Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Roger102
    Bijdrager

haha een metselaar kan het nog mooier beuen !
      Maar voor derest wel een mooie koop 😉

VespaAvanti
      Donateur

een kind van 3 kan nog beter kleien!
        Verder zeker een mooie aanwinst!:thumb

RiPe
        Bijdrager

vette aanwinst :thumb
          als je een groot speedengine carter hebt is je probleem al bijna opgelost toch?
          of een std carter, als je genoeg ruimte hebt

Ziggys91
          Bijdrager

hoe is die grote carterhelft in godsnaam zo gekomen? of heeft hij dat er niet bij verteld? wel supermooie aanwinst steyn! ik zou gewoon ff alles fixxe, er even mee rijden om te testen en dan weer doorverkopen( of houden voor op straat :P)

st3yn
            Topic starter

Dat grote carterhelft was kapot gefreesd en er was 1 tapeind gesloopt.. toen is er van alles gelast maar volgens mij is dat niet helemaal goed gelukt 😉 Ik wist het al wel vóór de aankoop hoor.

Ik heb de diameter van de cilinderhemd even opgemeten en die is ongeveer 51,2mm. Als ik m’n groot speedengine carter wil gebruiken zal die dus minimaal 1mm groter moeten worden. Een standaard carter kan ik niet gebruiken want daar past geen volronde krukas is.

Even een vraagje over de krukas: Hoeveel speling mag een drijfstang hebben? (als je hem naar boven en beneden beweegt zegmaar). Hij heeft een klein beetje speling namelijk, maar ik weet niet of dit zo hoort.

noellke
              Bijdrager

krukas mag alleen speling hebben van links naar rechts van boven naar onder beslist niet, kun je ook checken door de drijfstang vast te pakken en dan boven op het smallend slaan met je vuist

Bartusman
                Bijdrager

Hmm dan hebben al mijn 3 krukasjes dit maar ze hebben het altijd prima gedaan, Beetje speling mag echtwel naar mijn mening.

ArvidW
                  Donateur

st3yn :
                    Ik heb de diameter van de cilinderhemd even opgemeten en die is ongeveer 51,2mm. Als ik m’n groot speedengine carter wil gebruiken zal die dus minimaal 1mm groter moeten worden. Een standaard carter kan ik niet gebruiken want daar past geen volronde krukas is.

In een speedengine past geen simo 46mm slag krukas !

Kiek maar hoeveel groter hij is dan een malossi kruk: (foto is een 44slag, maar daarvan is diameter wangen even groot als bij 46slag)

Of je moet hem uitdraaien:

Bij een CP carter ga je er gemakkenlijker doorheen dan bij een Electronisch carter 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

st3yn
                    Topic starter

Dan heb ik een probleem denk ik, want de drijfstang heeft zeker wat speling naar boven en onder… 😐

Maar in principe kan ik een standaard carter uitdraaien voor de volronde krukas + het carter naar 51mm uitkotteren? Kan een standaard carter dit wel hebben? Gezien er vrij veel wordt weggehaald dan 😛
                      En waar kan je een carter laten uitdraaien?

ArvidW
                      Donateur

Ik denk dat jullie beide over een andere “naar boven en naar beneden” spreken.

Rood = vernaaid big-end / drijfstang
                        Groen = normaal, mits het niet enorm veel is (half milimetertje zo ongeveer)

Home made engine dyno

st3yn
                        Topic starter

Oooh ik bedoelde inderdaad zoals de groene pijl het aangeeft, geen probleem dus :thumb
                          Bedankt voor de uitleg, zo leer je elke dag weer wat!

Ik heb trouwens JMPB gemailt en zij kunnen helemaal geen Simonini carters meer leveren helaas. Ik denk dat ik het beste een groot speed engine helft aanpas. Dus uitdraaien zodat de volronde krukas erin past, de hemd aanpassen zodat de cilinder erin past en vervolgens de gewone inlaat afsluiten ivm de zij-inlaat.
                          Is dit een goede optie? 🙂

ArvidW
                          Donateur

Belangrijkste is of de spoelkanalen niet buiten het vlees van de speedengine heen vallen.

Voor jouw cilinder een perfecte pakking te knippen en die dan op een speedengine leggen (van iemand anders)

Home made engine dyno

Daan777
                            Moderator

‘Jorik, kun je vanavond even langs komen om te sleutelen?’
                              :lol

Jammer dat die simocarters niet meer te leveren zijn! Weet je ook hoe het zit met de zij-inlaat setjes?

Ziggys91
                              Bijdrager

ArvidW :
                                Belangrijkste is of de spoelkanalen niet buiten het vlees van de speedengine heen vallen.

Voor jouw cilinder een perfecte pakking te knippen en die dan op een speedengine leggen (van iemand anders)

of je (laat) je carters dan oplassen voor meer spoelpoort vlees om je pakking op te klemmen, gebeurt in de puch/tomos wereld ook erg vaak namelijk dat je te weinig vlees hebt

TimoO_
                                Donateur

ja maar bij ons heb je nog altijd een vliegwiel….

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.