- Dit onderwerp bevat 118 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door Wouz-LwB.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2008 om 13:07 #428863
Er zit wel een malossi vertanding bij, ik hoop voor je dat het een snornaaf is want dan kan je je variovertanding zo erin zetten..
Edit:
Oke frits thanks voor de infoSteyn heeft deze set van iemand gekocht @ citta-forum. Die gozer heeft echt zijn hele set gloednieuw gekocht bij JMPB, dus ook de achterkoppeling dus je hebt een mooie deal steyn!
3 april 2008 om 13:21 #428864Mmm das wel balen dus 🙁
Maar hij zegt dat het setje 10km oud is en dat hij er ook mee gereden heeft –> Reed goed zei hij. Hij zegt alleen dat de originele vertanding er nu weer in zit, en dat de malossi vertanding er zo ingezet kan worden.
Maar verder ben ik niet ontevreden over de deal, want alles is echt nog helemaal splinternieuw. 🙂3 april 2008 om 13:21 #428865
Rebelja maar je hebt er niks aan als het poulie is 😛
trouwens wtf zeg je dat het past als het snor is :S? dat is voor mij dan iets nieuws :S
7 mei 2008 om 11:11 #429932Het heeft even geduurd maar eindelijk zit de vario eronder

(Met dank aan Thomas, Hans en ook Wouter voor het monteren! :))
Dag poulie! Vario rijdt echt zoooveel beter he :worshippy Trekt echt zo hard op, vooral in vergelijking met die Simonini koppeling waar ik eerst mee reed. Als ik nu aan het stuur trek vliegt het voorwiel zo omhoog 🙂
Er zitten alleen wel te zware rolletjes in (7.2 g), std drukveer en std trekveren. De top is nu max. 65 km/h, maar goed afgesteld moet de 70+ km/h toch zo te halen zijn dankzij de malossi vertanding. Hij trekt iig al wel super hard op 😀 Ik heb een gele drukveer hier nog liggen, maar andere trekveertjes en rollen moet ik nog even bestellen. Maar ik ben echt blij met de vario! Ik was dat slome optrekken van die simo koppeling echt spuugzat 😛
7 mei 2008 om 11:13 #429933ziet er super uit steyn

staat je v-riem niet te strak?
7 mei 2008 om 11:42 #429934Beter dat die het nu doet man 😉
Vario rijd zeker beter. Als je er eenmaal mee gereden hebt wil je niet meer met poulie de straat op :baby
V-snaar ligt 2 mm in de schijven zo te zien dus dat is geen probleem. Moet niet veel strakker inderdaad.
7 mei 2008 om 21:24 #429963Vario rijd goed, heb alleen echt lichtere rollen nodig 😛 Hij maakt nu echt veel toeren.
Maargoed ik ben meteen maar weer begonnen met het volgende project. Ik heb vandaag een electronische begrenzer gemaakt met de How-To van Quest! Alleen heb ik geen karton gebruikt maar een printplaatje. Ik ben eerst begonnen met 10 + 4.7 uF maar toen ging ik maximaal 8 km/h ofzo, iets teveel van het goede 😛 Daarna 10 geprobeert, alsnog ging m’n citta té langzaam. Vervolgens 1 + 4.7 + 2.2 uF (samen 7.9 uF) en daarmee ga ik zo’n 35-40 km/h schat ik. Als ik dan op de rollerbank ga is de boete iets van 30 euro ofzo, maar dat is altijd beter dan 200 😛 Het printplaatje zit gewoon in de koplamp verwerkt.
En ik heb met wat moeite een gat in de koplamp gemaakt en nu zit er een knopje naast m’n lichtschakelaar! Zal er morgen ook wel even een foto van maken 😀7 mei 2008 om 21:28 #429964goed bezig 🙂 begrenzer is relax 8)
7 mei 2008 om 21:54 #429967Nice man !
ding rijd wel lekker ja 😀
Ik moet men begrenzer ook maar weer eens gaan aansluiten:o
7 mei 2008 om 22:07 #429968Rijd leuk maar moet wel harder, gaat nu zo rond de 65km/h
Ik denk wat geklooi met een andere drukveer, snaar nog iets beter en wat met rollen klooien dat die wel 70-75 mot halen.
7 mei 2008 om 23:59 #429974ja idd, moet zeker te halen zijn, je snaar ligt eigenlijk iets te diep en ik zou iets van 5 grams rollen erin knallen in combinatie met gele druk veer en strakkere trekveren 😉 Je hebt zoals je het nu zegt je begrenzer dus bovenop je koplapm zitten? althans het knopje? das niet slim heh, zou hem juist eronder doen dan vinden ze hem niet zo snel!
10 mei 2008 om 17:37 #430069Door m’n vario kan de linker kap er trouwens niet meer op. Gelukkig had ik nog een oude linker motorkap liggen en daar heb ik even een gat in gemaakt 🙂
Deze kap is ooit met autolak gespoten, dus ziet hij er best shiny uit!

Ziet er nog een beetje beun uit nu 😛

Hij past niet helemaal nog dus ik moet hem nog even goed aanpassen en netjes maken 😛
Maar ik heb dan iig weer een kap!16 mei 2008 om 18:12 #430276Even een updatetje van mijn vorige cillinder.
Hiervoor had ik ook een 43mm DR EVO waarvan de uitlaatpoort afgebroken is, door m’n leovince handmade uitlaat. Ik ga de uitlaatpoort vande cillinder denk ik laten lassen omdat hij verder nog erg goed is :lol
Wat foto’s:

Afgebroken 😐

Zuiger na een kilometertje of 1500+ schat ik

De cillinderwand is echt helemaal gaaf nog!

Ik ga hem dus denk ik laten lassen (als dat nog lukt) en hem dan als reserve houden 🙂 Wat reserve onderdelen zijn altijd handig lijkt me zo! Heeft iemand enig idee wat het lassen zal kosten?
Misschien gelijk maar een 26mm flens erop? :lol16 mei 2008 om 18:59 #430277Lassen bij luytink kost 10 euro ,
heb ik ook met mn AR laten doen 😉
Prima werk daar ! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.