Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Spie slaat steeds door met Pol. Evo Carter
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 12 maanden geleden door A¢iD.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2007 om 21:38 #208586
Hoi allemaal,
4 jaar geleden heb ik een Polini EVOLUTION carter gekocht en laten assembleren door de dealer.
Toen ook al sloeg de spie constant door en heeft de dealer een spie van een motor op maat geslepen en gemonteerd. Al snel sloeg de motor weer af en heb ik de citta 4 jaar laten staan.Vorige week had ik hem weer aan de praat gekregen en ja hoor 5 min gereden.. kijk maar naar de foto.. kan er wel gelijk een krukas met volle wangen in, want deze is naar de haaien.. :'(
[thumb=datas/thumbs/1161-citta complete motorblok1.jpg]1161-citta complete motorblok1.jpg[/thumb]
Vraag: bestaat er een oplossing voor en hoe doen jullie dat dan met die snelle motoren..?! Ik wil de carter niet graag verkopen, maar heb er nu echt niets aan!

Groetjes Wiggert
3 april 2007 om 21:40 #225289is de spiebaan in het vliegwiel niet slecht? daar ligt het meestal aan
3 april 2007 om 21:43 #225290voordat je blok onder je brommert hangt ff goed strak de koppeling dr op draaien..
dan weer los.. blokeronder doen… en dan weer erop:)
en net wat tim zegt. loop je spiebaan even na.. en ook het gleufje waar je spie invalt.. of die nog knap is..
en als je de mogelijkheid ziet.. ff kijken of je krukas wel nog in balans is dit de je door te kijken of je koppeling niet slingert/wiebelt als iedr op zit.. ..:) succes
Mike3 april 2007 om 21:43 #225291
RebelWou zeggen lijkt me eerder dat spiebaan na kloten is
maar je blok ziet er ook niet zo fris meer uit eerlijk gezegd
3 april 2007 om 21:44 #225292als je spiebaan IN de krukas te veel speling heeft dan ligt t daar aan en zul je echt de krukas moeten vervangen. als er vooral speling op t vliegwiel zit kan t hier aan liggen. dus ik zou zowiso eerst es n ander vliegwiel proberen. doet ie t dan niet dan vrees ik dat je n nieuwe krukas nodig hebt.
3 april 2007 om 21:49 #225293Het vliegwiel WAS ook nieuw, maar nu helemaal uitgevreten aan de zijkanten.. gelijk weggegooid. :boos
Alles was nieuw om zo min mogelijk factoren te hebben dat het fout zou gaan.
Maar ik heb in totaal ECHT niet meer dan 10 km gereden, jullie vervangen toch ook niet om de 50 km je vliegwiel ivm slijtage..? :o;)Off topic: Hoe krijg ik zo’n plaatje links in het scherm..:con
3 april 2007 om 21:51 #225294via je profiel.. op de homepage. doe es wat ik zei met koppeling goed aandraaie.. maar dan wel als je een nieuwe as heb.. want dies ook uitgelubbert.. en ook een nieuw wiel dus..
ik heb nog 1 in de weg liggen:)
succes ermee:)
Mike3 april 2007 om 22:01 #225295Ja, het blok ziet er een beetje verweerd uit, het heeft 4 jaar buiten gelegen onder een afdak.
Tsja, ik heb net een standaard blokje besteld met elektronische ontsteking om gewoon te kunnen rijden.Als ik geld heb over een tijdje ga ik het nog een keer proberen met een nieuwe krukas en wiel.
Of als iemand die Polini EVO voor een mooi bedrag wil hebben dan hoor ik het wel… :'(Ik wilde gewoon weten of jullie speciale racing onderdelen gebruiken:Bijv. speciale spietjes of speciale krukassen van bepaalde merken, speciale vliegwielen etc.
3 april 2007 om 22:03 #225296hmm nee std krukassen werken het lekkerste over het algemeen.. als je ze zelf snel maakt;)
en speciale vrliegwielen zijn er neit zoveel.. kunnen we allemaal maar over dromen haha;) succes emt je blokkie, deze kan wel een beurtje gebruiken
Mike3 april 2007 om 22:11 #225297hoeveel zou je voor die carter willen hebben ong..
3 april 2007 om 22:28 #225298150 euro inclusief btw 8) Nieuw is ie echt heel veel waard en als ik lager ga dan wil het blok liever zelf houden..
3 april 2007 om 22:37 #225299ik zal is ff kijken..
hoehard gaat ie ong..
en hoeveel verbruikt ie3 april 2007 om 22:38 #225300dat is incl die 19 mm carburateur mag ik hopen? maar is het allemaal nog ene beetje netjes of staat het Mos dr op?.. knap het desnoods beetje op.. ff met terpenine mooi poetsen enzo.. doet wondere;)
met leuk uitlaatje loop het met die 80cc denk zo’n 85 op je poulie dan..
Mike3 april 2007 om 23:30 #225301
Dit is een foto die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt net nadat ik het blok onder mijn citta vandaan had gehaald. De alluminium carter is wit uitgeslagen.
Natuurlijk is dit met de originele carburateur 😉 de bijbehorende choke hendel en alle elektronica die te zien is op de tweede foto bovenaan. Eigenlijk zoals op de eerste foto, maar dan zonder de cilinderkit 🙂
In die 10 km met die 80cc kon ik de citta gemakkelijk op zijn achterband trekken, maar wees gewaarschuwd ik heb veel gesleuteld maar weinig gereden! 😉
Wat een actieve mensen hier trouwens 🙂 ik ga hier vaker wat rondneuzen!
3 april 2007 om 23:32 #225302moet je doen.. het is ene heel actief forum ja;)
welkom hier trouwens:)
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.