Home › Forums › Algemeen › Oude topics › spie
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 2 maanden geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 december 2005 om 23:44 #123787
gisteren is mn spie overgeslagen nu heb ik vandaag er een nieuwe spie in gezet maar die sloeg binnen 20 meter rijden weer over en ik ben bang als ik m nog es vervang dat t weer gebeurd. weet iemand wat ik hier tegen kan doen dat ie niet meer kapot slaat ???
13 december 2005 om 23:56 #131967Er is een kans dat de spiebaan in je vliegwiel speling heeft opgelopen dwz wijder is geworden, in dat geval kan je wel 50 spietjes vervangen maar dan zal hij spietjes blijven vermalen.
Misschien alles vastzetten met loctite(heb ik nooit geprobeerd), maar beter een goed vliegwiel zoeken, hoeft niet veel te kosten(10-tje ofzo).
14 december 2005 om 00:24 #131968of de krukas is slecht heb allebei liggen voor jou in een koop 25 euro
14 december 2005 om 01:56 #131969Edjuh :
Er is een kans dat de spiebaan in je vliegwiel speling heeft opgelopen dwz wijder is geworden, in dat geval kan je wel 50 spietjes vervangen maar dan zal hij spietjes blijven vermalen.Misschien alles vastzetten met loctite(heb ik nooit geprobeerd), maar beter een goed vliegwiel zoeken, hoeft niet veel te kosten(10-tje ofzo).
wel als je elec ontstek hebt zoals hem;)
14 december 2005 om 22:43 #131971el vliegwiel heb ik ook nog wel liggen is alleen wat duurder ja 30 euri’s is ie voor jou
15 december 2005 om 00:30 #131972Ik heb nooit last van kapotte spietjes, ook niet met een ruime spiebaan in het vliegwiel… Ik snap dat niet.
Je vliegwiel zit vast met een conische passing, de spie is eigenlijk alleen maar voor positie bepaling…
Als je je vliegwiel goed vast zet voor montage, dan zou je theorethisch zelfs zonder spie kunnen…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...15 december 2005 om 09:04 #131973Tonni :
dan zou je theorethisch zelfs zonder spie kunnen…Dan is het in praktijk bij de meeste toch anders….
15 december 2005 om 15:44 #131974mja hoe kan t dan toch niet echt functioneren en de spie overslaan?? weet iemand of dat met dat kneedbaar staal wel werkt want mn spie klemt niet in mn krukas hij valt er gewoon uit.
15 december 2005 om 19:50 #131975Dan heb je een geperste spie of de uitsparing in je krukkie is wat groter geworden.
15 december 2005 om 21:36 #131976Of alle 2:wink
15 december 2005 om 22:38 #131977maak ze gewoon zelf doe ik ook kost je niks jah een paar minuten werk 🙂 en ik denk dat je spiebaan in je krukas kapot is heb ik ook gehad en toen dicht gelast en toe weer rustig met een dremal weer netjes gemaakt werkt prima 😀
16 december 2005 om 03:10 #131978Tonni :Als je je vliegwiel goed vast zet voor montage, dan zou je theorethisch zelfs zonder spie kunnen…
Idd. Ton, dat kejje bij een Vespa vergeten omdat de bus achter je koppeling a.h.w. kan freewheelen op ’t huis….
Bij een scooter of bijv. een MB zou ’t wel kunnen…..
D’r zijn trwns ouwe Peugeot 103SP’s waarvan het vliegwiel origineel al spieloos is……!
***EDIT***
Electr. ontst. vliegwiel nodig?Miss. heb ik nog wel een krukkie ook voor je, maak maar 30 euri’s over naar mn rek.nr. als je interesse heb, stuur ik ‘m naar je toe?
(moe’k wel ff kijken of ik nog een 10penkruk heb liggen, maar dnk ’t wel!)
Meel of bel:
0617168104 of iaccaloco-AT-gmail.com!Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!10 januari 2006 om 20:06 #132177Heb je dat ringetje achter je koppeling zitte 😛 Ik heb dat ook es gehad dak die 2 keer was vergeten en toen 2 spietjes kapot !
21 januari 2006 om 14:02 #132242GVD! driewerf kut!:) Wat me vandaag is overkomen slaat wel alle sleutelellende die ik ooit heb meegemaakt:
Zoals jullie weten heb ik een gloednieuw elektronisch blok, dus vandaag lekker eronder hangen, beetje extra olie in de tank voor inrijden, etc.
Hij startte meteen zonder decompressie, en meteen hoorde ik het dodelijke geklingel(wat dus betekend dat of de grondplaat van je koppeling speling heeft, of je vliegwiel zichzelf aan het kapotraggen is. Het bleek dus dat laatste, de eerste seconden dat mn dure blokje loopt verneukt het zichzelf.
Echt te naar. De ring achter de koppeling zat goed, de koppeling zat stevig aangedraaid, wat kan er in godsnaam verkeerd gegaan zijn??????
Het spietje was nog nauwelijks geperst, maar de spiebaan is al vernaggeld:((:((:((, volgens mij kan ik die niet meer gebruiken.
Ik stroom over van zelfmedelijden dus steunbetuigingen en elek. vliegwiel-aanbiedingen zijn welkom:)
21 januari 2006 om 14:53 #132245Ik leef met je mee en deel hierbij mijn innige deelneming met jou mee!
(K)je op de zereplekjes:P
edit: geld ontvangen?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.