Vespa-Ciao.NL
:: (spoed) Frame/goedkeuringsnummer problemen!

Home Forums Algemeen Framenummers (spoed) Frame/goedkeuringsnummer problemen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thijs_DR_Evo
    Topic starter

Hoi mensen,

wie kan me met spoed vertellen wat het juiste goedkeuringsnummer is voor een vespa si?
      Ik heb hier een Si (met de dubbele kroonplaten zoals bij een citta) die ik vandaag wilde laten schouwen. Zit er gvd geen goedkeuringsnummer in, hele fokking balhoofd blankgeschuurd, en niks geen goedkeuring of NL logo’tje te bekennen. Nu kan ik morgenvroeg even gebruik maken van een aantal slagletters, maar dan moet ik wel weten wat voor nummer ik erin moet zetten. Ook stonden er twee verschillende framenummers op hetzelfde frame. Ook lekker vaag :D. (framenummer op het balhoofd is van een brom-Si, het framenummer op het treeplank-houdertje is van een snor-Si)
      Nou, ok, ik heb hier nog een Si staan (gestraald geweest en ik de grondlak, zonder kroonplaten maar met vaste vork, weet niet of dat wat uitmaakt) en daar staat wel een NL teken in met een nummer erlangs, is er een manier om erachter te komen of het een snor nummer of een brom nummer is?
      Het nummer is iig: (NL) A-0048
      Nu is mijn vraag of dit een brom goedkeuringsnummer is, of dat het een snor goedkeuringsnummer is. Ik moet het nl van een brom-Si hebben.
      Wie o wie helpt?

grz Thijs (die de RDW steeds meer begint te haten)

Edit: ow ja, de framenummers op het typeplaatje (wat in de tanknaad zit) en op het balhoofd verschillen bij mijn andere Si ook. (de gestraalde MET goedkeuring) Ook heeft deze geen nummer op het treeplank-houdertje.

Edjuh
      Bijdrager

Ik kan je wel helpen, er staat een brom si bij mij thuis, maar ik ben voorlopig nog niet thuis, dus wss kan ik het morgen pas posten.

Je mag ook mn si frame kopen voor 20 euro, maar ja, moejje wel helemaal uit limburg komen….

Thijs_DR_Evo
        Topic starter

Ja, ik heb zelf ook nog een Si liggen, maar dit frame is gewoon nog tip top, pas gespoten enz. Das net de pest, ik wil dat frame op kenteken hebben ;).
          Evengoed bedankt voor je aanbod, de nummers zijn evengoed welkom natuurlijk. Dan sla ik het er volgende week anders maar in, die brommer moet ik sowieso niet staande mee gehouden worden met die waterkoeling :D. Ziet er niet echt origineel uit :D.

grz Thijs

Edjuh
          Bijdrager

(NL) k-0008

iets kleiner dan fr. nr.

Thijs_DR_Evo
            Topic starter

Dank je wel Ed! Maandag even de brommerboer bellen en kijken of hij de nummers er even doorheen trekt. Vandaag de oude eigenaar gesproken en die wist al dat er twee verschillende nummers inzaten… (eentje van een snor-si en eentje van en brom-si. Kan ik nog kiezen, lekker handig :D.

grz Thijs

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.