Vespa-Ciao.NL
:: Spulleke’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Spulleke’s Perso

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Spulleke!

Hey allemaal ik ben Sebastiaan (Spulleke!) 17 jaar en ben hier al een tijdje op het forum.
      Toen ik 6 jaar oud was had ik al mijn eerste brommer, dat was een Honda mb5 ingekort en verlaagd zodat ik met mijn kleine voetjes bij de grond kon, in de eerste dag dat ik daarmee leerde rijden had ik ook al meteen geleerd hoe ik moest schakelen.
      Daarna heb ik nog 1 oude benelli scooter gehad, Een 125cc pitbike want ik mocht toen nog helemaal niet op de weg rijden.(deed ik wel soms.:D)

En toen kwam het hoor:
      mijn Eerste brommer met kenteken.
      dat was een puch macho rider met geel kenteken en kickstart blokje.
      was niet in zo’n nette staat maar die heb ik helemaal in zijn oude glorie terug gebracht.
      frame helemaal gespoten in donkerblauw metallic en heel wat chrome onderdelen erop aangebracht.

Maar nou mijn eerste Vespa Ciao.

ik heb ik van een man uit de stad Nijmegen Overgenomen voor weliswaar 60 euro met blauw kenteken.
      elektronisch blokje was gewoon nieuw model ciao met 5 spakers, alleen hij liep niet goed.
      maar het probleem daarvan was dus. alle bouten en moeren zaten los en er zat schuimrubber in de filter van de carburateur.

hierbij de foto’s van hoe het hok eruit zag toen ik hem op ging halen:p

En hier 2 foto’s van hoe die geworden is,dat is wel een hele verbetering al zeg ik het zelf :p

Daar had ik dus een bravo met kenteken voor gekocht met kick en vario.
      En toen had ik van iemand ook een gianelli excel overgenomen.

Maar toen kwam het meest domme wat ik ooit gedaan had.
      Toen had ik heb verkocht zonder vario en de uitlaat voor 450 euro OMDAT::boos:boos IK ZO NODIG EEN SCOOTER MOEST HEBBEN!!!:kots:boos

Maarja niks meer aan te doen he.

Dus daarna had ik die scooter weer verkocht, en heb ik weer 1 nieuwe snor vespa ciao gekocht voor 80 euro met kenteken, want ik vond zo’n snor vespa toch wel het mooiste waar ik ooit op gereden heb.
      En toen had ik ook maar meteen een ciao mix rollend frame met geel kenteken erbij genomen voor 20 euro extra ja waarom niet he.:P

Maar nou heb ik al 1 paar leuke onderdeeltjes verzameld en al wat uiterlijke veranderingen aan mijn vespa gedaan.
      Dus ik zal binnenkort foto’s maken van mijn vespa wat nou mijn dagelijks vervoer is.

Update 1!

zo de update heeft toch wat langer geduurd maar dat kwam omdat ik met de brommer een ongeluk heb gehad.
      en mooie spulletjes heb gespaard:D

Update 2.

Na een hele lange tijd geen update meer zijn te geweest, ga ik voordat dit topic een beetje bij houden en zal ik wat meer foto’s posten.
      Het oude project is een beetje doodgevallen omdat er op het groene frame ook eigenlijk geen kenteken zat.
      Dus dat leek me eigenlijk niet zo’n slim idee om daar mee verder te rijden.
      Daarom dus een foto en een filmpje van mijn project waar ik nu mee bezig ben.

Nu is de setup.

41mm Polini
      Std Carters
      13/13 @62
      Malo filter
      Calibrata

Heb hem net pas aan de praat gekregen dus meer heb ik er nog niet echt mee gedaan dan stationair laten lopen.
      Deze setup komt onder mijn school ciao.

en de toekomstige setup van de citta wordt:

46,5 Malossi tuned + 26 flens.
      Evo Engine(misschien ooit nog eens zij inlaat)
      19mm Carb
      Malo Filter
      Proma cc 26 flens en misschien heel misschien een Fabrizi racing, als het de fabrizi racing wordt dan wordt de flens 27mm.

(het filmpje is een beetje overbelicht.)

en nog een fototje.

(deze foto is ook een beetje overbelicht maar ik weet nog niet hoe de nieuwe camera helemaal werkt dus prima zo.:thumb.)

Tot de volgende update!:thumb

OrangeCiao
      Donateur

inderdaad zonden om zoon mooie ciao te verkopen voor een scooter:kots maar je bent weer op het goeden pad terug dus:thumb

Edjuh
        Bijdrager

Dat was wel een knappe ciao die je had : -)

Ik ben benieuwd wat je van je huidige gaat maken, hoewel hij origineel zeker niet onaardig is.

Spulleke!

haha bedankt allemaal maar dit weekend zal ik is een foto plaatsen van het nieuwe blokje:D

Spulleke!

zo de update heeft toch wat langer geduurd maar dat kwam omdat ik met de brommer een ongeluk heb gehad.
              en mooie spulletjes heb gespaard 😀

dit is zoals die er nou uit ziet met al zijn poes pas.

(ik zal het ook in de begin post zetten, lekker overzichtelijk)

Edjuh
              Bijdrager

Netjes, maar ik vind de kleuren niet echt denderend.

Spulleke!

Is ook niet maar omdat de lak er nog goed op zit,
                  Daarom ga ik hem pas in de zomer overspuiten.

Spulleke!

Update zie eerste post.

Lastpak
                    Bijdrager

een calibrata op en tam 41 polini blokje:lol.
                      maar klinkt niet verkeerd, ik had de citta niet bij je zien staan?
                      laat morgen maar zien!
                      het ziet er iig veelbelovend uit.

speedbuxy
                      Bijdrager

Das een nette nieuwe toer buffel en ook mooie setup plannen:thumb
                        En dat 41 polini blokje is idd perfeckt voor naar school, mooi zuinig maar ook nog pittig:thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.