- Dit onderwerp bevat 135 reacties, 34 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 1 maand geleden door Frankp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 oktober 2015 om 19:27 #497433
Frank is vanmiddag even bij mij langs geweest en het is mij een stuk duidelijker geworden wat er wel niet allemaal mogelijk is met deze nieuwe print techniek. Frank liet mij allerlei proefstukjes zien van giet mallen, Membraan huizen, driehoek-lager met remklauw bevestiging, spruitstukken zowel van plastic en aluminium. De mogelijkheden zijn ongekend en met de juiste ontwerpen zijn er pracht onderdelen te maken zoals je kunt zien in de vorige post.
Ik heb zo het vermoeden dat Frank met een pracht van een Ciao komt met veel zeer mooie upgrade’s die op zeker een nieuwe kijk op onze Vespa’s zullen geven.Veel succes Frank
hoewel ik al heb vernomen dat dat succes bij Frank in de vingers zit en met een vastberaden inzet toegepast gaat worden.TICKLING BARN12 oktober 2015 om 16:24 #497381Dat printen is inderdaad een geweldige vooruitgang. Ik ben nog van het oude stempel en maak mijn gietmallen met de hand, wat een hoop werk is. Het is gemakkelijk een brommer op te bouwen uit standaard onderdelen. Zelf onderdelen ontwerpen is van een hele andere orde. Ik vind het gaaf te zien dat je zo veelzijdig bent.Ik ben heel benieuwt naar het eind resultaat en blijf je perso met belangstelling volgen.
13 oktober 2015 om 07:39 #497440Zeer mooi zeg, dat 3D printen! Nu wil ik ook zo’n printer 😀
Hoeveel weegt die beugel voor de schijfrem achter?46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 oktober 2015 om 08:04 #497441ik heb hier geen weegschaal maar theoretisch zoon 90 gram. Daar moet de support materiaal nog van af. Dan blijft er heel weinig over.
Maar zoals ik onderaan de post zei(misschien wat onduidelijk) is dit alleen een mal om te kijken of het past. Hoewel het vrij sterk is zou ik het absoluut niet aandurven hiermee te gaan rijden.
Inmiddels ligt versie 2 ook op de printer. Deze past als het goed is 100%. Mocht dit het geval zijn dan ga ik opzoek naar een CNC bank/ of een manier om het zelf te maken.
Inmiddels ook wat bezig met aluminium gieten dus wie weet.
15 oktober 2015 om 17:50 #497449UpdateTJE: Aangezien Maarten(Martino) mij bijna verplichte een update te geven omdat ik een dagje vrij was wil ik hierbij zijn wens vervullen.:lol
De Afgelopen dagen niet heel veel gedaan, de printer doet immers het werk.
Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan aan de adapter en klauw bevestiging en hij past nu erg mooi. Foto’s zeggen meer dus hierbij:

Het volgende is dat de onderdelen gemaakt moeten worden van Aluminium en staal. Dit zal binnenkort gebeuren.
Omdat we normaal zien alleen het eind resultaat zien, lijkt het mij ook wel eens mooi om de weg erheen te zien.

links boven het eerste design driehoekslager. Getekend zonder frame, paste dus niet. Met 2 kleine aanpassingen hebben we driehoekslager rechts. Final editon:rules:rulesLinks onder was het eerste design voor de remklauw bevestiging.(tussenstuk vanaf de remschijf naar de driehoekslager). Vervolgens zien we het traject naar rechts tot de juiste afmetingen(en mijn tevredenheid).
De derde van links is tevens de bevestiging voor de voor remklauwen.
15 oktober 2015 om 18:34 #497450Heel gaaf inderdaad om te zien hoe dat ontstaat!
Die druk van Martino ken ik ook wel, hoog tijd dat hij zelf eens een update plaatst hahaha.
16 oktober 2015 om 08:39 #497451Mooi om “de weg er naar toe” te zien 8) Goed bezig! Ben je van plan om ze uiteindelijk ook te “produceren” of is het alleen voor jezelf? Niet dat ik momenteel belang heb bij iets dergelijks, maar kan me voorstellen dat er gegadigden zijn :lol
16 oktober 2015 om 17:18 #497416Dit is wel een hele hele sjieke oplossing klauwbevestiging met geïntegreerde lager WAUW 😉
zoiets zo ik wel op mijn citta-tje willen
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi16 oktober 2015 om 18:45 #497456bedankt voor de positieve reacties en leuk te horen dat ik niet de enige ben.
@docs911
In eerste instantie ben ik alleen van plan om het voor mijzelf te maken. Wie weet later meer..@lightlord
Daar ben ik het zeker mee eens, ik kan de credits echter niet (helemaal) op mij nemen. Rickieboy heeft het op een zelfde manier gedaan. Echter nog wel een stuk anders.20 oktober 2015 om 09:53 #497469Toch ben ik benieuwd hoe stevig het zou zijn i.c.m. remmen :P. 3dprinten is machtig mooi!
9 november 2015 om 18:26 #497557@beunhaaz Een echte vraag die bij je naam past:pest Nee zonder gekkigheid. Misschien dat ik het ooit nog test. Sowieso wil ik in de toekomst nog een carbon filament testen. Zou zeker mooi zijn als dit sterk genoeg is.
Verder nog een UPDATE:=)=)
3hoekslager versie 2 van aluminium!

zodra ik wat meer tijd heb zal ik de perso veranderen in project sprinter
9 november 2015 om 18:29 #497558Mooi hoor!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 november 2015 om 19:07 #497559Nice Work!
when goes into series production?
9 november 2015 om 20:53 #497562Ziet er inderdaad mooi uit zo’n stuk gefreesd aluminium.
10 november 2015 om 01:30 #497563WOW dat ziet er zeer gelikt uit mooi stukje vak werk
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.