Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Squish verkleinen
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door birel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 september 2010 om 19:14 #203444
Goedendag,
Ik zit hier met een Vespa Si snol, deze heeft een 43mm malossi met een 13/13 dell’.
The issue:
Ik krijg mijn squish niet kleiner, het tin is 1,2 en hij plet het niet eens, ik zou graag een squish van 0,6/0,7 willen behalen, dunnere voet pakkingen krijg ik niet gevonden dus dacht ik eraan om het aan de kop van de cilinder af te draaien.
Mensen met ervaring van het afdraaien van een 43mm mal of met overige tips/suggesties of die me de weg wijzen naar de dunnere voetpakkigen zijn welkom!
Ook natuurlijk jullie suggesties hoe hem in te spannen.
Met mijn sr deed ik mijn MHR team aan de kop afdraaien, maar omdat ik bij vespa hier geen ervaring mee heb en hoe het uitpakt hoor ik dat eerst graag !
13 september 2010 om 19:31 #207626Je kan wel dun pakkingpapier kopen en zelf knippen. Bvb bij jmpb. Heb je ook een malossi kop? Die is behoorlijk klein qua inhoud.
13 september 2010 om 19:40 #207627Ik heb laatst nog bij 2 cilinders de bovenkant van de cilinder afgedraaid. Gewoon inspannen in een 3-klauw en wat afdraaien.
Zelfs ik kon het op onze draaibank van 1935(oid) en zonder dat ik enige les in draaien heb gehad. Het gietijzer is enorm lekker om af te draaien. Als je voorzichtig nadraait en er met een schuurpapiertje langsaf gaat is hij kei vlak. Wel de laatste keer van binnen naar buiten afdraaien anders krijg je een braam in de binnenkant van de cilinder. Dunnen voetpakking zou ik niet doen. Juist ervoor zorgen dat de poorten VOLLEDIG openen wanneer de zuiger op het onderste dode punt staat. Eventueel een beetje meer laten openen dan te weinig.13 september 2010 om 19:48 #207628Ja das ook zo, beter afdraaien ja .. meer mensen het hier mee eens?
13 september 2010 om 19:56 #207629Ik heb wel eens een cilinderkop aflaten draaien,zodat deze in de cilinder valt en hierdoor je squish verkleind.
Als je een cilinderkop met centraal bougiegat hebt,kan je hem van daar uit inspannen op de draaibank.Misschien een idee?
13 september 2010 om 19:57 #207630ja kan ook nog, maar de zuiger haalt boven kant cilinder ook niet, heb liever dat ie tot de bovenkant komt
13 september 2010 om 20:32 #207631Ik heb 1mm van mijn 50 DR afgehaald, en daarop zit een cilinderkop die 1,5mm afgefreesd is. De cilinder is dan ook ongeveer 1,5mm opgehoogd, dus dat is in jouw geval niet van toepassing.
Maar als conclusie; cilinder afdraaien gaat prima en zou een gemakkelijke oplossing zijn voor je probleem (makkelijker in te spannen dan een cilinderkop).13 september 2010 om 21:47 #207632ik ben hier inderdaad ook tegen aan gelopen, Totdat ik hem monteerde in een ander carter ( ook andere kruk ) dat ie opeens wel helemaal bovenaan kwam. Heb de drijfstanglengte niet opgemeten maar zou dit hierdoor kunnen komen?
dat de drijfstang gewoon iets langer is? bromdrijfstang en snordrijfstang ofzo? 🙂
13 september 2010 om 23:47 #207633Even een zijspoor: Ik heb meerdere keren met verschillende cilinders op mijn Vespa de squish naar 0,8/0,7 gebracht en heb er zelf alleen maar negatieve resultaten mee behaald, te heet, minder doortrekken.
Voor mijn gevoel kan een Vespa blok/cilinder hier niet zo goed mee overweg.
Squish waarden van rond de 1/ 1,5 komen het meest voor en lopen voor mijn gevoel ook gewoon het lekkerst.I came, I saw, and I forgot what I was doing...25 september 2010 om 07:53 #207666Gewoon een asje draaien met schroefdraad 14x.1.25 met aanslag (borstje) recht inspannen en afdraaien.
Maakt toch geen reet uit of hij uit het midden zit, als die maar vlak is.
En absoluut niet met schuurpapier na dan is hij dus nooit vlak meer, gewoon een scherp bijteltje pakken, goed toerental en niet te hoge voeding.
25 september 2010 om 17:29 #206530het is al gedaan hoor 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.