- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 55 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door st3yn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 augustus 2008 om 20:27 #432426
Ow geile 46,5:)
Ik zie je vliegwiel en carters morgen wel verschijnen:)
En dan krijg je ze uiteraard zo snel mogelijk terug.
Even hopen op een reactie van Arvid:
Hoe merk je bij een elec vliegwiel dat je op de metalen verstevigings rand zit, en je dus niet verder moet gaan?20 augustus 2008 om 21:03 #432429Als je dat merkt ben je te laat :pest Kijk nou maar uit want die dingen schijnen nog weleens te exploderen tijdens het rijden en doe dit Steyn niet aan a.u.b. 😛
20 augustus 2008 om 21:13 #432434Hah!:P
We zien wel.
Ik heb nog een reserve voor hem liggen.
Hoeveel mm kan ik vanaf de buitenrand naar binnen draaien zodat het nog net aan goed gaat?
Daar zou ik heel wat meer aan hebben. Maar niemand heeft dit tot nu toe bekend gemaakt:(20 augustus 2008 om 21:19 #432435Maten staan ergens in een topic. Bij een vliegwiel voor electronische ontsteking zijn er wat beperkingen. Voor zover ik toen gelezen heb, is er zowiezo 5mm afdraaien mogelijk aan de buitenrand, die in het carter valt. Aan de voorkant kan er ook flink wat af maar speel wel save 😉
Er moet een topic over zijn. Ik zal effe kijken of ik hem kan vinden.
Edit: Klikkkk Maar daar ben je al geweest 😛
20 augustus 2008 om 21:19 #432436Jezus steyn ik lees dit ook pas voor het eerst!
Kaas man kut athena’s !hij klonk wel goed op de meeting 🙁
Naja hopelijk gaat het nu beter, de heilige DR zal het altijd doen 😛
20 augustus 2008 om 21:22 #432437Ik zal nog even kijken of ik de maten heb. Dan neem ik dat morgen wel ff mee.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 augustus 2008 om 22:01 #432438De maten zijn plusminus.
De buitencircel is 17mm dik. De overgang van alu naar ijzer kom je tegen als je er ongeveer 3mm af hebt (bij 14mm dus). De magneten liggen bloot als je er nog eens 4mm afhaalt (bij 10mm dus). Van de achterkant kan eigenlijk niks af, daar zit maar 1mm alu. De voorkant is op de dunste plek 4mm dik, maar of je daar wat af wilt halen?
Mijn advies: terugdraaien naar ongeveer 14mm (dan ben je net door het alu heen) Dan vanuit het midden een band van 4mm breed laten staan en de beide kanten terugdraaien tot 12mm of 11mm. Dan haal je er best veel af maar de band in het midden houdt de magneten op de plaats.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 augustus 2008 om 23:01 #432439Lekker blazen met die 46,5 Malossi hoop ik

Inderdaad Hans hij klonk verder goed en liep ook netjes stationair, startte ook snel. Maar ik zei nog wel toen we richting snackbar gingen dat ik wel een raar geluid hoorde.. 🙁 Maarja pech, het is niet anders!
Even over het vliegwiel afdraaien: Er hoeft niet extreem veel af, zolang het maar safe is he! Hij hoeft zeker niet to the max, maar gewoon een stukje lichter 🙂
21 augustus 2008 om 05:54 #432440Ik heb veel aan tonni z’n post.
Hij kan me vandaag vast nog we het één en ander uitleggen over de maten.21 augustus 2008 om 06:54 #432441Daan777 :
Even hopen op een reactie van Arvid:
Hoe merk je bij een elec vliegwiel dat je op de metalen verstevigings rand zit, en je dus niet verder moet gaan?Dan springt er ineens een grote ring alu vanaf vrij hard tegen je hoofd aan als je niet uitkijkt !
(serieus mee oppassen)
Het alu zit alleen maar om de stalen ring heen, zodra het alu te dun is springt het eraf.
Ring is geloof ik 3mm dik, ik zou er btw niet veel meer dan 1-1.5mm afhalen.
Afgedraait vliegwiel rulleert imo boven een origineel vliegwiel aangezien ori electronische vliegwielen bij mij nog wle eens explodeerde vanwege hoge toerentallen (daarom rijdt ik nu met cp:P)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 augustus 2008 om 07:34 #432442Ik heb nog een electronische vliegwiel doordemidden, ik zal hem vandaag mee nemen voor je.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 augustus 2008 om 09:32 #432443
Flip V/d Kuileen zeer geile Malossi cilinder 😀
21 augustus 2008 om 13:35 #432445arvid: niet meer dan 1/1,5mm in totaal? of 1/1,5mm van de stalen ring afdraaien?
Dus vanaf de buitenrand naar binnen dus..ArvidW: Alu wegdraaien, en dan van die stalen ring niet meer dan 1.5mm wegnemen, anders wordt het te zwak
Daan: Dank u
Niet zo’n geil nieuws steyn, ik ga met school ma t/m do op kamp. Dus heb volgende week pas tijd voor je blokkie:)
26 augustus 2008 om 18:44 #432567Damn daan balen dat je deze week weg bent, ik wil weer verder met me blokkie 🙁 Als je terugbent moet je maar zo snel mogelijk er mee aan de gang en hem meteen weer opsturen zodar ik verder kan

Heb echt weer zin om brommer te rijden hehe
26 augustus 2008 om 23:12 #432575
Flip V/d Kuilst3yn :
Ik heb JMPB gemailt dat ik graag een e-mail adres ofzo wou hebben van de fabrikant Athena, omdat ik het niet vind kunnen dat Athena een verkeerde zuigerveer meelevert en dat de zuiger er zo EXTREEM moeilijk inging 😐Mailtje terug van JMPB:
Goedendag, Ik vind het erg jammer voor jouw , helaas geven wij hier geen garantie op maar ik wil jouw wel tegemoed komen om de cilinder jouw aan te bieden voor de helft van het vorige bedragn waar jij hem voor betaald hebt. Kijk maar eens ,denk er eens goed over na. Graag hoor ik nog van jouw. Mvg: Jeroen.
Dat vind ik wel heel erg tof van JMPB want zij kunnen er ook niks aan doen
Maar toch denk ik dat ik voor de 46,5 malossi ga (2de hands), omdat ik gewoon bar weinig vertrouwen heb in Athena! Of kan ik toch beter wel een nieuwe 46 athena kopen?
hey st3yn, k had zo even een vraag.
Als jij een cilinder kon krijgen voor de helft van het bedrag wat jij er voor betaald had , dat zou dan toch betekenen dat jij bijv de Malossi 46,5mm voor 67,50 inc. verzend kosten had kunnen krijgen ?
Waarom heb je dan geen nieuwe gekocht ? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.