- Dit onderwerp bevat 118 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door Wouz-LwB.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 november 2007 om 18:07 #283905
Hallo!
Ik ben al een tijdje actief op http://www.Citta-Forum.nl en daar heb ik dan ook al een perso. Maar ookal is dit een vespa ciao site, maak ik toch even een nieuwe perso voor mijn Gilera Citta!
Even over mezelf: Ik ben Steyn, net 18 geworden en woon in het mooie Groningen 😀
De Citta: Toen ik net 2 maand 17 was besloot ik dat het tijd werd voor een brommer. Beter laat dan nooit toch? Na een tijdje op Marktplaats te hebben gezocht (niks goeds gevonden) reageerde er een meisje op mijn gezocht advertentie.
Ze stuurde een foto van de Citta en ik was meteen verkocht! Hij reed ongeveer 35-40, was vrijwel standaard en ALLES werkte nog (claxon, km-teller etc.). De Citta komt uit het laatste bouwjaar 2001. Prijskaartje: 475 euro. Wel duur, maar ik had het er wel voor over.Toen ik hem kocht in Januari:

Beetje standaard misschien maar wel heel goed verzorgd en hij reed perfect.
Maargoed, na een maandje lekker rondrijden vond ik dat hij te traag ging.. Dus een Proma CC uitlaat eronder + powerfilter en hij reed als een trein. Ook gelijk de Citta verhoogd met 280mm schokbrekers.
Maar in Juni +- vond ik dit ook weer te langzaam, maar dit keer wou ik het grondiger aanpakken:Setup
50 cc —> DR 65cc
10.7 carb –> 13.13 carb + carters getuned @ 66 sproeier
luchtfilter –> Powerluchtfilter
Standaard uitlaat –> Proma CC
Poelie 80 –> Poelie 70Nieuwe top: ong. 60-65 km/uur
Foto

Motorisch zat het nu dus wel goed, maar qua uiterlijk was hij nog saai! Dus besloot ik om het voetenrekje + bagagerekje + de velgen rood te laten poedercoaten.
Velgen

Voetenrekje

Bagagerekje

Resultaat:
Nieuw SLICK bandje + rode velg

Daarna heb ik een hele tijd met de brommer gereden. Alles ging goed, nooit echt problemen.. In het begin was het even goed afstellen maar dat is nu helemaal in orde!
Maar laatst besloot ik toch nog wat te veranderen!– Ninja Usine uitlaat eronder 😀
– rode handvatten
– nieuw zadel + nieuwe buddyseatTop met de Ninja: ong. 65 km/uur!
Zo ziet de Citta eruit (1 maand geleden):

Ninja Usine 😀 (Rechts-onder zit blanke lak, dat komt nog over de hele uitlaat!)

