Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

lekker:D

st3yn
      Topic starter

Ok ik heb wat plannen gemaakt inmiddels. Ik heb zelf 450 betaald van m’n spaarrekening voor de brommers, maar nu wil m’n pa wel 200 euro bijleggen om 1 vespa weer even flink te tunen 😀 Ik kan het gewoon echt niet laten om er weer een racemonster van te maken haha. En m’n pa vind het opvoeren van brommers ook wel leuk dus dat komt goed uit!

Er komt sowieso weer een vario onder en waarschijnlijk ook een 42 polini alu. Natuurlijk wordt dan de inlaat ook max geveild en de spoelpoorten ook doorgetrokken. De krukas hoeft niks mee te gebeuren, want dit is al een bromkruk. Het vliegwiel laat ik ook voor wat het is. Verder wordt het blokje ook gereviseerd.
        Ik denk dat die ninja het ook wel lekker zal doen, aangezien de 42 alu veel toeren maakt en het is ook wel een vario uitlaatje 🙂

De waarschijnlijke setup wordt dan:

42 Polini alu
        13.13 @ ?? + bewerkte carters
        Varioteur: Gele drukveer, strakkere trekveren, malossi of polini voorvario. Geen malo vertanding.
        Malossi powerfiltertje
        Ninja Usine

Qua uiterlijk hoeft er minder te veranderen. Ik ga wel de 2 variokappen zelf spuiten met primer en goede (auto)lak. Welke kleur staat mooi bij een zwart frame? Ik dacht zelf aan donkerblauw, dat lijkt me wel gaaf 😀
        Moet ik het frame trouwens ook nog verstevigen? Zo’n stang ertussen knallen?

Een update zal snel weer volgen! :thumb

Bluevespa
        Bijdrager

stang zal niet echt nodig zijn, aangezien er niet zoveel kracht vrijkomt bij deze setup

Edjuh
          Bijdrager

Waaaat zo vet dat je pa meebetaald! lucky you!

Ik zou je krukas wel bewerken, met die hoogtoerige 42 en vario is het wel goed om veel mengsel aan te kunnen voeren.

Nette ninja.

Stang is altijd steviger, geeft wel iets meer vertrouwen als je een lelijke kuil tegenkomt.

st3yn
            Topic starter

Zeker lucky dat m’n pa meebetaald 😀 Anders zou het een veel minder leuke setup gaan worden!

Misschien dat de krukas dan alsnog wel bewerkt wordt maar dit moet ik even bekijken nog.
              Maar ik vroeg me af hoe ik een stang kan monteren aangezien ik het nieuwe model ciao heb met frame vering? Kan dit wel gewoon dan?

Heb ook even een to-do list toegevoegd aan de beginpost :thumb

sombrero
              Bijdrager

st3yn :
                Ok ik heb wat plannen gemaakt inmiddels. Ik heb zelf 450 betaald van m’n spaarrekening voor de brommers, maar nu wil m’n pa wel 200 euro bijleggen om 1 vespa weer even flink te tunen 😀 Ik kan het gewoon echt niet laten om er weer een racemonster van te maken haha. En m’n pa vind het opvoeren van brommers ook wel leuk dus dat komt goed uit!

Er komt sowieso weer een vario onder en waarschijnlijk ook een 42 polini alu. Natuurlijk wordt dan de inlaat ook max geveild en de spoelpoorten ook doorgetrokken. De krukas hoeft niks mee te gebeuren, want dit is al een bromkruk. Het vliegwiel laat ik ook voor wat het is. Verder wordt het blokje ook gereviseerd.
                Ik denk dat die ninja het ook wel lekker zal doen, aangezien de 42 alu veel toeren maakt en het is ook wel een vario uitlaatje 🙂

De waarschijnlijke setup wordt dan:

42 Polini alu
                13.13 @ ?? + bewerkte carters
                Varioteur: Gele drukveer, strakkere trekveren, malossi of polini voorvario. Geen malo vertanding.
                Malossi powerfiltertje
                Ninja Usine

Qua uiterlijk hoeft er minder te veranderen. Ik ga wel de 2 variokappen zelf spuiten met primer en goede (auto)lak. Welke kleur staat mooi bij een zwart frame? Ik dacht zelf aan donkerblauw, dat lijkt me wel gaaf 😀
                Moet ik het frame trouwens ook nog verstevigen? Zo’n stang ertussen knallen?

Een update zal snel weer volgen! :thumb

eehj deze set up heb ik ook precies gehad.
                je ciao trekt echt op als een beest met die 42 alu op vario
                de ninja had ik bij de demper dat ding uitgetrokken
                daar zit zo een soort van begrensertje
                ik reed met snelheden van 75 km/h tot 80kmh maar bij vario is wel irritant dat je niet harder als 73 gaat tenzij je malossi vertanding hebt
                met bromvertanding en poelie 80 heb ik mijn top toen gemeten en die was rond de 75-80
                ik had ook de carters licht bewerkt ervoor
                maar als je ze echt grondig bewerkt is er wel een leuke snelheid mee te behalen

st3yn
                Topic starter

Ok dan! Maar malossi vertanding wordt me toch echt íets te duur nu. Ik wou eerst zelfs met poelie gaan rijden dus vario vind ik al weer super! En daarnaast vind ik 70-75 km/h met snel optrekken al snel zat voor een snorfietsje dacht ik zo;)

Ik ben nu ook kickstart aan het regelen :thumb man ik blijf maar leuke dingen toevoegen… 😛

Frits
                  Bijdrager

Super steyn ga zo door

Tonni
                    Moderator

Mooi dat je weer een brommer hebt. Nette Ciao-tjes, zien er leuk uit. Wordt vast wel weer een leuk projectje.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Update over het blokje

-Blokje volledig gedemonteerd.
                        -Carter naar 50mm gefreesd voor 80cc.
                        -Inlaat geboord naar 13mm.

Hier de fotos..

Thomas aan de frees

Aan het frezen..

50cc rommel (wel goeie ontsteking)

3 kwart gefreesd, beetje veel rommel in het blok!

Net na het frezen

Schoon

Mooie gelijke bloknummers, ook wel logisch..

Morgen verwacht steyn zijn jmpb pakket samen met de 46athena, hier gaan we nog de 4 sleufjes voor frezen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

leon ciao
                        Bijdrager

Netjes jongens :thumb
                          Maar steyn zo hard zonder helmpie op =) Is dat niet gevaarlijk :con
                          och ja 25 is ook niets, kun je net zo goed gaan fietsen vind ik 🙂

Frits
                          Bijdrager

Super gedaan zeg
                            wat voor cilinder komt erop?

st3yn
                            Topic starter

Haha het is idd wat hard voor een snorfiets, maarja 25 km/h is ook niks he…. 😉

Er komt een 46mm athena op met 46 Pinasco kop. Het is trouwens een bromblokje en dus met brom krukas! We hebben de inlaat dus ook niet echt breder gemaakt, alleen naar 13mm geboord. Als het goed is komt morgen mijn huge JMPB bestelling binnen en dan kan het blokje in elkaar gezet worden 😀
                              Daarna gaan we de ninja ontgrenzen en de poorten in het carter doortrekken.

Binnenkort weer een update!

ArvidW
                              Donateur

Ziet er netjes uit! Straks dikke athena46 erop 😀

Zal wel gaan vliegen, gaat toch niet met die verneukte citty power rijden ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

Ziggys91
                                Bijdrager

hij heeft toch ze ninja:P maar wordt wel een ziek ciaotje steyn! wordt motorisch nog vetter als je citta!!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.