- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 55 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door st3yn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juni 2008 om 18:30 #431328
lekker:D
2 juli 2008 om 22:25 #431403Ok ik heb wat plannen gemaakt inmiddels. Ik heb zelf 450 betaald van m’n spaarrekening voor de brommers, maar nu wil m’n pa wel 200 euro bijleggen om 1 vespa weer even flink te tunen 😀 Ik kan het gewoon echt niet laten om er weer een racemonster van te maken haha. En m’n pa vind het opvoeren van brommers ook wel leuk dus dat komt goed uit!
Er komt sowieso weer een vario onder en waarschijnlijk ook een 42 polini alu. Natuurlijk wordt dan de inlaat ook max geveild en de spoelpoorten ook doorgetrokken. De krukas hoeft niks mee te gebeuren, want dit is al een bromkruk. Het vliegwiel laat ik ook voor wat het is. Verder wordt het blokje ook gereviseerd.
Ik denk dat die ninja het ook wel lekker zal doen, aangezien de 42 alu veel toeren maakt en het is ook wel een vario uitlaatje 🙂De waarschijnlijke setup wordt dan:
42 Polini alu
13.13 @ ?? + bewerkte carters
Varioteur: Gele drukveer, strakkere trekveren, malossi of polini voorvario. Geen malo vertanding.
Malossi powerfiltertje
Ninja UsineQua uiterlijk hoeft er minder te veranderen. Ik ga wel de 2 variokappen zelf spuiten met primer en goede (auto)lak. Welke kleur staat mooi bij een zwart frame? Ik dacht zelf aan donkerblauw, dat lijkt me wel gaaf 😀
Moet ik het frame trouwens ook nog verstevigen? Zo’n stang ertussen knallen?Een update zal snel weer volgen!
3 juli 2008 om 07:56 #431404stang zal niet echt nodig zijn, aangezien er niet zoveel kracht vrijkomt bij deze setup
3 juli 2008 om 08:40 #431405Waaaat zo vet dat je pa meebetaald! lucky you!
Ik zou je krukas wel bewerken, met die hoogtoerige 42 en vario is het wel goed om veel mengsel aan te kunnen voeren.
Nette ninja.
Stang is altijd steviger, geeft wel iets meer vertrouwen als je een lelijke kuil tegenkomt.
3 juli 2008 om 10:43 #431406Zeker lucky dat m’n pa meebetaald 😀 Anders zou het een veel minder leuke setup gaan worden!
Misschien dat de krukas dan alsnog wel bewerkt wordt maar dit moet ik even bekijken nog.
Maar ik vroeg me af hoe ik een stang kan monteren aangezien ik het nieuwe model ciao heb met frame vering? Kan dit wel gewoon dan?Heb ook even een to-do list toegevoegd aan de beginpost
3 juli 2008 om 15:38 #431410st3yn :
Ok ik heb wat plannen gemaakt inmiddels. Ik heb zelf 450 betaald van m’n spaarrekening voor de brommers, maar nu wil m’n pa wel 200 euro bijleggen om 1 vespa weer even flink te tunen 😀 Ik kan het gewoon echt niet laten om er weer een racemonster van te maken haha. En m’n pa vind het opvoeren van brommers ook wel leuk dus dat komt goed uit!Er komt sowieso weer een vario onder en waarschijnlijk ook een 42 polini alu. Natuurlijk wordt dan de inlaat ook max geveild en de spoelpoorten ook doorgetrokken. De krukas hoeft niks mee te gebeuren, want dit is al een bromkruk. Het vliegwiel laat ik ook voor wat het is. Verder wordt het blokje ook gereviseerd.
Ik denk dat die ninja het ook wel lekker zal doen, aangezien de 42 alu veel toeren maakt en het is ook wel een vario uitlaatje 🙂De waarschijnlijke setup wordt dan:
42 Polini alu
13.13 @ ?? + bewerkte carters
Varioteur: Gele drukveer, strakkere trekveren, malossi of polini voorvario. Geen malo vertanding.
Malossi powerfiltertje
Ninja UsineQua uiterlijk hoeft er minder te veranderen. Ik ga wel de 2 variokappen zelf spuiten met primer en goede (auto)lak. Welke kleur staat mooi bij een zwart frame? Ik dacht zelf aan donkerblauw, dat lijkt me wel gaaf 😀
Moet ik het frame trouwens ook nog verstevigen? Zo’n stang ertussen knallen?Een update zal snel weer volgen!
eehj deze set up heb ik ook precies gehad.
je ciao trekt echt op als een beest met die 42 alu op vario
de ninja had ik bij de demper dat ding uitgetrokken
daar zit zo een soort van begrensertje
ik reed met snelheden van 75 km/h tot 80kmh maar bij vario is wel irritant dat je niet harder als 73 gaat tenzij je malossi vertanding hebt
met bromvertanding en poelie 80 heb ik mijn top toen gemeten en die was rond de 75-80
ik had ook de carters licht bewerkt ervoor
maar als je ze echt grondig bewerkt is er wel een leuke snelheid mee te behalen3 juli 2008 om 16:07 #431411Ok dan! Maar malossi vertanding wordt me toch echt íets te duur nu. Ik wou eerst zelfs met poelie gaan rijden dus vario vind ik al weer super! En daarnaast vind ik 70-75 km/h met snel optrekken al snel zat voor een snorfietsje dacht ik zo;)
Ik ben nu ook kickstart aan het regelen
man ik blijf maar leuke dingen toevoegen… 😛9 juli 2008 om 20:25 #431514Super steyn ga zo door
9 juli 2008 om 20:47 #431515Mooi dat je weer een brommer hebt. Nette Ciao-tjes, zien er leuk uit. Wordt vast wel weer een leuk projectje.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...16 juli 2008 om 14:42 #431658Update over het blokje
-Blokje volledig gedemonteerd.
-Carter naar 50mm gefreesd voor 80cc.
-Inlaat geboord naar 13mm.Hier de fotos..

Thomas aan de frees

Aan het frezen..
50cc rommel (wel goeie ontsteking)
3 kwart gefreesd, beetje veel rommel in het blok!
Net na het frezen
Schoon
Mooie gelijke bloknummers, ook wel logisch..Morgen verwacht steyn zijn jmpb pakket samen met de 46athena, hier gaan we nog de 4 sleufjes voor frezen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 juli 2008 om 15:18 #431660Netjes jongens

Maar steyn zo hard zonder helmpie op =) Is dat niet gevaarlijk :con
och ja 25 is ook niets, kun je net zo goed gaan fietsen vind ik 🙂16 juli 2008 om 15:43 #431665Super gedaan zeg
wat voor cilinder komt erop?16 juli 2008 om 16:09 #431667Haha het is idd wat hard voor een snorfiets, maarja 25 km/h is ook niks he…. 😉
Er komt een 46mm athena op met 46 Pinasco kop. Het is trouwens een bromblokje en dus met brom krukas! We hebben de inlaat dus ook niet echt breder gemaakt, alleen naar 13mm geboord. Als het goed is komt morgen mijn huge JMPB bestelling binnen en dan kan het blokje in elkaar gezet worden 😀
Daarna gaan we de ninja ontgrenzen en de poorten in het carter doortrekken.Binnenkort weer een update!
16 juli 2008 om 19:36 #431669Ziet er netjes uit! Straks dikke athena46 erop 😀
Zal wel gaan vliegen, gaat toch niet met die verneukte citty power rijden ?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno16 juli 2008 om 19:50 #431670hij heeft toch ze ninja:P maar wordt wel een ziek ciaotje steyn! wordt motorisch nog vetter als je citta!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.