29 December 2007:
Leovince Handmade (oud model)!!:

Mooi goud-bruin 🙂

Ter afsluiting van 2007 nog even een Leovince Handmade oud model uitlaatje 😀
Rijd echt heerlijk, trekt vooral super op en hij heeft natuurlijk de looks 😉—————-
Er is dus VEEL aan gesleuteld, maar hij rijdt nu dan ook ongeveer 65 en maakt een mooi geluidje en hij ziet er vet uit vind ik zelf!
Naja dit was het! Ik heb even snel alle ontwikkelingen gepost! Ik denk dat ik voorlopig even niks aan de Citta ga doen, er zit al geld genoeg in 😉
Alle suggesties/ideeën/tips zijn welkom, maar maak het niet te negatief :lol19 november 2007 om 18:10 #425538Voor een citta ziet hij er best leuk uit.
En die ninja vind ik best masterlijk eruit zien onder een citta.
nog een variotje eronder en hij is af:P19 november 2007 om 18:16 #425539Ziet er heel erg mooi uit. Alleen zou ik de reflectors eraf beunen. en die ninja goed opknappen! en je achterzitje omdraaien 😛
owja een vario zou het ook leuk doen op jou setup!
19 november 2007 om 18:18 #425540Mooie citta
Jammer van die Ninja, Proma CC vind ik stukke mooier staan 🙂En 65 met een citta is lekker hard, vind je het dan niet zwabberen met zo’n plaatstaal achterbrug ?:o
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 november 2007 om 18:27 #425542he, leuke perso!
waar zit je op school in grunn?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel19 november 2007 om 18:42 #425545Jup vario eronder.
Jammer dat je niet op de groninger meeting was.
19 november 2007 om 18:59 #425550Oh ik was nog vergeten dat ik een verstevigde achterbrug heb! Hij zwabbert dus totaal niet 🙂 En mijn buddyseat is al omgedraait trouwens! Op de foto zit hij idd nog verkeerd om, maar er zit al een nieuwe op die er ook goed opzit.
Ik wil misschien nog wel een Vario hebben maar dat kost best veel geld en is ook wel moeilijk te krijgen.. Maar dan zou hij wel hard gaan en vooral hard optrekken 😀 Misschien dat ik dat nog wel ga doen.. Is een vario moeilijk te monteren of valt het mee?
Zelf vind ik trouwens dat de Ninja wel gaaf staat onder een Citta, een dikke uitlaat op zo’n snorfietsje! De proma CC ziet er ook gaaf uit, maar de ninja maakt wel beter geluid!
Ik zit op het maartens college, in Haren.. Kweetniet of je dat kent? En hansieb: Bij de volgende meeting ben ik zeker aanwezig 😀
19 november 2007 om 19:05 #425552Trouwens wat ik me afvroeg, zou het goed rijden met een 80mm poelie ipv 70, of krijg ik dan al last van overtoeren? Aangezien de Ninja erg hoogtoerig is..?
19 november 2007 om 19:28 #425553Moet wel kunnen denkik, of het veel verschil maakt weet ik niet. Leuke perso, leuke citta. Alleen ik mis iets, er mag wel wat meer rood aan… Kapje om de koplamp ofzo?
19 november 2007 om 19:41 #425554Jacky :
Moet wel kunnen denkik, of het veel verschil maakt weet ik niet. Leuke perso, leuke citta. Alleen ik mis iets, er mag wel wat meer rood aan… Kapje om de koplamp ofzo?Ja ik zat er aan te denken om misschien die 2 zwarte motorkappen helemaal rood te spuiten (die 2 kappen bij de stepjes) 😀
Of zou dat niet mooi zijn?19 november 2007 om 19:51 #425555Nee, helemaal rood spuiten zou ik niet doen,want dan word het volgens mij “TE”.
Maar trek een rood biesje over,zo is het zwart eigenlijk gebroken.Voor de rest een mooie brommer.Ikzelf ben met een ganse restauratie bezig & alle stukken liggen nu bij de poedercoater.19 november 2007 om 19:59 #425556dat word weer teveel van het goede, dan krijg je teveel een kleur.
denk dat je het beste de kap over de voorlamp rood kan maken.voor de verder rest leuke citta hoor 😉
19 november 2007 om 20:46 #425559Super Citta! wat ik nog zou doen voor bij het stuur wat rood, denk aan kroonplaatjes ( alle 2 ) rood caoten, roostertje van je lamp rood, en dan roode handvaten en de proma cc er onder laten dan vindt ik hem echt af
19 november 2007 om 20:51 #425560pier :
Super Citta! wat ik nog zou doen voor bij het stuur wat rood, denk aan kroonplaatjes ( alle 2 ) rood caoten, roostertje van je lamp rood, en dan roode handvaten en de proma cc er onder laten dan vindt ik hem echt af
Het is misschien niet helemaal zichtbaar, maar ik heb zwart-rode handvatten en het lamproostertje is al rood 😉
maar dat komt denk ik doordat de laatste fotos te donker zijn, ik zal wel eens nieuwe maken19 november 2007 om 21:19 #425562de hele lampkap moet je rood maken, dat breekt het zwart 😉
die ninja staat er btw mooi onder, loopt mooi met het frame mee=) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.