Vespa-Ciao.NL
:: Spoel te zwak?

Home Forums Techniek Elektrisch Spoel te zwak?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gerhardg
    Topic starter

Vandaag heb ik voor en achter led verlichting aangesloten op m’n citta, beide 12 volt.
      stationair had ik hele mooie verlichting, maar nadat ik ongeveer 50 meter gereden had, stopten de beide lampen ermee.
      Kan het zijn dat m’n lichtspoel doorgebrand is?

wim v8
      Bijdrager

Brand led wel op wisselstroom?? Volgens mij niet.
        Er is volgens mij een topic over dacht ik.

Gr. Wim.

Deze? http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=36316

gerhardg
        Topic starter

Ze brandden prima, ook mooi fel maar zoals ik al zei, zijn het 12 volts lampen en als het goed is levert de citta maar 6 volt, kan het daarom misschien zijn dat de spoel overbelast is?

opelcorsa
          Bijdrager

denk eerder dat je led lampen zijn door gebrand.

Dr Gonzo
            Donateur

Ik ben hier al een tijdje mee bezig( LED op een Ciao) en wisselstroom werkt niet!
              Tevens is de stroom toevoer te onregelmatig om een ledje te laten werken..Ik maak omdat ik geen zin heb in al dat geklooi met gelijkrichters en weerstanden enzo gewoon accupacks van 18650 batterijen in serie..dat werkt het beste..
              Die cellen leveren tussen de 3.5 en 4 volt dus ik neem er meestal 4 en soldeer daar een pack mee..Dat gaat ongeveer één week mee als ik elke dag 20 min die spotjes aanheb..als je pack op is haal je hem eruit en laad je hem op…

gerhardg
              Topic starter

Ok… Waarschijnlijk had ik ergens een los contact, k heb hem zojuist weer geprobeerd en nu doen de lampen het gewoon weer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.