Vespa-Ciao.NL
:: Spoelpoorten in carter ruw latern of glad maken

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Spoelpoorten in carter ruw latern of glad maken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Niels
    Topic starter

heej
      Ik heb een cartersetje bewerkt voor mijn 42 mm polini alu cilinder! Alleen nou is mijn vraag of ik de poorten die ik in mn carters heb doorgetrokken gewoon ruw kan laten, of moet ik ze glad maken (eventueel polijsten). En ik ga morgen nog even mn spruitstuk uitboren tot 13 mm! Wat kan ik hier het beste mee doen?

Edjuh
      Bijdrager

Ik zou het opschuren, maar niet polijsten, ik ben aanhanger van de ‘ruw=gladder dan polijsten-theorie’ 😀

Dus niet heel ruw, maar ook niet gepolijst lijkt me het beste(er zijn er ook veel die het omgekeerde vinden).

Voor je inlaat is er een mooie how-to, kijk maar bovenin.

Niels
        Topic starter

oke bedankt! Maar dan ben ik wel benieuwd wat anderen er dan van zeggen! En die how-to ken ik 😉 maar dan is polijsten dus het beste voor de inlaat.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

ik moet zeggen ziet er netjes uit, ik werk t zelf altijd af met waterproof 600 schuurpapier en beetje water erbij.

ziet er goed uit.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Niels
            Topic starter

dankje:)…ik vind het zelf ook goed gelukt voor de eerste keer moet ik zeggen! Ik ga het dan wel ligt met een schuurpapiertje bijwerken bedankt voor de tips. En hoe denken jullie over de inlaat, er komt dus de 42 mm evo alu van polini op. Maar ik vroeg mij af moet ik dan mn inlaat ”To the max” vijlen, of kan ik dit beter niet doen zodat hij iets meer carter druk heeft en mis sneller optrekt??:?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.