Vespa-Ciao.NL
:: st3yn’s vespa ciaos

Home Forums Perso’s Projecten st3yn’s vespa ciaos

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 404)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Topic starter

[center]Steyn’s Vespa Ciaos[/center]

Aankoop

Sinds m’n rode Gilera Citta 3 week geleden gestolen is, heb ik altijd weer een nieuwe brommer gewild. Fietsen is gezond maar geen reet aan 😀
      Afgelopen vrijdag zag ik op marktplaats 2 vespa ciao’s staan: Een geschouwd met kenteken, de ander zonder kenteken. Ik heb hem meteen gebeld en hij wou 350 euro voor de vespa met snor kenteken. Na een kort gesprekje werd dat al snel 325 euro en had ik een afspraak gemaakt voor meteen de dag erna. Goed, de volgende dag dus meteen in de ochtend naar Steenwijkerswold gereden en ik zag al meteen dat het een vrij standaard, originele ciao was.
      Hij zat aardig in de lak maar had wel wat kleine dingetjes. Het zadel veerde niet meer, de benzinekraan was afgebroken, liep niet helemaal lekker etc etc maar dat is natuurlijk zo te fixen :lol De snor rijdt inmiddels ook weer goed, hij was gewoon kut afgesteld. Alleen is hij waarschijnlijk begrenst want hij wil echt niet harder dan 25 😛

Maar toen zag ik dus ook de ongeschouwde vespa ciao staan. Het was nogal een vaag verhaal maar het frame is gewoon eerlijk. Hij zag er precies hetzelfde uit als de snor ciao, alleen dan met bromblokje en hij reed echt lekker! Ik kon hem eigelijk niet laten staan en heb ze dus samen meegenomen voor 450 euro :thumb

Ze zijn beiden uit 2005 en hebben electronische ontsteking!

De vespa ciaos:

De ongeschouwde bromciao (tijdelijk zit het snorkenteken erop, omdat hij beter/harder rijd :))

Bromblokje

5-spaaks velg

De snor ciao met kenteken + papieren

Snorblokje

Nog een keer samen!

Best leuke brommertjes vind ik! De lak is best goed nog, maar de kappen zijn iets minder.

Plannen:
      Ik ga de kappen denk ik ook opnieuw spuiten en sommigen ook nieuw kopen. Verder laat ik ze gewoon zwart-grijs omdat ik momenteel weinig zin heb ze helemaal opnieuw te spuiten. En daarnaast vind ik ze wel gaaf zo en ze zien er wel mooi uit 🙂 Gewoon even netjes maken dus. En natuurlijk stepjes erop!

Motorisch ben ik er nog niet helemaal over uit. Ik denk dat ik het bromblokje voor de snorciao ga gebruiken. Ik heb nog een 43 DR liggen in perfecte staat, dus die zal er ook wel onder komen! Het snorblokje wordt dan verkocht of die komt onder de bromciao, dat moet ik even kijken nog. Maar ik denk dat ik de snor ciao gewoon helemaal goed ga maken en natuurlijk ook dik opvoeren 😀 Standaard rondrijden is ook zo saai en ik ben toch wel de 70 km/h gewend nu.

Ik denk alleen niet dat het net zo gek gaat worden als m’n citta met vario, malossi vertanding, verstevigde achterbrug, poedercoaten en noem het maar op. Sinds de diefstal ben ik wat voorzichtiger geworden, en ik heb ook gewoon geen geld meer over om het al te gek te maken (helaas)! Maar wie weet wat er nog gaat gebeuren, waarschijnlijk pomp ik toch weer al m’n geld in de ciao :pest

Dus wat vinden jullie ervan? Suggesties/ideeën/tips zijn altijd welkom :thumb
      Ik zal de perso natuurlijk blijven updaten!!

[center]’To do’-list:[/center]
      – Geschikte cillinder kiezen en kopen
      – Blok reviseren
      – Uitlaat zoeken
      + Begrenzer uit ninja halen
      – Vario kopen?
      – Carter: Inlaat uitveilen en spoelers doortrekken
      – Beide variokappen mooi spuiten
      – 5-spaaks velgen ook spuiten??
      – Benzinekraan fixen
      – 13/13 carb
      – Voorwiel recht monteren
      – Remmerij bijstellen
      – Gaskabel vervangen
      – Decompressie fixen
      – Buddyseat
      – Malossi filter
      – Sproeiers
      – Nieuwe bougie
      – Voetenplankje & tankstrip vervangen
      – Begrenzer maken
      – Zijstandaard
      – Trappers eraf halen en stepjes erop
      – Frame verstevigen??

hansieb
      Moderator

Twee hele mooie ciaotjes 🙂

Komt vast wel weer goed!

