Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijnvanheerde
    Donateur

Was ff rond aan het kijken. Deze gast pas een origineel carter aan volgens mij voor een simo:

500
      Donateur

Ik ga hier even helemaal stuk om die foto:P

st3yn
        Topic starter

Hahaha die foto is ook echt geniaal :lol

Maar er wordt aan gewerkt. Het carter hemd was al eerder naar 50mm gekotterd voor 46mm cilinders, maar deze 48mm simonini cilinder heeft een nóg grotere hemd, namelijk 51.2mm +-. Hij wordt opnieuw gekotterd en de krukasplek wordt ook uitgedraaid zodat de volronde kruk past. Met een beetje geluk is het deze week al klaar! Dan moet ik even ergens geld zoeken voor een revisie setje + pakking papier en kan het blok al wel in elkaar 🙂

st3yn
          Topic starter

Ik heb dit topic al 3 maand niet meer geupdate.

Het Simonini blok is inmiddels verkocht. Verder is gisteren m’n 46mm Polini vastgelopen tijdens de VCT. Erg jammer, maarja. Ik zal het blok deze week even openmaken en foto’s van de cilinder en de zuiger posten, want die zullen wel aardig kaput zijn 😛

Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe cilinder aanschaffen voor m’n 13/13 speed engine blok. Ik heb nu qua uitlaten een Simonini Calibrata en een Leovince Handmade; ik wil graag een blokje opbouwen met een redelijke topsnelheid en vooral keiharde beuk- en boostpower!
            Ik zat te denken aan een 46mm Pinasco (black), omdat ik graag eens een (voor mij) nieuwe cilinder wil proberen. Alleen weet ik niet of deze cilinder over veel trekkracht beschikt. Heeft iemand nog cilinder suggesties?

Bovendien wil ik ook het uiterlijk van de ciao grondig aanpakken, omdat hij gewoon zo saai als wat is.. Ik ga hem denk ik zelf spuiten of heel misschien laten spuiten. Maargoed, ik moet eerst even een goede cilinder op de kop zien te tikken 🙂

tompiebozzel
            Bijdrager

de 46mm pinasco black, die heeft echt trekkracht, alleen top is niet super hoog, tenzij je de blinde poortjes door prikt

1-feb
              Bijdrager

Of je athena 46mm heel licht laten “honen” zodat het hemd eindelijk rond is. Dan een 46mm zuiger maat c of d kopen ligt er aan hoeveel hij wijder moet worden. Kost wat maar dan heb je ook wat:thumb

Ach je 46 polini.. het zat er wel aan te komen:lol Maar wel nice dat hij het zo lang heeft volgehouden. Nu nog even open maken en kijken wat het nou precies was, ben benieuwd.

Wouz-LwB
                Donateur

of voor 25 euro een 46,4 polini zuiger kopen en je polini laten honen 😛

hehe , zat een mooi ratel/rinkeltje in de blok.

cilinder zat niet vast , hij draaide nogwel gewoon..

Edjuh
                  Bijdrager

Wouz-LwB :
                    of voor 25 euro een 46,4 polini zuiger kopen en je polini laten honen 😛

Zeker, en dan natuurlijk ietsje optimaliseren:D

n!ck*s

vraag het aan sjaaktrekhaak na, die rijdt toch ook met de 46mm pinasco??

jammer van je 80 polini:(

hansieb
                      Moderator

Gewoon je polini laten honen, voor 25 eu een nieuwe zuiger erin 😀 moi das goedkoop ja wouz.

Bartjee
                        Donateur

Ik rij ook met de pinasco op mn racer. Naja heb er pas 120km mee gereden ofzo en nog steeds geen tijd gehad om het eens goed af te stellen maar ik vind het een super cilindertje. Lekker veel koppel, trekt goed op en van wat sommige mensen zeggen zeeer goede kwaliteit wand. Wat wil je nog meer op een snor ciao?:D

Batty
                          Donateur

ik reed ook met een pinasco op de vct ik beb er erg tevreden over je moet wel de blinde poortjes door prikken dan krijg je veel power in het midden gebied, en daar rijd je toch het meesten in.

st3yn
                            Topic starter

Ik heb, na de vele positieve reacties, besloten om de 46mm Pinasco te bestellen :thumb
                              Daarnaast is hij ook nog eens erg scherp geprijsd door de korting! Ik heb ook meteen een nieuwe malossi halfpulley omdat ik m’n polini pulley half heb gesloopt met een poelietrekker.

Deze week nog gaat de kapotte 46mm polini eraf, wordt het hele blok schoongemaakt en gereviseerd, en komt de nieuwe cilinder erop. Ik verwacht dat het blok volgende week weer goed loopt.

Stay tuned :thumb

eboonmemaar
                              Donateur

ben benieuwd hoe de pinasco rijdt, want wou er zelf ook al 1 kopen alleen heb er nog niet veel over gehoord.
                                nja we horen het vanzelf wel 😉

st3yn
                                Topic starter

De JMPB bestelling is binnen, er kan weer geknutseld worden 😀

– 46mm Pinasco cilinder kit =)
                                  – Malossi Vario Halfpulley (M’n Polini pulley was half krom)
                                  – Malossi variosnaar
                                  – Wat klein spul zoals luchtfilter, sproeiers etc.

De volgende stap wordt het blok onder m´n ciao vandaag slopen, reviseren en vervolgens de pinasco kit erop schroeven :thumb

Oh en is er toevallig iemand die een Malossi afstandsring over heeft, die je achter de halfpulley doet?
                                  Ik heb er namelijk geen omdat hij bij de Polini pulley erop gelast zit. En ze worden helaas niet los verkocht 🙁
                                  Maar misschien dat het ook wel lukt met 2 gewone koppeling’s afstandsringen.

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.