Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Topic starter

Ik heb een Proma Gun en een 46mm Polini gekocht 😀

Beetje roestig maar dat moet ik nog opknappen :thumb

Ik weet niet of de 46mm Polini nog goed bruikbaar is. Er is zo te zien erg weinig mee gereden, maar hij is wel slecht behandeld met inrijden 🙁 De zuiger heeft zo te zien ook een beste opdonder gehad.
      Die kras naast de uitlaatpoort is aardig goed te voelen maar misschien valt dit nog te fixen..?

mav
      Bijdrager

de proma staat hem erg mooi..vind hem mooier staan dan de simo

maar is er en groot verschil in de twee uitlaaten?

groeten,marv

niceVespa
        Bijdrager

ziet er goed uit st3yn voel je het verschil tussen je proma en je Calibrata qwa trekkracht/snelheid?

GTZ NV

gido-vespa

he
            je hebt ze dus binnen gekregen:D
            staat je vespa wel mooi zo’n proma GUN 😉
            veel plezier er mee!

Michel
            Bijdrager

Beetje onduidelijke foto’s van de cilinder maar die is volgens mij wel bruikbaar.
              Zuigertje kan bij het oud ijzer.

Toch maar een echte cilinder gekocht? :pest 😛

hansieb
              Moderator

Rijdt dat nou een beetje, op vario hoor je veel mensen zeggen dat die niet lekker presteerd.

Op pully 🙂 werkt die wel weer goed.

st3yn
                Topic starter

Klopt de fotos zijn niet heel scherp, excuses.. zijn niet genomen met m’n eigen camera 😛

De uitlaat heb ik nog niet goed kunnen testen, maar hij gaat in ieder geval harder dan de calibrata! Trekkracht is ongeveer gelijk en de boost ook, denk ik. Lekker uitlaatje met een takkeherrie 😛 Maar m’n auto variosnaar is helemaal kaput, er hangen allemaal draden uit.. die heb ik afgeknipt zodat ik nog net naar huis kon maar het reed ontzettend slecht :lol
                  Dus toch maar even een Malossi Ciao snaar bestellen binnenkort! Kan ik meteen een benzine filter + nieuw benzine slangetje bestellen en nog wat ander klein spul.

Mike
                  Bijdrager

je hebt een knap ciaotje hoor steyn;) ik zou er alleen toch eens wat stuurschuim opgooien, net als jorik. lijkt ie ff wat steviger. en ook met dikkere slickbandjes en een balhoofdkappie, zullen denk nog wat bruter staan!

ga je je velgen nog eens spuiten of coaten of laat je dat zo??

verder leuk ding:D je bent goed bezig

Mike

Tonni
                    Moderator

Ik denk zo vanaf de foto’s dat die cilinder er nog prima mee door kan, alleen de zuiger is afgeschreven in mijn ogen. De eventuele aanslag die de zuiger heeft achtergelaten aan de cilinderwand kan je met een waterproof schuurpapiertje gewoon zelf mooi weg poetsen. Korrel 200 ofzo kan al wel.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Michel
                      Bijdrager

@ HansieB: Kraam jij alleen maar onzin uit? 😛

Die ongetunede Polini haalt op mijn Citta niet voor niks 82km/h met vario.
                        Dus ken je nagaan met wat grotere wielen en een flinke tunebeurt 😉

Zuigertjes van die Polini kosten ook de wereld niet, Steyn. Effe een nieuwe bestellen en je hebt een puik cilindertje.
                        Die Malossi snaren zijn nog slechter als de Gates snaren, steyn. Niet doen!!
                        Als je snaar opgevreten word op deze setup, moet je maar eens gaan kijken of alles netjes in een rechte lijn staat.
                        Let hierbij op speling op de schijven of lossen schijven. Misschien dat er voor iets mis gaat.
                        Een snaartje hoort niet zomaar opgevreten te worden. Zelfs de snaar van mijn Simo is nog niet vervangen en ziet er echt nog heel goed uit.

Edjuh
                        Bijdrager

Gates is een prima snaar is mijn ervaring.

st3yn
                          Topic starter

@ Mike: Ik ga idd denk ik nog een keer stuurschuim kopen, ook tegen het roesten enzo. Ik heb nog een Mirage gespoten balhoofdkapje maar de moet ik even passend maken. Door de stand past hij namelijk niet goed meer. De velgen laat ik even zo want die zijn nog best mooi 🙂 Misschien dat ik ze komende lente bij mooier weer laat poedercoaten of zelf spuit.

@ Tonni: Het enige probleem is de grote kras naast de uitlaatpoort, deze is namelijk wel goed te voelen. Zo te zien is de cilinder ontzettend slecht ingereden en heeft iemand echt z’n best gedaan dit ding te slopen 😮 Er zitten namelijk zelfs nog ‘maagdelijke’ diagonale krassen in.. Er is dus te vaak en te snel volgas mee gereden.
                            De zuiger is verder nog redelijk, maar als ik ermee wil rijden moet ik denk ik idd even een nieuw zuigertje halen.

@ Michel: Ik snap ook niet waarom de snaar kapot is gegaan. Ik weet trouwens niet hoe oud de snaar is.. ik kreeg hem bij m’n variosetje. Misschien dat het iets te maken heeft met m’n voorvario? De halfpulley van m’n polini voorvario is namelijk een klein beetje krom 🙁 en je kan die ook niet los bestellen helaas.
                            Ik denk dat ik idd over een tijdje een nieuw 46 polini zuigertje koop en de kras een beetje bijschuur zodat ik weer een knap cilindertje heb :thumb

1 vervelend ding aan de proma gun: M’n rechter kap past er nu niet meer op omdat de demper in de weg zit 🙁
                            Ik twijfel trouwens ook nog steeds of ik kickstart wil gaan monteren, omdat m’n hele blokje dan weer uit elkaar moet en het loopt opzich prima. Even over nadenken nog 🙂

Martijnvanheerde
                            Donateur

Mooie brommer! Ik zou gewoon nog een rechterkap scoren en die Mirage spuiten en een stuk uitzagen net als Sil.

st3yn
                              Topic starter

Martijnvanheerde :
                                Mooie brommer! Ik zou gewoon nog een rechterkap scoren en die Mirage spuiten en een stuk uitzagen net als Sil.

Toevallig heb ik nog een extra kappenset liggen die ik ook met Mirage paint heb gespoten 😀 Misschien dat ik daar wel even een stukkie uitzaag dan :thumb

Daan777
                                Moderator

kijken is reageren?

Reactie op proma gun:

NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE NICE maar rijd het ook een beetje?

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.