Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Topic starter

Ik kon het weer niet laten hoor, ik moest weer wat kopen.
      Ditmaal een compleet Speedengine blok met 46mm Polini cilinder.

Ik wil denk ik met 46 Polini gaan rijden 🙂 Ik rijd ’s winters een stuk minder op de brom dus het wordt tijdelijk even een fun blokje om wat mee te scheuren hehe 😀

Bartjee
      Donateur

Sjonge jonge jij blijft aan het kopen he!:P Mooie aanwinst:thumb hoe is het verder met je brommer (en jou?:P)?

Wouz-LwB
        Donateur

tof zo’n blokkie 🙂

vind je uitlaat niet mooi.
          ik heb m ook gehad,
          vond hem ook niet eens goed rijden
          daarom heb ik de mijne toen verkocht.

diac
          Bijdrager

ik vond hem toendertijd op mijn 70cc Dr Evo ook slecht rijden, op 80cc Polini met poelie deed hij het erg goed.
            op Vario weer een stuk minder, maar ook zeker niet slecht icm 80cc polini. (dikke beukpower)
            maar zeker mooie aanwinst, blijven zeldzame en mooie uitlaatjes die proma’s:)

st3yn
            Topic starter

Bartjee :
              Sjonge jonge jij blijft aan het kopen he!:P Mooie aanwinst:thumb hoe is het verder met je brommer (en jou?:P)?

Haha idd, het houdt niet op. Het gaat zeker goed met mij! De ciao rijdt even niet want ik heb het achterwiel eruit liggen. Ik was bezig met m’n 1:13 naaf omwisselen voor een 1:10,5 varionaaf maar toen kwam ik erachter dat de achteras (de as die je velg in gaat) helemaal verkloot is. Ik moet er dus even een goede achteras inzetten en dan kan het wiel er weer in 😀
              Maar misschien dat ik dan wel meteen met speed engine ga rijden.

Die Proma Gun presteert verder wel echt goed! Trekt lekker, boost goed en de top is hoog. Geluid is wel echt oorverdovend. Ik heb hem trouwens een beetje voor de winter.. in de lente komt de calibrata weer de kast uit 😉

Daan777
              Moderator

Zozo een speedengine.. ach toch geld genoeg heh steyn?
                Presteert je proma nou beter dan de calibrata?

st3yn
                Topic starter

Haha Daan het geld houdt nu wel op hoor…. Ik ga binnenkort wat erg leuk snel spul verkopen, ik heb gewoon teveel onderdelen.
                  En ik heb geld nodig hehe.

Als ik de proma gun vergelijk met de calibrata:

-Looks: De calibrata is een stuk toffer qua uiterlijk, maar zéér opvallend
                  -Zeldzaamheid: Ik zie ze beiden eigenlijk nooit dus tsja 😛
                  -Geluid: Beide uitlaten maken een hard knetterend geluid, de calibrata meer ‘race’ achtig.
                  -Trekkracht: Qua trekkracht verschillen ze niet veel vind ik.
                  -Boost: De boost is beter bij de calibrata, maar beiden boosten lekker.
                  -Topsnelheid: Dit weet ik niet 100% zeker, maar volgens mij is de top van de proma gun hoger.

Ik heb even niks gedaan met de ciao, maar ik wil dus met speedengine gaan rijden. Ik ga hier binnenkort mee aan de gang. Ik moet alleen nog even beslissen of ik met 46,5 malossi of 46 polini wil gaan rijden. Ik denk met de 46 polini want hard boosten + optrekken is gewoon tof hehe 😀
                  Binnenkort dus weer een update! Moet alleen even tijd zoeken want ik ben nogal druk nu 🙁

Daan777
                  Moderator

Gaaf dat je met de speed gaat rijden:) Dan moet je helaas wel weer een nieuw drive-by filmpje maken heah!
                    Ik zou de 46 polini pakken want daar is de speed-engine voor gemaakt.

leon ciao
                    Bijdrager

nee zou ik niet doen, ik zou eerder de 46,5 malossi pakken. De 46 polini speedengine was naar mijn mening langzamer dan de 43 dr evo op speedcarter.
                      Mijn broer heeft een 46,5 op speedengine en ik kan je vertellen, dat rijd goed :thumb ik vind de 80 malossi stukken beter dan de polini

Ziggys91
                      Bijdrager

leip hoor al dat dure spul maar maak gelijk ook effe een filmpje dat je weg rijdt enzo hoe die optrekt dus enzo! ben ik wel benieuwd naar

st3yn
                        Topic starter

Tijd voor een nutteloze update!! =)

Mijn lampjes branden altijd door dus ik rijd bijna nooit meer op m’n brommer, vooral omdat het nu om 5 uur al donker.. Ik kan er dan hoogstens 3 dagen mee rijden en dan branden ze alweer door. Ik heb nu dus vandaag 2 lampjes van 12 volt (ipv 6v) gekocht en erin gedraaid. Ik ga er de komende dagen gewoon weer mee rijden en kijken hoe dit uitpakt :thumb

Ik ben momenteel ook bezig met een SpeedEngine blok, want dit uitgekotterde blok haalt niet het maximale uit de cilinder. Doordat het carter heel dun is geworden kan ik geen poorten in het carter frezen.. erg jammer. Ik ga dus met speedengine en 13/13 carb rijden, met waarschijnlijk een aangepaste krukas. Verder ga ik met 1:10.5 vario vertanding rijden ipv 1:13. De 1:13 is gewoon te licht voor deze setup.
                          Nog 1 minpuntje: Er zit onbalans in m’n vliegwiel, dat merk ik heel erg op topsnelheid.. Ik ga dus weer met een standaard elec vliegwiel van 1.3 kg rijden.

Dat was het alweer voor nu, het heeft even een tijdje stil gelegen maar ik ga er weer mee verder :thumb

Lowie
                          Bijdrager

12 volt lijkt me nog steeds te weining, bij mij was een lampje van 24 volt maar 5 minuten.

hansieb
                            Moderator

24watt zal je bedoelen.

Wattage is natuurlijk anders dan voltage!

Een opgevoerd blok geeft aardig wat WATT dus dit is wel handig:
                              Op jmpb staat zon … begrenzer voor lampjes kan niet meer op de naam komen :con

Jelle
                              Moderator

ik gebruik altijd alleen een 12v achterlampje, dit voorkomt doorbranden en je voorlamp blijft dan even goed fel genoeg 😉

Wouz-LwB
                                Donateur

ik heb mn voor en achterlicht los vanelkaar aangesloten.

Achter brand constant , niet super fel maar wel oke. Daar zit in 24volt/6watt lamp in, die houd het prima op mijn setup..

Voor zit gewoon op de schakelaar , daar heb ik een 12volt 15watt of 20watt.
                                  Deze blijft ook prima en geeft genoeg licht…

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.