- Dit onderwerp bevat 135 reacties, 34 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 1 maand geleden door Frankp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 november 2015 om 13:59 #497678
@zevenenergie dank je, dat dacht ik zelf ook. Een stuk beter(en lichter) terwijl de sterkte het zelfde is gebleven.
@r.zwiers Top, ik doe mijn best. Echter is verhalen typen niet aan mij besteed, ik maak liever dingen
vandaar ook altijd de hoge foto gehalte.@edjuh nee ik heb het schroefdraad er naderhand in getapt. Ik zou dit wel kunnen printen alleen is dit stukken meer werk. En het draad is dan nooit zomooi.
27 november 2015 om 17:53 #49766110 keer beter zo 😉
lassen en bakken op veerpoten is niet zo heel geweldig, ik denk dat dit een hele mooie oplossing kan zijn en ook nog eens makkelijk te installeren 😀
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 december 2015 om 11:36 #497641ziet er goed uit allemaal, veel oplossing zo door bedacht als ik het heb gedaan op de simonini ciao.
ga zo door !!!!!1 december 2015 om 12:35 #497643vet project!
23 januari 2016 om 19:40 #497843bedankt voor de positieve reacties!
@Rickieboy stiekem komt het idee van de 3 hoekslager met klauwbevestiging ook bij jouw weg.
Tijdje niks gedaan aan de brommer gewerkt. Teveel projecten die ook tijd nodig hebben, zo ben ik bezig met het upgraden van mijn 3D printer voor een betere en snellere print.
Ook ben ik samen met fredzzz bezig met het maken van custom onderdelen, hier later meer over. Deze perso gaat namelijk over mijn sproccati sprinter.
Ik heb dus niet veel aan de sprinter gewerkt de afgelopen tijd. Nadat ik de bevestiging gemaakt het voor de remklauwen voor ben ik opzoek gegaan naar een overbrengen. Ik was er vanaf het begin al over uit dat dit een ala fox overbrenging moest worden. Maar gaande weg ben ik overgegaan naar die van een Minarelli. Dit omdat ik ook ga rijden met een krukas van een minarelli horizontaal.
Een paar foto’s misstaan nooit.

Ten vergelijking de vario van malossi ernaast gelegd. Dan kun je zien dat ze nogal verschillen qua grote is de stage6 100mm en malossi 90mm. Naast de varios zijn de rollen ook erg anders(groter)

Wat me nog meer opviel is het gewicht. De stage 6 vario is maar 10 gram(200 vs 190) zwaarder. Dit zonder half pulleys en variobus ect. Ik denk persoonlijk dat de stage 6 totaal zelfs lichter is aangezien de half pulley van malossi van staal is en die van stage6 van aluminium.
Daarna heb ik hem even gemonteerd op de krukas waarbij ik al wist de het een uitdaging gaat worden.

Met lager

Hier kan je ziet dat ik niet veel ruimte heb voor de ontsteking. Totaal heb +-40mm voor de lager-keering-ontsteking.
Ik heb ook al een tijdje zitten denken over het bouwen van een eigen ontsteking. Die zal er hierdoor wel moeten komen ben ik bang.
Dit was het eerst weer. Hopelijk de volgende keer een spannendere update met onder andere CNC gefreesde parts.
23 januari 2016 om 22:23 #497844Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren ik kan niet wachten 😛
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi24 januari 2016 om 09:11 #497845dat is een hele kluif 😉
volgens mij word dit wel een heel snel blokje als het zover is, ben wel eens benieuwd hoe dat blok gestart moet worden 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 januari 2016 om 11:29 #497846Dat zijn spannende projecten.
Word het niet zo langzamerhand tijd om de status van Donateur te veranderen in Pro acces?
Ik heb er wel eens aan gedacht een HPI open te peuteren en te kijken hoe ze het gedaan hebben.
en vervolgens een compacte kopie te maken, met een binnenrotor met Neodymium magneten. Om het helemaal zelf te ontwerpen, dat gaat mij ver boven mijn pet.24 januari 2016 om 14:35 #497848Ik zie geen problemen maar uitdagingen:D:D. Zal inderdaad een vlot blokje worden en het zal tevens nog wel even duren voordat hij loopt ben ik bang.
De hoeveelheid aanpassingen die ik nog moet doen aan het frame zijn groot. De cilinder die namelijk op de sproccati komt is een 70cc polini evo 1 die ik hier al een tijdje heb liggen. Een cilinder met veel potentie die vanaf de fabriek al erg snel is.
Dit moet in combinatie met de rest wel goed komen.Ik zie net zelf dat ik de cilinder nog niet eens heb gepost. Iets voor de volgende update.
24 januari 2016 om 14:40 #497849Polini Evo 1 cilinder is zeker een cilinder met potentie! Ik heb deze cilinder namelijk ook op mijn peugeot fox carters gemonteerd
I.c.m. een binnenrotor is er zeker veel uit te halen.
De sprint scooters die met deze cilinder rijden halen er ook +/- 20pk uit 🙂
En vooral uitlaat poort zijn 2 leuke gaten haha past gewoon je duim in in een gat:D
En je zou eens op zoek moeten gaan (of zelf maken) naar een evo uitlaat flens. Aangezien deze cilinder nog een rare vorm aan de flens heeft zou schijnbaar ook weer wat moeten schelenAl met al een leuk speeltje
29 januari 2016 om 17:10 #497861Tentamens afgelopen, een sproccati carter set en krukas. Je raar het al, vanmorgen/vanmiddag had ik eindelijk eens tijd en zin om het blokje te voorzien van een krukas.
Zogezegd zo gedaan. Eerst begonnen met de lagers om de krukas. Maarja de beste manier om dit te doen is de via een inductie verwarmer of olie bad. Beide heb ik niet, gelukkig heb ik iets anders wat goed bleek te werken namelijk een 3D printer.
Op de 3D printer zit een verwarmt bed wat tot ongeveer 125 graden kan, ideaal dus.

