Vespa-Ciao.NL
:: Spruitstuk polini SE

Home Forums Techniek Motorisch Spruitstuk polini SE

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruben
    Topic starter

Doordat ik nu een speed engine heb kan ik door middel van een ander spruitstuk een grotere carburateur monteren. Ik rij nu met een polini w-poort en een poelie 65.
      welke carb zou ik het best kunnen monteren?
      ik had gelezen dat er op de speed engine tot max. 19,5 mm kon worden gemonteerd

Crullie
      Donateur

Spruitstuk van Moparts racing.
        Carb, van Dellorto, PHBG 19, 19,5 of 21mm.
        Zou dan wel de uitlaatpoort van de cilinder ook een beetje groter maken voor Max effect :thumb
        En natuurlijk moet de inlaat van de SE ook aangepast worden.

TICKLING BARN

Ewous
        Bijdrager

Altijd goed advies van Crullie!

Martino
          Moderator

Dag Ruben, afhankelijk van het spruitstuk je gebruikt zal je met een PHBG tot 21mm kunnen gaan. Echter is mijn ervaring dat dit geen meerwaarde heeft. Tot 17,5mm zit mijn kantelpunt betreft prestaties, maar heb ik met de grotere SHA carbjes betere prestaties gehad en zijn deze ook erg simpel af te stellen.
            Sniper Racing heeft een soortgelijke test ook op een SE uitgevoerd en komt tot vergelijkbare conclusies:

Ik zal met jou setup gaan voor een 15 of 16 mm SHA carb en bijpassend spruitstuk.

Crullie
            Donateur

P1010059
              Bijna vergeten maar binnenzijde 3de bevestiging punt zal ook wat materiaal moeten verdwijnen omdat de carb, daar wat ruimte opeist.
              Foto is de aanpassing voor een SHA 16/16 Dellorto met MR spruitje van 16mm.

TICKLING BARN

Crullie
              Donateur

En nog een half af voorbeeldje van hoe het inlaat traject in je SE aan te pakken. Flowen 😉

TICKLING BARN

Ruben
                Topic starter

Bedankt voor jullie reacties,
                  als ik het goed begrijp is het het best als ik een 16mm SHA carb koop met een bijpassend spruitstuk en hierbij het inlaattraject vergroot,
                  en wat wegvijl van het Carter om zo de carb passend te maken.

welke 16mm SHA carb zou het beste passen tussen de SI-achterbrug die ik nu heb?
                  en wat kan ik verwachten qua optrekken?

Crullie
                  Donateur

Gewoon de Dellorto 16.16 COD 2151 Standard, dat zou moeten passen, plus dat als je de filterkap verwijdert met beugel en dus alleen met metaal filter scheelt wel een centimeter.

olie borrel tankje
                    Of te wel open air fun 😛
                    Mijn metalen filter is een keer gevallen en past sindsdien moer vast, kan hem zelfs niet draaien of verwijderen, word nog wat bij het een keer schoon maken. 😎

TICKLING BARN

Martino
                    Moderator

Ik rij met aangepaste Mobylette/MBK AV7 AV88 spruitstukjes. Dan hoef je de carters niet bij aan te passen.
                      Hier nog een oud filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=UGEmzCe13yE
                      Volgens mij is het ook niet nodig met de Moparts of BGM spruitstukjes, maar is deze hoek en lengte net even anders zodat je net wel of niet wat valse lucht zal trekken. Oplossing is de carters aan te passen.
                      Je hebt net even wat meer vermogen en zal ietsje harder optrekken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.