- Dit onderwerp bevat 65 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren geleden door ktmgek.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 januari 2013 om 06:23 #436749
Ziet er erg goed uit jong!

Ga zo door;)
10 januari 2013 om 09:23 #457424Ziet er zeker netjes uit!
10 januari 2013 om 15:02 #464592ziet er echt netjes uit:)
31 januari 2013 om 19:45 #461205
bart#24hallo,
tijdje rustig geweest vanwege kou, en weinig motivatie.
in de tussentijd toch veel gedaan.
ik wou het rollende frame nu toch eens af hebben. zodat er gekeken kan worden naar een mooi snel blok, en vario.
wat heb ik gedaan?
* siermoeren gedraait en m12 getapt zodat er geen as meer te zien is, en gepolijst.
* een adapter gemaakt zodat de hydraulische remklauw passend is, nu gemonteerd en afgerond.
* afstandbussen voor op de as gedraait zodat het mogelijk is om het vespa wiel 100% in het midden zit.

kortom veel afwerkingen.
ik ga nu langzaam kijken voor een blok en vario, en laat jullie zo snel mogelijk weer wat horen.
laat graag een reactie achter!
MVG Bart Helwegen
1 februari 2013 om 01:48 #461048Ziet er netjes uit

Ik zou alleen de zadel pen iets inkorten als ik jou was want dan komt het ”zadel” wat dichter op het achterwiel wat hem qua looks wel ten goede komt denk ik.1 februari 2013 om 08:37 #460928kijk!!
dat begint al ergens op te lijken
gr leon
1 februari 2013 om 22:33 #461727
bart#24@speedbuxy
ja dit is idd een idee, maar ik moet even kijken want hij is al erg laag nu, ik ga hier in het weekend even een blik hierop werpen en dan laat ik hier wel zien wat ik heb gedaan
bedankt!
@ktmgek
ja ik doe mijn best, het is allemaal veel werk kwa aanpassen en dat verijst ook veel concentratie want wil alles perfect.
dankje!
reacties mogenn!
7 maart 2013 om 18:04 #458837
bart#24hallo mensen,
nadat er een hele koude periode is geweest vond ik het te koud om aan de vespa door te gaan.
de motivatie was ver te zoeken.
nu het weer een beetje weer is geworden heb ik de vespa van zolder afgehaalt om me er weer vol in te storten.
ik heb een scooterongeluk gehad waarbij mijn scooter en de auto van de tegenpartij total loss zijn verklaard.
ik ga eerst de scooter in orde maken want dit is alleen kapwerk.
ben ook al rustig aan het kijken voor een leuk blok.
het liefste een simonini 3 taps engine en dus weet je er een te liggen laat het horen!!
de vespa staat er nu zo bij:

je ziet dat er alleen blok, uitlaat, vario mist dus dit ga ik de komende maand(en) bij elkaar sprokkelen.
kritiek/reacties hoor ik graag!!
mvg
7 maart 2013 om 20:06 #457971hey bart
1 puntje van kritiek….
die voorband!!!
het is een hele mooie band,maar ik vind hem niet echt bij het geheel passen.
ik zou er dezelfde band als achter op leggen.
ik denk dat je dan een mooier geheel krijgt.
wat is ook eigenlijk precies het voordeel van zo’n band (slick)?
voor de snelheid hoef je het ook niet te doen,die band die je achter op hebt kan ook 160km/uur aan.
verder ziet hij er super uit
gr leon
7 maart 2013 om 20:12 #457963ik vind die voorband ook niet zo mooi maar verder wel echt een super mooie brommer
7 maart 2013 om 20:25 #457964Smaken verschillen.
Ik vind het wel mooi, iets unieks wat je niet vaak ziet.Keep up the good work!
Tis altied moar eem!7 maart 2013 om 21:30 #455766Het idee van een full slick op je racer vind ik een hele goede en die band is opzichzelf ook wel mooi, maar ik vind hem in het geheel van de brommer ook niet passen en oogt uit de kluiten gewassen ten opzichte van de rest. Ben daarom ook voorstander om eenzelfde bandje als achter te monteren of in ieder geval kleiner.
Vind overigens het subtiele dashboardkapje wel wat hebben icm met het gebogen stuur. Het kapje is net een vogelsnavel.
Mocht je trouwens voor het Simo 3 taps blok gaan, zal je wel je frame nog wat moeten aanpassen/zagen.
7 maart 2013 om 23:14 #455767Hier kun je wel een simo carter krijgen: http://www.ebay.it/itm/Carter-Simonini-per-ciao-/151007071442?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item2328b90cd2
9 maart 2013 om 18:15 #458020
bart#24dankje voor jullie postieve reacties, ook de kritiek probeer ik wat mee te doen, maar ga eerst naar het blok kijken enz.
aangezien ik wss op de meeting van Thorn aanwezig ben ben ik verder gegaan aan een kappensetje.
vandaag zijn de kappen hoogglans zwart met een blauwe flake/mettalic erdoorheen gespoten.
ook de treeplank is flink wat aan gebeurt zoals de luchthapper, alle randen weggefreesd (de rand bij de choke enz)
er komt nog een laag blanke lak lak overheen denk ik.
foto;s

leuke reacties en/of kritiek hoor ik graag van jullie!
mvg
9 maart 2013 om 19:13 #459099Ziet er goed uit, mooi flakes!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.