Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Spoelen doormeten electronisch blok
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 september 2011 om 09:47 #158284
Heej mede forumleden,
Kheb een citta staan met electronisch blok en 65dr etc.
Zomaar uit het niets vonkt die niet meer.
Dus mijn vraag hoe meet ik de spoelen door ?
Of wat moet er uit de 3 gekleurde draden komen die uit het blok komen.
Net las ik al dat je bobine gewoon een weerstand moet hebben ( zo niet draadbreuk binnenin oid ).
Kheb alles al vervangen maar vonkt nog niet :S.Mvg, Viktor
8 september 2011 om 10:16 #160790Wat je zegt over de bobine geldt ook voor de spoelen (logisch aangezien je bobine ook gewoon een spoel is). Meet dus de weerstand van de spoelen, dan kun je uitsluiten of deze defect zijn of niet. Check verder even je kabels, bougiedop en de bougie zelf. Succes
8 september 2011 om 10:34 #160791Controleer of je CDI goed aarde maakt met je frame en sluit de 3 draden uit je blok even opnieuw aan op je CDI.
De volgorde van de kleuren staan als het goed is op je CDI.<3 Thunderstone
Check mijn perso!8 september 2011 om 19:00 #160792als je alles tot aan de spoel hebt vervangen dan heb je misschien een kapotte pick up…
chek dit: kan je mooi zien hoe het werkt 😀
http://www.scooterhulp.com/elektronica/12732-de-ontsteking-van-een-moderne-scoot.html
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.20 september 2011 om 10:41 #160801Oke dank u allen
Kheb alles doorgemeten en de 3 draden naar de cdi hadden geen huls meer.
Dus nu heb ik een ander spoeltje erop gezet en nu vonkt die.
Maar de brommer wilt nog niet lopen.
Hij start alleen met de choke erop en gelijk als ik gas geef helemaal nix meer of een plof uit de uitlaat.
Dan zou je zeggen cp afstellen maar tis een elec blok.
Zou dan de spiebaan in het vliegwiel uitgelubbert moeten wezen ofzo ?20 september 2011 om 19:56 #160802waarschijnlijk een grotere sproeier nodig
20 september 2011 om 22:30 #160803Setup :
Dr65evo
13/13 dell orto sproeier 66
Malossi filter
Proma cc
Getunde electronische carters ( staat fons op met benz stift 😛 )
Poulie 65
Blauwe trekveertjes van polini.Sproeier 66 zat er ook in toen die nog wel liep.
Maar nu hoor je hem aanslaan en dan geef ik gas en dan helemaal niets meer of een plof.21 september 2011 om 16:44 #160804Bougietje nog goed?
Carbu en filter goed gereinigd?22 september 2011 om 12:24 #160435Vandaag weer ermee bezig geweest snap der nu niets meer van.
Kheb de weerstand gemeten van de draden die uit het blok kwamen
Rode draad : 1 ohm max 5 volt
Witte draad : 1 ohm 0 volt
Groene draad : 429 ohm 0 volt
Dus dan zou de pick up stuk zijn correct ? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.