Vespa-Ciao.NL
:: spruitstuk

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden spruitstuk

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Flip V/d Kuil

hey

k zat met idee te spelen om het originele pijpje op een carter eraf ee slijpen of zagen.
      daarvoor in de plaats een busje die een binnen diameter heeft van 14mm er in te plaatsen, en dan het teflonbusje wat in een carb zit , achterwege te laten en die diameter gebruiken als buitenkant van het busje .

dus laten we het zo zeggen.
      je neemt een stukje pijp. die binnen in een diameter van 14mm heeft.
      en aan de buitenkant, pak hem beet 15, dan boor je het carter op 14,9 mm ofzo.
      zodat het net NIET inelkaar past. je neemt het vervangende busje, legt hem in de vriezer, ff wachten ping.
      en dan verwarm je het carter. en dan zet je het inelkaar. en laat het afkoelen.
      stel dat het teflon busje een buiten diameter heeft van 15 mm .. dan zou je nieuwe busje van het carter mooi in de carb passen.

het idee opzich lijkt me niet verkeerd mits je de carb tot 14 mm uitboord.

k weet niet of er mensen zijn geweest die dat ooit es geprobeerd hebben.
      het was een idee en k denk dat ik het op een oud carter + carb ga proberen en kijken of het wil en mogelijk is.

als er mensen zijn die dit geprobeerd hebben of problemen zien waar ik ongetwijfeld tegen aan zal lopen, hoor ik het

de maten die ik hier gebruikt heb. zoals 14mm en 15mm , en 14,9mm heb ik zo even uit het hoofd opgenoemd.

M.v.g

1-feb
      Bijdrager

Je kan het originele spruitstuk ook uitboren tot 14mm alleen ij word dan wel heel erg dun.

ArvidW
        Donateur

Ik heb het originele spruistuk opgefreest naar 14.5mm, dit liep heel aardig behalve stationair. De carburateur die ik had was ook naar 14.5mm opgeboord wat ervoor zorgde dat de gasschuif niet laag genoeg meer kon zakken en dus vrij hoog stationair liep.

Het inlaatvlakje had ik toen opgemeten en had oppervlakte van een 15mm carburateur. Een tijdje geleden kotterde ik dat carter voor een 74mm simonini kruk en vond uit dat de doorlaat erachter maar 13mm was, terwijl de inlaat max gevijld was.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Flip V/d Kuil

maar is het mogelijk om tog genoeg vlees over te houden op het busje door er een vervangend busje je in te maken ?

Flip V/d Kuil

dus eerst tot 14 mm uitboren en dan kijken of er genoeg vlees over is ?

ArvidW
              Donateur

ArvidW :

’t wordt vrij dun maar het bleef bij mij wel heel 🙂 (500-1000km mee gereden, toen verkocht)

Home made engine dyno

Flip V/d Kuil

fokking hell 😛 das wel dun (A) hahah 😛 naja ik zal het proberen. heb nog een carter met een scheur erin liggen, dus zal t daar wel eerst ff op uitproberen
                  heb je ook nog fotows van die 14mm carb ?

p.s is het geboord of gefreesd ?

ArvidW
                  Donateur

Nee, dat is idd vreemd, daar heb ik nooit een foto van genomen 😮

Heb wel filmpje van stationair 😛
                    http://video.google.nl/videoplay?docid=-220020423038069827&q=AW+stationair&ei=Uy0zSO-sH5aCigKNitXNCQ

Geboord en daarna gefreest.

Home made engine dyno

Flip V/d Kuil

lol loopt wel echt heel hoog stationair, is er geen mogelijk om dat op te lossen ?

Wouz-LwB
                      Donateur

andere gasschuif, denk niet dat je er zo 123 een vind.

Gewoon je carb niet te ver opboren.

vespa liessel
                        Bijdrager

stukje aan je gasschuif lassen ofzo??:?

en 15 mm in 14.9mm gaat dat niet barsten of iets dergelijks??:?

Wouz-LwB
                          Donateur

hihi aan je gasschuif lassen ?:P
                            Wat mijn visie is :

niet zo pietluttig doen, man 1 mm meer of minder merk je heus niet.
                            Als je een huge carb wil koop dan zij-inlaat.

Flip V/d Kuil

wouter moet zijn klep houden want anders klap ik een top one en een AR cilinder + zwarte citta tegen zijn kop :p hahah had al een tijdje name change 🙂 (collin)

maareh k heb het pijpje van me carter er al uit … nu ff een 15 mm pijpje zoeken 🙂 die van binnen 14 of kleiner is 🙂

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.