleine krasjes, maar het is niet erger geworden ofzo! Je kan er nog prima mee rijden 😀
                  De zuiger is echter helemaal verkracht. Hij mist onderaan gewoon een groot stuk, aan de bovenkant is een klein stukje afgebrokkelt en er zitten wat scheuren en vegen in.

@Tonni: De bovenkant van de cilinder en de kop lijken wel goed vlak, maar zoals Jorik al zei is de voet van de cilinder niet mooi vlak. Terugsturen naar JMPB heeft geen zin, omdat waarschijnlijk elke 46 Pinasco dit probleempje heeft. Ik denk dat ik met 2 voetpakkingen ga rijden om er zeker van te zijn dat hij geen valse lucht trekt, of gaat lekken.
                  De boosterpoortjes moeten ook nog even opengeprikt worden, want die zitten er gewoon nog helemaal niet in 😐

Maargoed de carters zijn weer helemaal schoongemaakt en de krukaslagers etc zijn ook allemaal vervangen (merci jorik) :thumb
                  Ergens volgende week gaat het blokje in elkaar en loopt hij hopelijk mooi en hard!

1-feb
                  Bijdrager

Bovenkant was wel vlak tenminste niet zichtbaar en zo 123 meetbaar. Het is alleen de onderkant die dus niet mooi is.

Martijnvanheerde
                    Donateur

Hoe hebben jullie dit gemeten/bekeken? Wil namelijk wel weten of die van mij het ook heeft of een oudere serie is;)

1-feb
                      Bijdrager

Ten eerste de onderkant was op het oog al te zien moet je wel echt goed kijken. Toen nagekeken met een winkelhaak die je er op zet dan kom je er wel achter. De bovenkant gewoon op een 100% vlakke ondergrond zetten bijv een glasplaat en dan bewegen/kijken voor speling.

Helios
                        Bijdrager

Mijn polini was op exact de zelfde manier vast gelopen!
                          Maar ik had hem aan 2 kanten de hele hoek eruit en een stuk van de wand van de cilinder.

Edjuh
                          Bijdrager

Jammer dat de cilinder niet kapot is(a)

Martijnvanheerde
                            Donateur

Hoezo dan??

Tonni
                              Moderator

Mijn cilinder wiebelde echt niet op een vlakke ondergrond hoor. Er zat een minuscule ‘kuil’ in de vlakking van de cilinder, en contra in de kop. Dit was te zien na er een paar keer met een wetsteen overheen geaait te hebben.
                                Overal raakte die (fijne circelvormige krasjes) behalve daar dus.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

1-feb
                                Bijdrager

Zo vandaag heb ik de dremel in steyn z’n nieuwe 46 pinasco gezet met dit als resultaat8)

Beide spoelers iets vergroot zodat ze nu netjes aansluiten op de speedengine.

En natuurlijk de boosters doorgeprikt. Al met al wel netjes gedaan vond ik zelf:)

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.