Vespa-Ciao.NL
:: Spoel beschadigt..

Home Forums Techniek Problemen oplossen Spoel beschadigt..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

Sstinn0
    Topic starter

Hoi,

Laatst heb ik mijn blokje opgevoerd en heb in het proces hiervan perongeluk mijn lichtspoel beschadigt. Het isolerende laagje van een paar draadjes zijn weggeschaafd / weggeschuurd. Ik dacht dat ik dit op kon lossen door misschien een paar laagjes spuitverf (een beetje vergelijkbaar met de isolerende laag?) over de desbetreffende spoel heen te doen en dat dit het probleem op zou lossen. Dit viel jammergenoeg vies tegen. Het licht knippert/stottert nog steeds onder het rijden. Daarom de vraag, hoe kan ik dit oplossen? Is het mogelijk om de spoel opnieuw te isoleren of te wikkelen, of is het gewoon slim om een nieuwe spoel/ontsteking te kopen. (Ik zal morgenavond een foto sturen van de situatie)

Alvast bedankt,
      Gr Sten! 🙂

Wim
      Bijdrager

Je kan een stuk afwikkelen tot het onbeschadigd is, opnieuw solderen, klaar.
        Maar een nieuwe kost een paar euro:

https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/electrisch-motoronderdelen-vespa-ciao.html

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Sstinn0
        Topic starter

Zal dit dan niet in contact komen met het vliegwiel? Of is dit puur testen.. En kan ik hiervoor gewone elektrische draad gebruiken(met kunstof coating) of moet dit ook zo’n spoeldraad zijn?
          Gr Sten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.