Even een extra temperatuur opnemer geplaatst, in het lager.
En dan wordt het wachten.(links temp van het lager, recht van het bed)

Exacte tijd weet ik niet maar het duurt wel vrij lang

Helaas ben ik verdere foto’s vergeten temaken.
(update 2 volgt binnen 2 uur)
EDIT:
zoals ik al zei geen foto’s van het proces maar wel het eind resultaat.

De oplettende mensen ziet gelijk iets anders, namelijk de krukas. Het klopt de krukas die in de carters zit is een bewerkte minarelli horizontal krukas.
Nu heb ik direct ook de cilinder gepast en kwam hier ook tot de ontdekking dat hij perfect past(alleen de tapeinden kunnen nog roet in het eten gooien).

(sorry dat de zuiger verkeerd om zit)

En voordat ik stop nog even een filmpje
(voor meer foto’s: Foto’s perso FrankP
29 januari 2016 om 18:19 #497862Ja, dit is ook een manier en eentje die niet veel mensen jou voor gedaan zuillen hebben denk ik. Succes met de opbouw van je carters. Heb je nou nog veel moeten nabewerken aan deze roterende carters?
29 januari 2016 om 18:32 #497863Spannend, Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Print je het carter er omheen?29 januari 2016 om 18:35 #497864Martino :
Ja, dit is ook een manier en eentje die niet veel mensen jou voor gedaan zuillen hebben denk ik. Succes met de opbouw van je carters. Heb je nou nog veel moeten nabewerken aan deze roterende carters?Dat denk ik ook niet nee, werkt wel perfect. Alleen het grote carter duurde vrij lang voordat hij de 100 graden had bereikt. Dit omdat het contact oppervlak beperkt is en de carter vrij groot is.
Ik ga het in het vervolg ook zeker zo doen.
qua aanpassingen viel het mee en tegen. vanuit de “fabriek” is het allemaal erg slordig afgewerkt en moest er zeker nog wat aan gebeuren. Zo heb ik al de draad opnieuw getapt en de scherpe(of juist stompe) hoeken van het draaien moet afwerken. Heel veel kleine dingen.
Een grote tegenvaller was dat de schijf niet paste. het “gat” waar de schijf invalt zit niet in het midden dus moest ik 1 zijde iets breder maken. Hoop werk maar het resultaat is prima.
Een grote meevaller was daar in tegen dan de ondanks het ontbreken van pas gaten(voor de uitlijning van de lagers) hij in 1 keer goed in elkaar zat en hierbij het cilinder vlak ook nog eens recht is. Ik meen mij te herinneren dat dit bij Piet30 een heel ander verhaal was.
29 januari 2016 om 18:52 #497865zevenenergie :
Spannend, Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Print je het carter er omheen?:lol:lol ik gebruik enkel het bed om de lagers(en carters) te verwarmen maar dat begreep je natuurlijk al;).
even offtopic. Normaal gebruik ik dit bed voor het warm mijn print. Een verwarmde ondergrond(bed) zorgt er namelijk voor dat het object niet krom trekt. Vooral met grote onderdelen is dit nodig.
Tevens een updateje toegevoegd.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.