Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Topic starter

Hmm ok dan, een getunede krukas heeft wel veel nut qua prestaties natuurlijk 🙂 Ik weet niet of Arvid het misschien voor me kan berekenen?

Daan777
      Moderator

kekekekeke
        ik heb hem nu al in je blok zitten:)
        Kost je een nieuwe carterpakking en keerring.
        Je kunt het altijd later nog doen, kijk nu eerst maar even hoe het loopt.
        Als je onder de 80km/h blijft hangen zou ik hem meteen weer uit elkaar halen.

Je blok is dus klaar, nu wil ik alleen nog even thomas z’n carters net zo mooi maken als die van jou.

st3yn
        Topic starter

Ok laat dan maar lekker in elkaar zitten, bedankt voor alles wat je geDaan/getuned hebt! :thumb Ik wil ook snel m’n blok monteren en gaan rijden, dus het is misschien wel beter dat de krukas zo blijft. Ik ben echt fucking benieuwd hoe het gaat rijden =)

En de 80-85 km/h moet ik zeker wel halen! Met veel geluk kom ik net boven de 85 uit maar dat betwijfel ik, want daar houd m’n snor variovertanding gewoon op denk ik.. en het blijft natuurlijk een standaard cartertje met slechts een 13/13 carb. Maarja het is ook een school/werk brommertje dus hij moet niet ál te veel zuipen.. en ’80cc’ is al vrij extreem vind ik zelf 😛
          Wanneer ga je m’n blokje opsturen denk je?

Daan777
          Moderator

wanneer ik tijd heb:pest

Daan777
            Moderator

EN EN!? Hoe rijd het!?

Bartjee
              Donateur

Ik hoorde van steyn dat hij zijn blokje had laten vallen en alles kapot was.. je werk is dus voor niks geweest:(

Grapje:D
                Steyn laat ff snel weten hoe het loopt:P Ben ook wel benieuwd:)

Daan777
                Moderator

lol:P

Yow bart delete even een paar regels.. zo zit steyn wel heel snel op de volgende pagina.

Steyn kom op met die update jongen!

st3yn
                  Topic starter

Jaja het blokje loopt =)=) Ik heb zaterdag middag het pakketje van Daan ontvangen (thanks voor het stralen, afdraaien etc!) met m’n blokje erin. Het zag er allemaal supermooi uit! Het vliegwiel is goed afgedraaid en de carters zien er echt weer uit als splinternieuw!
                    Ik heb meteen Jorik (1/2 op het forum) gebeld om te helpen met zo snel mogelijk de brommer rijdend te krijgen =)

Sleutelen met Jorik, hele blokje is inelkaar en zit onder de brommer 🙂

Mooie carters!

En nog een keer: nu met 13/13 carb en luchtfiltertje

Mirage paint gespoten stang tussen het frame

Hoppa, Calibrata eronder =)

Vario Achterkoppeling

Polini Voorvario

Met Mirage Paint kappen!

Wat een geile uitlaat toch 😉

[center]Setup
                    46,5 Malossi Cilinder met 46 Pinasco kop
                    Uitgekotterd Electronisch carter met max. inlaat
                    13/13 Dellorto Carburateur @ 72 sproeier + Malossi Powerfilter
                    Bromkrukas – Afgedraaid vliegwiel
                    Polini variateur @ 5,6g rollen – Std drukveer & Std trekveren @ 100mm Schijven
                    Simonini Calibrata

Snelheid: Onbekend nog[/center]

Dat was het! Ik heb nog niet echt veel gereden, ik moet ook nog even goed checken of de sproeiermaat wel klopt. De bougie zag er gisteren in ieder geval perfect uit! Mooi donkerbruin. Dat was alleen een gebruikte bougie dus ik moet nog even een nieuwe halen. Als deze cilinder vastloopt word ik echt gek 😛
                    Hij trok al lekker op trouwens, dus met gele drukveer en strakke veren is hij niet meer te houden :lol De top heb ik nog niet getest, maar ik gok dat dat wel redelijk hoog is voor een snorfietsje. Het geluid van die Calibrata is echt super 😀
                    De cilinder heeft zo’n 300km gereden en ik wil hem zeker nog even verder inrijden, liever het zekere voor het onzekere! Daarom blijf ik nog even met std drukveer en std trekveren rondrijden, totdat hij helemaal ingereden is.

Ik ben in ieder geval echt blij dat m’n vespatje goed loopt, lekker rustig stationair ook. Sinds m’n Citta gejat was, DR flens afgebroken en m’n Athena vastgelopen was kreeg ik er steeds minder zin in maar nu is het toch wel weer super om op een brommertje rond te scheuren 🙂

Dit was het voor nu! Wat moet er nog gebeuren? Alles even mooi poetsen, kabels wegwerken, 100-200km extra inrijden, sproeier checken, vario afstellen en zelf een begrenzer maken.
                    Ik heb nog geen filmpje helaas maar dat komt nog wel :thumb :thumb

(Credits naar Daan voor het stralen/afdraaien, Thomas voor het uitkotteren en Jorik voor het helpen monteren!)

ArvidW
                    Donateur

En Credits voor jou omdat je brom er echt geweldig goed uitziet;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

hansieb
                      Moderator

Vet de uitlaat PWNT!

Enige jammere is dat dat ding zo erg opvalt dat er normaal niet mee te rijden valt.

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

Ziet er goed uit steyn.
                          Vind de zwarte/donkere carbonnen demper veel mooier dan die witte.

Blokje en ciao ziet er goed uit

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

Michel
                          Bijdrager

En nou maar hopen dat die wel blijft rijden. Het ziet er echt toppie uit maar kijk maar uit voor de wouten.

Ik ben in afwachting van de eerste filmpies 😀

Ziggys91
                            Bijdrager

o o steyn toch wat is ie mooi geworden! nu maar voorzichtig doen met die cilinder he!

hansieb
                              Moderator

Herr FlicK :
                                Ziet er goed uit steyn.
                                Vind de zwarte/donkere carbonnen demper veel mooier dan die witte.

Blokje en ciao ziet er goed uit

Duh black carbon is goed

1-feb
                                Bijdrager

Is echt een vette brommer geworden alleen je kan totaal niet normaal meer over straat:P Maar boeien gewoon showen:thumb

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.