Vespa-Ciao.NL
:: Sprinter Van Bart#24

Home Forums Perso’s Projecten Sprinter Van Bart#24

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lars-ciao
    Bijdrager

Ziet er erg goed uit jong!:thumb

Ga zo door;)

Maxx
      Bijdrager

Ziet er zeker netjes uit!

joelciao
        Bijdrager

ziet er echt netjes uit:)

bart#24

hallo,

tijdje rustig geweest vanwege kou, en weinig motivatie.

in de tussentijd toch veel gedaan.

ik wou het rollende frame nu toch eens af hebben. zodat er gekeken kan worden naar een mooi snel blok, en vario.

wat heb ik gedaan?

* siermoeren gedraait en m12 getapt zodat er geen as meer te zien is, en gepolijst.

* een adapter gemaakt zodat de hydraulische remklauw passend is, nu gemonteerd en afgerond.

* afstandbussen voor op de as gedraait zodat het mogelijk is om het vespa wiel 100% in het midden zit.

kortom veel afwerkingen.

ik ga nu langzaam kijken voor een blok en vario, en laat jullie zo snel mogelijk weer wat horen.

laat graag een reactie achter!

MVG Bart Helwegen

speedbuxy
            Bijdrager

Ziet er netjes uit:thumb
              Ik zou alleen de zadel pen iets inkorten als ik jou was want dan komt het ”zadel” wat dichter op het achterwiel wat hem qua looks wel ten goede komt denk ik.

ktmgek
              Bijdrager

kijk!!
                dat begint al ergens op te lijken:thumb

gr leon

bart#24

@speedbuxy

ja dit is idd een idee, maar ik moet even kijken want hij is al erg laag nu, ik ga hier in het weekend even een blik hierop werpen en dan laat ik hier wel zien wat ik heb gedaan

bedankt!

@ktmgek

ja ik doe mijn best, het is allemaal veel werk kwa aanpassen en dat verijst ook veel concentratie want wil alles perfect.

dankje!

reacties mogenn!

bart#24

hallo mensen,

nadat er een hele koude periode is geweest vond ik het te koud om aan de vespa door te gaan.

de motivatie was ver te zoeken.

nu het weer een beetje weer is geworden heb ik de vespa van zolder afgehaalt om me er weer vol in te storten.

ik heb een scooterongeluk gehad waarbij mijn scooter en de auto van de tegenpartij total loss zijn verklaard.

ik ga eerst de scooter in orde maken want dit is alleen kapwerk.

ben ook al rustig aan het kijken voor een leuk blok.

het liefste een simonini 3 taps engine en dus weet je er een te liggen laat het horen!!

de vespa staat er nu zo bij:

je ziet dat er alleen blok, uitlaat, vario mist dus dit ga ik de komende maand(en) bij elkaar sprokkelen.

kritiek/reacties hoor ik graag!!

mvg

ktmgek
                    Bijdrager

hey bart

1 puntje van kritiek….
                      die voorband!!!
                      het is een hele mooie band,maar ik vind hem niet echt bij het geheel passen.
                      ik zou er dezelfde band als achter op leggen.
                      ik denk dat je dan een mooier geheel krijgt.
                      wat is ook eigenlijk precies het voordeel van zo’n band (slick)?
                      voor de snelheid hoef je het ook niet te doen,die band die je achter op hebt kan ook 160km/uur aan.
                      verder ziet hij er super uit :thumb

gr leon

joelciao
                      Bijdrager

ik vind die voorband ook niet zo mooi maar verder wel echt een super mooie brommer:thumb

arvid13690
                        Bijdrager

Smaken verschillen.
                          Ik vind het wel mooi, iets unieks wat je niet vaak ziet.

Keep up the good work!

Tis altied moar eem!

Martino
                          Moderator

Het idee van een full slick op je racer vind ik een hele goede en die band is opzichzelf ook wel mooi, maar ik vind hem in het geheel van de brommer ook niet passen en oogt uit de kluiten gewassen ten opzichte van de rest. Ben daarom ook voorstander om eenzelfde bandje als achter te monteren of in ieder geval kleiner.

Vind overigens het subtiele dashboardkapje wel wat hebben icm met het gebogen stuur. Het kapje is net een vogelsnavel.

Mocht je trouwens voor het Simo 3 taps blok gaan, zal je wel je frame nog wat moeten aanpassen/zagen.

goedguus
                            Bijdrager

bart#24

dankje voor jullie postieve reacties, ook de kritiek probeer ik wat mee te doen, maar ga eerst naar het blok kijken enz.

aangezien ik wss op de meeting van Thorn aanwezig ben ben ik verder gegaan aan een kappensetje.

vandaag zijn de kappen hoogglans zwart met een blauwe flake/mettalic erdoorheen gespoten.

ook de treeplank is flink wat aan gebeurt zoals de luchthapper, alle randen weggefreesd (de rand bij de choke enz)

er komt nog een laag blanke lak lak overheen denk ik.

foto;s

leuke reacties en/of kritiek hoor ik graag van jullie!

mvg

lars-ciao
                                Bijdrager

Ziet er goed uit, mooi flakes!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.