Vespa-Ciao.NL
:: Spietje breekt steeds.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Spietje breekt steeds.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Delirium
    Topic starter

Ik heb net een nieuwe krukas erin gezet(Yasil racing) en alles doet het goed. Alleen het vliegwiel lijkt niet vast te willen zitten, speitje gaat erin etc, maar als je het vliegwiel er op zet blijft hij niet zitten. Hij zit los zeg maar. Hij wiebelt als je erop drukt. Normaal sla ik hem altijd voorzichtig vast(was nog met mn ouwe kruk) en dan moest ik hem weer loshalen met een vliegwieltrekker. Nu kan ik slaan wat ik wil maar je kan hem er gewoon met je hand afhalen.
      Er zijn nu al 2 spietjes gesneuveld daardoor, nu wil is dus wel eens weten waar het het aan ligt.

Iemand een idee?

TimoO_
      Donateur

ik denk dat de spiebaan van je vliegwiel gewoon zuher dem kloese is 😉
        ( Edit SEHR FUBAR SIND ) .

Delirium
        Topic starter

Ik heb 2 vliegwielen geprobeerd en alle 2 passen niet goed. De spiebanen is niks mis mee.

reiniero
          Bijdrager

ja dan moet je effe je koppeling erop doen en vast draaien dan zit die vast en dan onder je citta pleuren;)

Delirium
            Topic starter

Nee zelfs dan zit hij niet goed vast….
              Ja je kan het vliegwiel dan niet meer wiebelen, maar 1 keer gassen en het spietje breekt al.

-Roy-
              Bijdrager

je moet je koppeling wel echt super hard vastdraaie he, nie zo slapjes, maar echt schroevedraaier tusse je koelribbe en achterbrug en zo vast mogelijk

Erik
                Bijdrager

-Roy- :
                  je moet je koppeling wel echt super hard vastdraaie he, nie zo slapjes, maar echt schroevedraaier tusse je koelribbe en achterbrug en zo vast mogelijk

Ik heb hem zelf los gehaald met een zuiger stop (WWW.JMPB.NL). Is het goed te doen om hem hier ook mee vast te zetten?

reiniero
                  Bijdrager

ja kan ook 😉

Monstercitta
                    Bijdrager

Je hebt de kans dat je met een zuigerstop je zuiger verneukt. Ik snap niet waarom jullie zuiger stop kopen. Heel makkelijke manier heb je ook. Je hebt bougie met lange en korte schaft wil je zuiger stop lange schaft bougie erin en hoppa je blokeert de boel al. Maar daarna niet vergetn los te halen anders verneuk je alles. Maar beste manier wat ik ook altijd doe is schroevendraaien tussen vliegwiel en brugg:)

Frits
                      Bijdrager

Doe ik ook altijd werkt prima:lol
                        en je verneukt niks8)

FonS
                        Bijdrager

heb je de ring tussen de koppeling en het vliegwiel er (goed om) tussen??

-Roy-
                          Bijdrager

uitstaande rand moet naar de koppeling staan, dus de platte tegen het vliegwiel, verder kan het niets zijn

Delirium
                            Topic starter

Jajajaja ik heb alles goed. Alle ‘standaard’ dingen heb ik allemaal al gesprobeerd. Zou er iets mis zijn met de kruk dat de nok er niet goed omheen gaat?

hansieb
                              Moderator

Ik zou de spie vast gaan zetten met lock tide!

Zo zit die goed vast en dan het vliegwiel vast gaan zetten.

P.s wat een problemen heb jij de laatste tijd , ik dacht dat het mij niet mee zat maar het kan dus nog erger 😐

Delirium
                                Topic starter

Hahaha man ik heb onderhand echt ALLES al gehad met mn citta:P
                                  Ik ga er nu al standaard van uit dat hij niet rijd, ik zie het als een uitdaging om hem lopende te krijgen.

Het spietje breekt echt vaag af ook, hij slaat al het uitstekende ijzer eraf, de rest blijft in de kruk zitten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.