Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Sproccati ?
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 11 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 maart 2009 om 14:00 #204733
ja maar ja als je een sprintframe maakt ,,, vind ik persoonlijk best wel zonde.
het is en blijft een citta he 😉 dan kun je net zo goed am6 blokje pakken oid. dat gaat een stuk harder met goeie setup17 maart 2009 om 14:39 #204734het is pas zonde als je er zoveel geld in stopt en dan nog niet es in de buurt van top komt 😛
17 maart 2009 om 15:34 #204735Het moet toch goed af te stellen zijn het is gewoon mechanica.
De verhoudingen zijn alleen wat anders.
En het zal veel meer tijd kosten dan een gewoon vespa blokje omdat je niet weet wat moet hebben.Dit loopt wel en het klinkt ook wel =)
17 maart 2009 om 17:19 #204736Dat is ook niet langzaam als je het naar verhouding van een vespa neemt.
Maar dit is bv de scooter van js tuning.
Klik
Die rijd hier een getunde en verlengde honda sprint blackhawk met dik 200pk er met een wiel lengtje verschil bijna uit.Dus met een vespa winnen lukt nooit, en de top 10 ook niet meer voor een particulier.
Maar het meedoen opzich is nog steeds wel leuk hoor, een sec of 2 langzamer is voor jou als rijder en als kijker toch niet echt een groot verschil.
Dus minder leuk en spannend is het niet, je moet alleen je doel niet te hoog instellen.
Beter is opzich een goede vaste koppeling aandrijving zien te maken en mee zien te kunnen doen in de automaten klasse, daar is namelijk nog wel redelijk in mee te komen.17 maart 2009 om 19:01 #204737Ik weet ’t niet hoor, maar die motor geeft em echt niet vollop, leuk filmpje wel…
17 maart 2009 om 19:40 #204738ja maarja het is zowiezo geen vergelijking. als je die blackbird zou bouwen op een sprint van 150 meter dan zou de blackbird dik winnen 😛
17 maart 2009 om 20:38 #204739
.-{2F4OV}-.Of bijvoorbeeld 4 cilinders op 1 scooter.. scooter van 80pk plus:lol
Luister vooral naar t geluidje8)
17 maart 2009 om 20:50 #204741maaaauuuuuuhahaha die vent rijd er gewoon zonder helm op! hahah die vent is echt gek!
trouwens.. er was een 4 cilinder scooter en die had 112 pk volgens mij… denk dat deze dat ook wel zou hebben of misschien nog meer.
17 maart 2009 om 20:54 #204742TERING! Wat klinkt dat ding nice!=)
En nog supersnel ook!:duivel17 maart 2009 om 22:40 #204743Even voor de gein nog over fred.
Ik moet zeggen het laatste wat je gaat doen is volgens mij nitrous op zon blok bouwen.
Of althans ik denk dat iemand dat voor fred gaat doen :D!Trouwens het topic van hem moet je ook eens door de vertalen heen halen. Ik bedoel die op ciaocross, de italianen nemen hem totaal niet serieus :haha
Ps die tightwrap ophanging voor de fles blijft wel zitten :lol
Hier nog wat picas

Trouwens ik zou als ik geld te besteden had een simonini 2007 engine kopen.
Deze is betaalbaar en best leuk om te beginnen.Wil je sneller , ga je op zoek naar een 46mm slag cilinder die de tapeinden op de juiste plek heeft.
Voorbeeldje (als ik het goed heb een simo 2007 engine)

17 maart 2009 om 23:28 #204744Hallo, meneer de Bie?
17 maart 2009 om 23:53 #204745TimoO_ :
ja maarja het is zowiezo geen vergelijking. als je die blackbird zou bouwen op een sprint van 150 meter dan zou de blackbird dik winnen 😛Die blackbird was voor de sprint gemaakt.
Hij van js tuning was naar een scooter sprint waar ook motor sprints bezig waren.
En omdat hij niet echt competie had onder de scooters vanwege de lage opkomst, dacht hij laat ik eens z,on biker vragen of ie tegen me wil sprinten.
Die gast zei nog wat lacherig, tegen dat brommertje.
Diezelfde motor is een week later overigens ergens op een circuit in engeland tijdens een run in vlammen op gegaan door iets met z,on inspuiting systeem ofzo meende ik.En om ook nog een topic gerelateerd antwoord te geven.
De simo 07 engine is idd een veel wijzere koop nu, die is ook 4taps en met mooie spoelers.
Dus alles is daar mogelijk mee qua cilinders, van am6 tot een 2fast en ook de rest doet niks onder aan een sprocatti.Edit
Vet ding die 4cilinder
Heerlijk en ook uniek soundje maakt dat idd.18 maart 2009 om 08:51 #204746en de roterende inlaat van de sprocatti is leuk spul, maar ook niet alles… vooral als je als automaat wil meerijden, is een membraan veel beter.
18 maart 2009 om 10:58 #204747
.-{2F4OV}-.Ja idd mooi geluid die 4 cilinder. Maar ze krijgen volgens mij de slip niet van de overbrenging. Vind ik niet gek als je rond de 100pk met vario wilt overbrengen;)
Die is overigens niet de 4 cilinder scooter van TCR (Team Cristofolini Racing) met 112 pk. Die heeft 4 x 90cc cilinders erop zitten. Maar wat deze heeft weet ik niet;)
En die oranje zwarte si hierboven maakt vooralsnog een hoop herrie, maar komt niet vooruit. Check ma es op youtube.
18 maart 2009 om 12:33 #204748die 4 cilinder van TCR vind ik ook niet zo geweldig.. daar knalt iedere keer het voorwiel als een gek bij omhoog omdat het gewoon een ‘normaal’ scootertje is. deze 4 cilinder heeft tenminste een mooi sprintframe.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.