Vespa-Ciao.NL
:: Spoelpoortjes bijwerken

Home Forums Techniek Opvoeren Spoelpoortjes bijwerken

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dries
    Topic starter

How, mag er zoveel van zo’n kopje af dan? kan je het decompressie hendeltje dan nog gebruiken?

Aan krukas had ik ook al gedacht, maar dan zit ik met het probleem dat ik geen freestafel ter beschikking heb, of kan het ook met een dremeltje?
      Ik denk dat ik jammer genoeg wel niet zo ver kan gaan in het berekenen van de krukas, om dat ik niet over een poelie-as bezit. ofwel moet ik binnekort erges nog een brommertje zien te regelen met poelie, om het blokje dan daaronder te steken. Maar als ik gewoon de “regels” van polini aanhou, over het tunen van een krukas, gaat dit dan ook al enig verschil geven?

Echt bedankt dat jullie zo met me meedenken mannen, want alleen was ik noooooit of te nooit op die redenering van Timo gekomen!:thumb

TimoO_
      Donateur

decompressie dinkie kan je nog wel een beetje gebruiken, maar niet te veel. aanlopen kan nog wel (dan tikt je zuiger maar soms een beetje tegen de deco aan) als je hem gewoon lichtjes induwt zodat je hem wel kan starten moet wel lukken :thumb. bij het uitzetten zou ik het niet proberen (heel voorzichtig kan wel) maar beter maak je gewoon een contactslotje.

ik zou niet fresen volgens de regels van Polini. je kan het ook op deze manier doen: poelie naaf regelen (kan je vast wel van iemand lenen of iets dergelijks) en een GPS. je kneurt je blok onder je ciao met de poelienaaf, vervolgens ga je rijen en voel je een beetje aan waar de powerband is (met een proma circuit valt dat zeker te voelen). je voelt een beetje aan waar het eind van je powerband ligt en pakt de GPS. vervolgens ga je gewoon rijen met de GPS en blijft op de snelheid rijden waar je powerband eigelijk net af begint te lopen, maar waar hij nog genoeg kracht heeft. de snelheid meet je gewoon en reken je om naar de RPM die je blokje gedraait heeft. daar is ook een how to voor dacht ik.

daar bereken je je toerental waar je het meeste koppel hebt gewoon mee :thumb vervolgens bereken je de timing van je krukas, als je het gewoon precies volgens de stappen doet zoals in de how to moet je dit wel alleen lukken, vragen kan je altijd in het topic zetten maar kom a.u.b. niet met wie wilt m’n krukas berekenen want met logisch nadenken kan menig mens dat best zelf 🙂

je krukas tunen heb je écht geen freesbank voor nodig hoor 😉 je kan gewoon met een slijptolletje en/of schuurrolletje in de dremel doen!

Dries
        Topic starter

Oké dan doe ik wel een schakelaartje tussen mijn kabelboom.

Een kameraad van me heeft wel een ciao, maar daar zit een snorblok onder, nu weet ik wel niet of dit iets uitmaakt qua koppeling of poelieoverbrenging.

Ik ga het niet met een gps doen, maar met een fiets-tellertje, wel goed afgesteld natuurlijk. We hebben alleen ingebouwde gps.
          Die how-to van toeren berekening heb ik al eens doorgenomen ja, dus dat moet ook wel lukken. En mijn krukas berekenen, dat zal wel even denkwerk zijn, maar moet ook wel lukken.

Ik kijk er al naar uit om eraan te beginnen! maar eerst die kut examens afronden…:boos

Bedankt alvast mensen!

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.