Vespa-Ciao.NL
:: Spie blijft breken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Spie blijft breken

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Topic starter

Bedankt Perry, ik zal morgen of zo eens eraan beginnen.

W-Y
      Bijdrager

Heb je toevallig een Contactpunt blok?

Het wil nog wel eens voorkomen dat de spoelen te dicht tegen de binnenkant van je vliegwiel aanlopen.
        Dit komt omdat die spoelen nooit helemaal netjes recht zitten, hierdoor loopt het vliegwiel aan, met als gevolg een brekende spie!

Dit kan je makkelijk controleren door je blok eruit te halen en vervolgens door het gat van je vliegwiel te meten met een voelermaatje hoever de spoelen tegen de binnenkant van je vliegwiel aanzitten.
        Je zal ook merken als je die 2 schroefjes van je spoel wat losdraait je de spoel wat heen en weer kan bewegen.

EDIT: Ik zie dat je een elec blok hebt, foutje 🙂 Maar dan kan je vliegwiel alsnog aanlopen natuurlijk, mischien wel tegen het carter 😉

beun_ciao
        Topic starter

Ik heb een elek blokje, toch bedankt voor het meedenken. Ik heb m wel iets vervroegd, maar dit zal er niets mee te maken hebben, want daarvoor had hij het probleem ook al.

fast as can on vespa
          Bijdrager

ik zeg 1 ding, conisch vlak * kuch kuch* ; de spiebaan: voor elke “beunhaas” hier, de spiebaan is om hem op de goede plek te centreren! consch vlak klemt hem vast, en als dat vlak dan slecht, dus dat hij niet klemt, dan gaat hij de spie/spiebaan belasten en zo breekt hij dan ook.

er gaat niks boven een goede passing, alles juist gemonteerd, en een krukasmoer die VAST zit, en als je iets opvoert, is het helemaal niet gek om iets te borgen met borgmiddel bijv. loctite, ivm trillingen !

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.