Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Sproeier 70 nog te klein voor standaard cilinder
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 11 maanden geleden door Smoothrat050.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 april 2022 om 12:38 #814962
Ik heb een blokje gereviseerd maar als ik de brommer wil starten, start hij alleen met choke of gas bijgeven.
het gaat om een standaard cilinder met 13/13 carburateur en geknepen uitlaat (ik weet het, komt nog een ander uitlaat onder)
Er zit nu een sproeier 70 in en die lijkt zelfs nog te klein, ik dacht dat het misschien valse lucht was maar daar heb ik op getest en dat was het niet.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?7 april 2022 om 13:20 #814964Ik heb een blokje gereviseerd maar als ik de brommer wil starten, start hij alleen met choke of gas bijgeven.
Het gaat om een standaard cilinder, met 13/13 carburateur en geknepen uitlaat.
Er zit nu een sproeier 70 in en die lijkt zelfs nog te klein.
Ik dacht dat het misschien valse lucht was maar daar heb ik op getest en dat was het niet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Er vanuit gaande dat de revisie dus perfect is uitgevoerd.
Dat de ontsteking goed staat en dus ook goed is.
Dat je een normaal luchtfilter hebt gemonteerd.Er wordt niet gesproken over hoe de brommer rijdt.
Dus er ook maar vanuit gaande dat ie rijdt,
dus dat je ieder geval vooruit komt.
Het ding moet dan vreselijk viertakken(spr.70!) volgens mij en roken.Starten moet altijd even met de choke.
Het duurt dan ook even eer de brommer warm is en dan ook pas goed loopt.
Dus om die reden moet je ook niet steeds een grotere sproeier monteren.
Hoe startte hij met sproeier 44-52? Lukte dat wel gewoon met choke?
En als de motor dan warm was en even draaide, kon je dan wel normaal wegrijden?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.7 april 2022 om 13:30 #814965
het
naar de
?7 april 2022 om 13:39 #814967met een kleinere sproeier (62) start hij wel met choke maar loopt hij niet zonder.
In het begin viertakt hij een beetje tot hij warm is en dan rijd het goed, behalve dat ie wil afslaan als ik stop.
Ik zal nog eens een kleinere sproeier proberen en hem goed warm laten draaien.
@zevenenergie, zou hij dan uberhaupt wel lopen?7 april 2022 om 14:02 #814968Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad.
De uitlaat poort gaat openstaan naar de ruimte onder de zuiger. Ik weet niet of hij dan ook niet meer start.Ik weet niet wat je setup is. Maar je zou je sproeiermaat even op moeten zoeken in de sproeier database. Als je er veel van af moet wijken,
dan komt er ergens valse lucht bij. En dat kan ook door je koppakking.
Bij een dicht geknepen uitlaat heb je een kleinere sproeier nodig dus er is echt iets mis.7 april 2022 om 20:38 #814984Dat ie uberhaubt wil lopen met een sproeier 70 en een standaard cilinder.. met die setup moet je ergens tussen de 40 en 48 zitten qua sproeier denk ik (wat voor luchtfilter gebruik je?)
9 april 2022 om 13:08 #815016Zit de kering wel goed?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.