Vespa-Ciao.NL
:: spoel stuk?

Home Forums Techniek Problemen oplossen spoel stuk?

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robke15
    Bijdrager

Ik zou als ik jou was de voetpakking en koppakking gewoon vervangen, kost geen drol misschien 1,50 als je het zelf of met een vriend ofzo doet, in de brommerzaak zul je meer moete betalen.

abject
      Topic starter

heb ik al gedaan, maar het helpt niet veel, pakkingen heb ik nietmeer en die zal ik dan moeten bestellen..

Robke15
        Bijdrager

dan snap ik het ook nie meer, zit je keerring goed? is het een beetje vochtig bij de onsteking? als dat zo is is de kering lek, dan loopt de olie daarlangs door de carterdruk.. denk niet dat je dat zo kunt merken door in het carter te blazen.

ritze
          Bijdrager

luister he:

je moet zeker 3 dingen hebben namelijk:

vonk (juiste tijdstip)

goede mengsel verhouding

compressie

kijk die 3 dingen eens goed na, zo kom je erachter wat goed is en wat niet.

vonk chekken: bougie tegen kop/frame houden en aan je koppeling/vlieg draaien (geen vonk is dan niet goed)
            conclusie: kijk je ontsteking na

mengsel+flow chekken: aansteker voor het gat van de bougie houden en aan je vliegwiel/koppeling draaien.
            je zou dan een steekvlam moeten krijgen, zo niet dan is er geen mengsel aanwezig in de cilinder.

compressie chekken: bougie erindraaien en met de koppeling draaien, je zou op een moment flinke weerstand moeten voelen.
            kan je hem gewoon rond draaien, dan is er iets niet goed met je zuiger en of cilinder

succes:thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

abject
            Topic starter

vonken doet hij zeker mooi blauw.
              mengsel is ook goed.
              compressie heb ik ook zeer zeker.
              ik snap er echt niets van…

heb een filmpje gemaakt mss dat het kan helpen.(met gsm)
              http://www.youtube.com/watch?v=DSL1YoU8Bac

pepko
              Donateur

abject :
                heb ik net gedaan en ik kan erop blazen zo hard ik wil er komt niets uit dus dat lijkt me goed.

edit: heb overal vloeibare pakking tussen gespoten(behalve carters).
                hij gaat al iets beter maar heb nog valse lucht, aan de rechterkant als je op de brommer zit. ik zie niet vanwaar het komt.

je bedoelt dat je wind voelt uit het blok? dat is niks om je zorgen over te maken, dat is namelijk de geforceerde koeling van je vliegwiel.

verder denk ik toch dat het je ontsteking is. zijn de contactpunten afgesteld op 0.45? is de condensator goed?

en om even terug te komen op het valse lucht verhaal: doet ie het beter op de choke?

gr. pepko

edit: die rook langs je cilinder is wel te horen op het flmpje, die uitlaat is zo lek als een zeef!

abject
                Topic starter

condensator is nog goed normaal, kan je deze testen?
                  contactpunten ben ik nooit aangeweest zoude deze kunnen loskomen?
                  als ik de choke opzet dan valt hij uit.

door die uitlaat zou hij toch niet zo bagger moeten lopen toch?

Robke15
                  Bijdrager

Op dat filmpje klinkt het alsof hij verzuipt.. haal je luchtfilter er is af en kijk is hoe die dan loopt

ritze
                    Bijdrager

ja inderdaad, lijkt net alsof die vol op de choke staat.
                      btw als die stationair loopt dan is de ontsteking goed lijkt me toch

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

abject
                      Topic starter

heb de luchtfilter afgenomen en hiermee was het nog erger.
                        originele sproeier erin en nog hetzelfde. ik weet het echt nietmeer

Robke15
                        Bijdrager

Dat is hele vreemd, is je uitlaatpoort niet dichtgekoekt ofzo?

abject
                          Topic starter

nope niet dichtgekoekt, ik geef het op. beter iemand naar laten kijken die er meer verstand van heeft als ik.

Robke15
                            Bijdrager

hmm, ja denk wel dat dat beter is. Ik zou het zo ook niet weten, je zou nog een grotere sproeier er in kunnen zetten.. want als je de luchtfilter eraf haalt en het is erger dan krijgt hij te weinig*-) Heell vreemd in ieder geval maar succes nog!

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.