Vespa-Ciao.NL
:: Sproeier maat

Home Forums Techniek Motorisch Sproeier maat

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sander van der Wedde
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een vraag over de maat van mijn sproeier. Ik rij op mijn citta project met de volgende setup:
      – malossi mp reed valve contactpunten carter
      – 46,5mm (80cc) malossi cilinder + kop
      – tecno circuit uitlaat
      – 13/13 carburateur met sproeier 58.

voor dat ik commentaar ga krijgen, ik weet dat de carburateur en uitlaat beetje onder doen aan de rest van de setup maar ik ben nog aan het knutselen.

Mijn vraag gaat over de sproeier. Hij loopt zelfs met sproeier 58 nog heel iets te rijk. Zie ik aan de bougie + kan ik horen en merken met rijden. Maar als ik naar de sproeier database kijk zou ik veel groter moeten zitten. Dat heb ik natuurlijk als eerste ook geprobeerd maar dan loopt die veel te rijk.

Is het dan oke om met 58 te rijden of zit er dan ergens iets niet helemaal lekker?

Groeten Sander

Robster
      Bijdrager

Als ‘ie goed loopt is er toch niets aan de hand, bougie mooi bruin, klaar!
        Die database is meer een algemene richtlijn moet je maar bedenken.
        PS, welkom hier…

Sander van der Wedde
        Topic starter

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat ik misschien niet de volle potentie benutte.

zevenenergie
          Donateur

Die techno circuit is wel een expantie uitlaat, maar niet een van de beste.  Zou je een andere expantie uitlaat proberen dan zou die beter rijden en  je zou op een hoger sproeier maat uit komen.  dus wat dat betreft is de sproeier database niet spot om. Maar het is wel een hele goede indicatie.

Ik vind 58 voor jouw setup te klein. Het kan best dat je bougie koffie bruin is maar als de hitte graat te koud is, geeft dat een vertekend beeld.
            Een 2takt rijd het beste wanneer het mengel relatief schraal is, maar…. of je daar mee wilt gaan rijden is de vraag. Ik vind het fijn om met een iets rijker mengsel te rijden. Er hoeft maar even een benzine  filtertje vies zijn, of je lucht filter lekt een beetje of je rijd door een zuurstof rijk gebied en je hangt.

Sander van der Wedde
            Topic starter

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het zou inderdaad aan die hittegraat kunnen liggen. Heb nu volgensmij hele koude er in zitten omdat dat nog mijn laatste nieuwe was om te kleur goed te kunnen zien. Maar ik rij nog niet in de volle toeren omdat de cilinder nog niet is ingereden. Zal eens een met een lagere hittegraad proberen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.