Vespa-Ciao.NL
:: Spietje blijft breken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Spietje blijft breken

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

raid3rNL
    Topic starter

ArvidW :

raid3rNL :
      Want het vliegwiel hoort toch vast te zitten door het conisch vlak, Op het spietje komt normaal toch niet zo veel kracht?

Klopt geheel, spie is alleen nodig voor de positionering van het vliegwiel. Het probleem met kapotgeslagen spiebanen in vliegwielen is dat er een klein opstaand randje gevormd wordt rondom de spiebaan die heel de werking van het conische vlak tegengaat. Dubbel pech dus.

bedankt voor de top uitleg!! ik had al zo’n vermoede.. Laatste keer dat het ding de hele tijd brak had ik het randje weg geslagen met een hamer. Zal nu wel niet meer lukken want hij is nu echt af. Ik heb hoop ik deze week een nieuwe Dan post ik wel ff of het gelukt is.:)

Nog 1 Kort vraagje: ik heb ook de ontstekingsnok dunner geveild. Zal ik dit zo laten met een nieuw vliegwiel of ff een ander halen?(zijn nu al 6 spietjes door heen straks ook nog dat vliegwiel en met een nok erbij word het wel snel duur.. Dus als het niet perse nodig is..)

luukelbo
      Bijdrager

een cameraad van mij had dit ook in een week 5 spietjes er doorheen gejaagd!
        bij hem was het probleem dat zijn spiebaan + inham in de krukas helemaal was uitgesleten!:o

daardoor kreeg dat spietje elke keer een flinke op-tater omdat er teveel speeling op zat;)

raid3rNL
        Topic starter

Oke nieuwe vliegwiel er net onder gezet, Maar spietje brak meteen weer. Ik vrees nu dat het spietje doet waarvoor hij verzonnen is. Breken wanneer er iets met je motor is..
          Ik heb alleen geen idee waarom. iemand enig idee wat dit kan zijn?
          PS: Me koppeling dreef meteen me motor aan kan het daar iets mee te maken hebben?

konole
          Bijdrager

@Helios:
            Je kan een koppeling niet los krijgen met een poulie trekker.

Waarom niet? Ik maak mijn koppelingen ALTIJD los met een poulietrekker…

jeffrey citta
            Donateur

mijn spie bleef ook breken
              ik heb er nu een andre ontstekingnok opgezet
              die met een rubbere hamer aangeslagen met een pijp die op mijn nokkie zit en over mijn krukas kan
              toen het vliegwiel erop die weer mer die amet geslagen met dat stukkie pijp toen ondere de citta koppeling er op loctite moet erop en hij deed het weer bij mijn

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.