Vespa-Ciao.NL
:: Sproeier in carburateur

Home Forums Techniek Opvoeren Sproeier in carburateur

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Elektronized
    Topic starter

Ik zou me een Dell’orto 13/13 carb willen kopen,
      maar op JMPB lees ik dat ik 5mm sproeiers moet gebruiken,
      en dat er standaard een 66 sproeier inzit.

Hoeveel sproeiers van 5mm moet ik dan kopen en zijn die makkelijk te vervangen ?

Groetjes,
      Jonas

ERIKJAN1984
      Donateur

ligt eraan wat voor setupo je hebt, en je wilt in de toekomst, het zijn trouwes gewoon dezelfde sproeiers die je hebt in je originele carberateur. 5mm wil zeggen m5

ja dit is makkelijk te vervangen, gewoon je carb eraf halen, en dan zie je 2 schroefjes aan de onderkant, die draai je los, en dan zie je je sproeier zitten. deze draai je los met een schroevendraaier, en draai je nieuwe erin, je vlotterbak erweer opschroeven, dan je carb weer op je blok, je luchtfilter erop en gaan, is 2 min werk

Elektronized
        Topic starter

De setup die ik wil is de meest gekende hier denk ik;
          Polini top one uitlaat, 13/13 carb van dell’orto, polini speedengine, malossi luchtfilter, 80mm poeli..

En er zit dus gewoon 1 sproeier in ?

goedguus
          Bijdrager

Ja er zit maar 1 sproeier in. Met die setup zul je rond de 54/56 moeten zitten.
            Als je uitveilt moet je 66 hebben.

ERIKJAN1984
            Donateur

ik zie veel, alleen ken geen uitspraak doen over je sproeier, aangezien ik niet zie welke cylinder je wilt.
              TEvens is het zo, dat elk blokje even goed anders is, en dat het altijd een maatje of 2 kan schelen, wij kunnen je wel een indicatie geven naar welke richting je ongeveer moet zoeken

Elektronized
              Topic starter

Wel, ik dacht aan de Polini 46mm cilinder..
                Lijkt me wel verstandig voor deze setup ?

ERIKJAN1984
                Donateur

jazeker, alleen dan geraak je volges mijn aan een sproeier rond de 70, maar ik weet het niet zeker, dus ik zou wachten op mee mensen. en hoever ben je al met dit blok?

Elektronized
                  Topic starter

Wel. Nog niks van dit blok heb ik.. Het frame heb ik, zonder blok onder, die heb ik eruit gehaald, en heb een andere Ciao gekocht voor 50 euro om voorlopig mee te rijden. Heb een lijstje gemaakt met dingen die ik denk nodig te hebben bij JMPB, dus wie wil mag het een keertje nachecken..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.