:: Spie gaat steeds kapot
-
koen92Topic starter
Hoi,
Ik heb nu al 3 spie kapot gemaakt, en ik snap er nog steeds niks van waarom ze steeds kapot gaan. want als ik er een nieuwe spie in doe en ik probeer hem te starten dan geeft die int begin 1 of 2 ontploffing en daarna doet die het niet meer en als je door probeer te trappen dan breek te spie af? Iemand een idee waarom hij steeds afbreek? Ik heb trouwens ook de topic geleze van TvA2Fl maar kan ik mijn probleem ook niet mee oplossen
Schiet eens even wat fotos van je spiebaan van je krukas en je vliegwiel.
Ook het vastzetten van je vliegwiel met koppeling is aan te raden.
hey,
ik heb het probleem kunnen oplossen :
de spie brak steeds af omdat mijn koppelings moer steeds losdraaide op de een of andere manier (ookal zat hij zo strak )en daardoor mijn spie afbrak.
ik heb dit opgelost door de tussen de segmentplaat en de moer wat loctite te smeren en de moer echt zéér strak aan te draaien.
nou blijft alles netjes zitten;)
p.s is je spiebaan van het vliegwiel wel helemaal 100? en van de krukas..
gr twan
koen92Topic starter
De spiebaan was nog goed en ik heb volgens mij het probleem gevonden. Het halve maantje van mijn koppelings schotel was versleten.Heb er een foto van.
Ik ga een nieuwe betstellen bij jmpb en ik laat wel iets weten of het probleem verholpen is dan Thx voor de info 😉
@tva2fi Ik denk dat ik tussen mijn sigmentplaat en moer ook wat “loctite” smeer want mijn koppeling is er ook een keer van afgevloge :S

Ziet eruit alsof je segmenthouder gaar is. Daar hoort een recht stukje te zitten dat nu niet meer is dan een ophoginkje.
Even een nieuwe halen dus
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.