Vespa-Ciao.NL
:: Spuiten hulp

Home Forums Techniek Framedelen Spuiten hulp

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rebel

Ik weet dat er al veel topics zijn maar kom er nog niet helemaal uit

ik wil dus zeg maar mijn vespa goed spuiten heb een compressor met airbrush gun dus dat zou moeten lukken

me brommer is al kaal

en alles licht apart.

alleen het frame moet dus goed geschuurd worden is het dan de bedoeling dat je met dat waterschuurspul steeds naar een kleinere korrel gaat?

en daarna 3 lagen primer aanbrengt
      en hierna 3 lagen van de verf?

en wat kun je dan nog doen voor een goede nabeurt? zodat het mooi blijft etc?

en met kappen en wielen?
      hoe zit het daarbij?

TimoO_
      Donateur

ik heb erges geleze hier op t forum dat t beter is als je n 2 cilinder compressor hebt omdat dat constant dezelfde druk geeft.. dus let daar mee op…

en steeds kleinere korrel is wel beter, anders krijg je van die lelijke krassen..

de lagen, zie how to

goede nabeurt: blanke lak in ieder geval.. en missn og zo’n poets ofzo.. en goed laten drogen.. zie how to

kappen zelfde.. alleen andere primer he plastic primer.. wielen als je de orginele lak er nog op hebt hoef je nie tv eel te schuren.. lichtjes schuren gewoon met n lichte korrel..

maar als je nou n paar topics naar benede kijkt kan je zien dat daar ook spuiten hulp staat.. miss dat je daar eerst kan kijken ofzo of ergens anders waar spuiten staat.. want dr zijn al zoveel topics daarover en dit is al zovaak gezegt

Rebel

Ik had de andere topics al gezien maar het gaat meer over wat je moet doen voor proffesionele beurt @ bedrijf

en ik kan die how to niet meer zien van dat schuren (met die steeds lichtere korrel)

en ik probeer het toch eerst uit op me bagagedrager 😛

TimoO_
          Donateur

met spuitbus vind ik t anders altijd ook heel goed lukken.. ben egt verbaast over t resultaat van die brommer van mij..

Rebel

Ja weet ik alleen met airbrush vink proberen waard

moet alleen ff kijken wat ik dan erin moet gooien misschien dak wel normale spuitbussen pak maar kijk nog eventjes hoe het gaat lopen

in ieder geval al bedankt 😛

Edjuh
              Bijdrager

Ik zag bij de praxis een elektrisch spuitpistool voor 17 euro; is dat wat? Kan je daarmee mooi spuiten als je het goed doet en goeie verf gebruikt?

timschilders
                Bijdrager

ik vind met compressor goed voor de grondlak en de blanke lak.
                  de echte lak( bij mij metallic) doe ik liever uit een busje.
                  ik heb sneller druipers met compressor en met motip spuitbus amper!

ik ben nu ook bezig met spuiten.
                  zo heb ik het gedaan :
                  eerst frame helemaal vet vrij gemaakt met tinner(als er veel stickers op het frame zitten kun je ook stickerverwijderaar gebruiken)
                  eerst alles goed geschuurd met korrel 280, ook echt goed schuren dat alles even glad is.
                  daarna met 400 alles naschuren.
                  weer alles met tinner vet en stof vrij gemaakt.

met compressor de grondlak aangebracht. nacht laten rusten.
                  daarna met koreel 280 en 400 alle druipers en oneffenheden eruit geschuurd. ik had veel druipers met de compressor 😕 maar dit kon ook komen doordat het niet precies 20 graden was in de garage.
                  vandaag ga ik met 2 motip spuitbussen alle lak aanbrengen. 3 lagen. 1e laag dan 10min wachten 2e laag ga zo maar door.
                  1,5 uur laten drogen en dan kan je de blanke lak aanbrengen. dit doe ik met de compressor omdat deze VEEl beter is dan de motip blanke lak uit spuitbus.

