Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Spruitstuk Simonini zij-inlaat icm Powerbox?
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door Helios.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 juni 2009 om 11:42 #203406
kreeg vandaag eindelijk mijn caburateur binnen alleen die zit veelste ruim in het spruitstuk, heb het spruitstuk opgemeten en die is naar 28,5mm gefreest iemand enig idee hoe ik mijn caburateur kan monteren?
en op het tuitje van mijn carburateur zit een nippel met een dopje, erg handig voor bijv. een powerbox maar wat is het nut en hoe werkt een powerbox precies?
5 juni 2009 om 15:11 #206952Die nippel met dat dopje is , als je meer carburators hebt om ze te synchroniseren.Dus NIET om een powerbox op aan te sluiten.
5 juni 2009 om 15:45 #2069536 juni 2009 om 07:54 #206954
erikbloembergdat is voor bij scooter de vacuum leiding aansluiting deze kan je bv ook je powerbox op aansluiten of gewoon afdoppen
6 juni 2009 om 09:50 #206955maar kan iemand mij nu ook uitleggen wat de werking is van een powerbox?
6 juni 2009 om 09:53 #206956Als ik me niet vergis is dit voor benzine te sparen.
Zodra je wat met het gas speelt kan je wel eens benzine verspillen
en de powerbox vangt deze benzine op.correct me if im wrong
6 juni 2009 om 11:00 #206957maar dan kan ik gewoon een slang op de nippel en op de powerbox aansluiten en thats it?
30 juni 2009 om 09:43 #206992Powerbox is nog niet echt van bewezen dat het nu veel verschil gaat uitmaken.
Waarschijnlijk zul je verschil merken op dik opgevoerde setups.Powerbox slaat inderdaad je benzine even op in het tankje en laat het bij de volgende slag weer los voor een extra explosie van verbranding.
Klein stukje info opgezocht :
Nu is het zo dat dit mengsel zich weer in het inlaat traject bevind, dus de carburateur en het spruitstuk. Een gedeelte van het terug gelopen mengsel verdwijnt zelfs door de luchtfilter de wijde wereld in.
En hier komt de powerbox bij kijken. De techniek achter een powerbox is namelijk dat deze dit mengsel opvangt, en tijdelijk bewaard. De powerbox is een bus die wordt aangesloten in de ruimte achter het membraan, het spruitstuk. Zodra de volgende slag komt, en er weer vers mengsel de cilinder word ingezogen, geeft de powerbox het bewaarde mengsel mee de cilinder in. Wat de powerbox dus in principe doet is het mengsel opvangen. Dit heeft meerdere voordelen:
# Het mengsel kan niet meer via de luchtfilter de vrije wereld in ontsnappen. Dit bespaart dus benzine
# Het mengsel kan worden mee gegeven aan de volgende “aanzuig” slag. Hierdoor wordt er meer mengsel verbrand per slag, dus meer vermogen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.