Bartjee
        Donateur

Mooie brommertjes steyn! Echt relax dat je weer nieuwe hebt gekocht:D Veel succes ermee en hopen dat deze wel in jou bezit mogen blijven:thumb

Jones
          Bijdrager

Nette ciao-tjes Steyn!

Ben gewoon jaloers:D

Ziggys91
            Bijdrager

verstevigde achterbrug op je ciao? hahaha verder vete ciaotjes steyn het wordt wel wat! en koop nu echt een superdik slot zou ik zeggen

st3yn
              Topic starter

Ziggys91 :
                verstevigde achterbrug op je ciao? hahaha verder vete ciaotjes steyn het wordt wel wat! en koop nu echt een superdik slot zou ik zeggen

Haha ik bedoelde meer van: Iets duurs kopen (125 euro) wat eigelijk niet noodzakelijk is 😛

Maar bedankt voor de positieve reacties 😀
                @Sem18: Ik ga ook idd dat bromblok overzetten op de snor ciao! Dat blokje rijd ook lekker!

LeMoN
                Bijdrager

zeer nette ciaotjes steyn, die brom ciao kan je makkelijk in onderdelen verkopen met winst ook! 5 spaaks velgen met goeie banden vang je zo al 50 euro voor ofzo

st3yn
                  Topic starter

Veel positieve reacties, nice :thumb

Ik denk er trouwens over na om op mijn 43 DR Evo een 27mm uitlaatflens te laten lassen, aangezien de uitlaatpoort toch al afgebroken is. Maar kent er iemand hier een persoon die goed kan lassen en m’n uitlaatpoort helemaal kan aanpassen? 😀

LeMoN
                    Bijdrager

ArvidW 😀

Bart: Denk niet dat hij er zoveel zin in heeft;) Daar ken ik Arvid inmiddels goed genoeg voor:P

ArvidW: Moet ook nog wel eens aan mijn eigen project kunnen werken…

st3yn
                      Topic starter

LeMoN :
                        ArvidW 😀

Bart: Denk niet dat hij er zoveel zin in heeft;) Daar ken ik Arvid inmiddels goed genoeg voor:P

ArvidW: Moet ook nog wel eens aan mijn eigen project kunnen werken…

Dat dacht ik zelf ook al maar heb hem alsnog gePMt en hij heeft er idd geen zin in 😉 Misschien dat er anders toch maar een gewone 22mm uitlaatpoort op komt, das wel zo makkelijk!

Edit: Heb net brommerzaak luytink gebeld en die zeggen dat zoiets moeilijk te lassen is. Ze vragen er dan ook 40-50 euro voor 😐

tolleburker
                        Bijdrager

jaja ziet er ook wel erg mooi uit ,zit de laatste tijd ook te denken aan een ciao na het verfblik ongeval en voor het lassen kun je hem beter 27 laten lassen heb je ook wat aparts er erop

Wouz-LwB
                          Donateur

HAHAHAHAH 40-50 euro , tou eem zeg.

Ben met mn cilinder naar hoving geweest , die last het me voor een 10tje..;)

superindo
                            Bijdrager

st3yn :
                              Veel positieve reacties, nice :thumb

Ik denk er trouwens over na om op mijn 43 DR Evo een 27mm uitlaatflens te laten lassen, aangezien de uitlaatpoort toch al afgebroken is. Maar kent er iemand hier een persoon die goed kan lassen en m’n uitlaatpoort helemaal kan aanpassen? 😀

stadswerkplaats last goedkoop en goed.

ben je iets van 10 eu kwijt,

bij mij was hij ook afgebroken, en heb ik het daar laten doen.

(stadswerkplaats zit tussen postkantoor en vismarkt vlak bij de alberhein)

st3yn
                              Topic starter

drive-by van de bromciao: http://www.youtube.com/watch?v=QZ4lQOPu-Ag

hahaha 😛

st3yn
                                Topic starter

Ik heb m’n proma cc met bijbetaling geruild voor de bijna nieuwe Ninja Usine van Diac:

Volgens mij is op de 3e foto te zien dat hij begrenst is met een ring of iets dergelijks, dus die moet er waarschijnlijk uit 🙂
                                  Verder is de uitlaat echt ontzettend mooi nog! Ik heb er ooit een onder m’n citta gehad en had wel spijt dat ik hem had weggedaan had toen!

Ook nog wat minder fijn nieuws: Ik kwam erachter dat mijn 43 DR met gebroken uitlaatpoort een stootrandje heeft 🙁 Ik laat de poort wel gewoon lassen maar ik weet niet zeker of ik hem wel ga gebruiken. Misschien dat ik een nieuwe koop, of ik laat het standaard carter uitkotteren zodat er een 46 athena of pinasco oid in kan passen! Ik heb namelijk echt even geen geld voor speed engine etc.

Ik wil de ciao in ieder geval helemaal super rijdend hebben op de meeting van 2 augustus, dus er zal snel weer een updateje volgen 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 404)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.