zo moet het wel lukken denk ik;)

edje
                  Bijdrager

k zou je frame neit met waterproof schuurpapier schuren
                    want er kan dan vocht agterblijven op je frame en heb je kans op blistering (blaasjes in de lak)
                    gwoon met droogschuurpapier en als je met 180 schuurt dan mt 280 na en dan 360
                    nooit meer als 100 stappen nemen anders heb je kans op nog overgebleven schuurkrassen 😉
                    suc6 🙂

Timmetje
                    Bijdrager

timschilders :
                      ik vind met compressor goed voor de grondlak en de blanke lak.
                      de echte lak( bij mij metallic) doe ik liever uit een busje.
                      ik heb sneller druipers met compressor en met motip spuitbus amper!

ik ben nu ook bezig met spuiten.
                      zo heb ik het gedaan :
                      eerst frame helemaal vet vrij gemaakt met tinner(als er veel stickers op het frame zitten kun je ook stickerverwijderaar gebruiken)
                      eerst alles goed geschuurd met korrel 280, ook echt goed schuren dat alles even glad is.
                      daarna met 400 alles naschuren.
                      weer alles met tinner vet en stof vrij gemaakt.

met compressor de grondlak aangebracht. nacht laten rusten.
                      daarna met koreel 280 en 400 alle druipers en oneffenheden eruit geschuurd. ik had veel druipers met de compressor 😕 maar dit kon ook komen doordat het niet precies 20 graden was in de garage.
                      vandaag ga ik met 2 motip spuitbussen alle lak aanbrengen. 3 lagen. 1e laag dan 10min wachten 2e laag ga zo maar door.
                      1,5 uur laten drogen en dan kan je de blanke lak aanbrengen. dit doe ik met de compressor omdat deze VEEl beter is dan de motip blanke lak uit spuitbus.

zo moet het wel lukken denk ik;)

gewone compressortjes die de meeste mensen in hun achtertuin hebben staan kunnen niet een 15-30 non-stop dezelfde druk geven. Daar heb je van die bakbeesten voor nodig.

Zelf doe ik gewoon met spuitbussen, nog nooit druipers gehad 🙂
                      En ja, gewoon goed glad schuren zoals ze hier al zeggen, en grondlak gebruiken.

timschilders
                      Bijdrager

ja wij hebben dan wel een 2 cilinder compressor, een joekel van een bak.
                        maar toch spuit ik liever met spuitbus en blanke lak dan wel met compressor.
                        morgen post ik foto’s in mijn perso hoe het bij mij is geworden

Colin
                        Bijdrager

probeer goed na te vragen hoe je die kappen moet spuiten en alles, want dat is een hel met die kappen, als je die wil gaan spuiten

cittadriver
                          Donateur

Een klein compressertje is goed genoeg 100 liter tank want je spuit toch niet met de volle 8/10 bar druk, en het is ook geen groot oppervlak bv een motorkap ofzo zijn maar kleine deeltjes wat jij moet doen…

edje
                            Bijdrager

Colin :
                              probeer goed na te vragen hoe je die kappen moet spuiten en alles, want dat is een hel met die kappen, als je die wil gaan spuiten

hoeso hell ??
                              gwoon de kappen goed glad schuren als er grondlak opzit ook goed schuren met 500 geen waterproof!!
                              anders weer kans op die blistering maa probeer niet door de grondlak heen te schuren anders blijf je besug 😛 en ut resultaat is zoiezo mooier bij donkere kleuren zie je het niet so goed maa bij lichte kleuren zie je ut heel erg duss..
                              😉

Rebel

😛 Wtf he

oud topic omhoog halen
                                ik laat uhm al spuiten door prof mensen

wel nog bedankt voor de interesse,
                                en zal die compressor nog wel us gebruiken.

edje
                                Bijdrager

goed ontvetten voordat je gaat spuiten 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.