Vespa-Ciao.NL
:: speling voorwiel

Home Forums Techniek Opvoeren speling voorwiel

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Joopieboy
    Topic starter

Nja, dat voorwiel schiet niet meer op. Men hele voorwiel kwam der van af geflikkerd. Met 65 op men bek gegaan. :boos

Frame betwijfel ik of ie nog goed is.
      Voorvelg is goed maar wat er in t midden zit is gaar.
      Uitlaat hangt nu half los
      Cilindertje moet ik nog eens nakijken.
      Voorvoork is beschadigt etc..:boos

En verder wat al beetje gaar was:
      De gaskabel die bleef vasthangen een tijdje geleden, dus daar moet ik ook wat aan doen
      Bougiekabel is beschadigt doordat ie ff tegenuitlaat aan zat
      Acterlicht aan bagagedrager moet nog aangesloten worden
      KM teller doet ut niet
      Benzine heeft gelekt
      Etc etc…:boos

Hij was goed, tot een week gelee, toen begonnen de problems, liep goed, maar nu…

Er moet een hoop aangedaan worden en ik vraag me af of het nog de moeite is om hem op te knappen.:boos

Iemand een idee hoeveel et kan gaan kosten?:?

hansieb
      Moderator

Wees maar blij dat je niet half dood bent …. met 65km/h op je bek kan best ernstig zijn.

Joopieboy
        Topic starter

hansieb :
          Wees maar blij dat je niet half dood bent …. met 65km/h op je bek kan best ernstig zijn.

Ja idd, kleding wat beschadigt en men helm totaal kapot. Maar verder op wat blauwe plekken en schaafwonden na en een open knie heb ik verder niks. Knie zit met een gaasje vast en verder niks. Ik heb echt geluk gehad. Op dat moment niemand in de buurt of iets wat ik kon raken. Gelukkig…=)

Jacky
          Bijdrager

KLOTE voor je! Maar ‘gelukkig’ is ’t meeste materieele schade! K heb dat ook es gehad met da voorwiel! Bij mij was die iets schuine schijf doormidden gebroken dan dan wordt het wiel niet vast gehouden! Moet je eens kijken of jij dat ook hebt! Zater je bouten nog op het wiel?

Deze ring, die op de buitekant vd veerpoot zal maar zeggen.. die houdt het wel erin!
            http://www.mijnalbum.nl/Foto=I6FO7WQZ

Joopieboy
            Topic starter

Thnx!
              Ik heb de velg net nog bekeken, en de dingen die bij je as zitten zeg maar die zijn pleite, afgebroken enzo. Bij de voorvoork is de rommel er ook af. Dus echt veel kan ik er niet meer aan redden denk ik. En wat er precies is gebeurd weet ik niet meer.
              Ik ree op een lange rechtr weg, en men voorwiel begon te zwabberen en toen gebeurde er heel veel. Ik weet het niet helemaal meer, maar iig men voorvelg lag in het gras en ik op de straat.:((

Maar je hebt dus bij je wiel, je voorvoork zitten waar de veren uitsteken. Daar moet dus een bout aan beide kanten zitten waar je velg aanzit ofzo?

Jacky
              Bijdrager

Ja en op die veerpoten dus die ring wat k je uitlegde! Want alsje het zo vast zet schiet je wiel weer los en staan je veerpoten OP de as vd velg.. dat had ik toen maar kon nog stoppen! Dan meteen die nieuwe dingen met veren en busjes.. En verder vervangen wat kapot is he:)

Joopieboy
                Topic starter

Jacky :
                  Ja en op die veerpoten dus die ring wat k je uitlegde! Want alsje het zo vast zet schiet je wiel weer los en staan je veerpoten OP de as vd velg.. dat had ik toen maar kon nog stoppen! Dan meteen die nieuwe dingen met veren en busjes.. En verder vervangen wat kapot is he:)

Ok ik snap het. En is dat nog te repareren ofzo?
                  Hoe kan ik dat doen?:P
                  Want wat ik nu heb ziet er niet gezond uit.

En de rest van de brommer?

Jacky
                  Bijdrager

alles is te repareren ja.. maar k kan het zo slecht zeggen.. foto zou wel handig zijn! Maar k kan me niet voorstellen dat die veerpoten kapot zijn das zon dik staal! VErder gewoon gaskabel bougiekabel enz vervangen stel niet veel voor lijkt me! Uitlaat zul je welweer vast kunne zetten toch?

Joopieboy
                    Topic starter

Jacky :
                      alles is te repareren ja.. maar k kan het zo slecht zeggen.. foto zou wel handig zijn! Maar k kan me niet voorstellen dat die veerpoten kapot zijn das zon dik staal! VErder gewoon gaskabel bougiekabel enz vervangen stel niet veel voor lijkt me! Uitlaat zul je welweer vast kunne zetten toch?

verpoten hebben dikke krassen, als dat niet erg is…
                      maar wat moet dan allemaal aan d evelg om hem weer goed vast te zetten:P

en de rest, ik weet nie tof het echt de moeite waard is, maar t kan wel jah

Jacky
                      Bijdrager

Lijkt me zeker de moeite waard.. tenminste k weet niet hoe goed jouw brommer is! Krassen boeien niet veel lijkt me! Alsje alles nog hebt van dat voorwiel en dat is goed kanje al1 die nieuwe ringetjes ertusse doen dan zou het goed moeten zij! als de lagers ook goed zijn.

Joopieboy
                        Topic starter

Jacky :
                          Lijkt me zeker de moeite waard.. tenminste k weet niet hoe goed jouw brommer is! Krassen boeien niet veel lijkt me! Alsje alles nog hebt van dat voorwiel en dat is goed kanje al1 die nieuwe ringetjes ertusse doen dan zou het goed moeten zij! als de lagers ook goed zijn.

ok, dus brommer is wel te doen.
                          ander uitlaatje der onder, ff nakijken
                          maar de velg zat zowiezo niet helemaal goed dus dan vervang ik die ring en de busjes wel even.
                          dan is het wel gefixt hoop ik:P

Biker-mouse
                          Bijdrager

Heb ik ook een keer gehad. Ik moest flink in de rem en één zo’n ringetje brak in 3 stukken, dus mijn voorwiel schoot er ook uit. Gelukkig reed ik nog maar 15km/u en kon ik overeind blijven.

Nieuw ringetje erin a € 2,50 euro en gaan:D Ik heb ze aan de andere kant ook maar preventief vervangen.

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

Joopieboy
                            Topic starter

Biker-mouse :
                              Heb ik ook een keer gehad. Ik moest flink in de rem en één zo’n ringetje brak in 3 stukken, dus mijn voorwiel schoot er ook uit. Gelukkig reed ik nog maar 15km/u en kon ik overeind blijven.

Nieuw ringetje erin a € 2,50 euro en gaan:D Ik heb ze aan de andere kant ook maar preventief vervangen.

Ok, dus ringetjes vervangen is 1, en dan kan ie weer goed zijn…
                              Misschien omdat ie nog speling had de busjes en veren vervangen en thats it

hoop ik:con

Joopieboy
                              Topic starter

Maar zou dit een project waardig kunne zijn???

Joopieboy
                                Topic starter

Hier een foto van hoe men vespa er nu bij staat.

Ig ga iig proberen om het voorwiel goed te krijgen en als dat is gelukt ga ik hem eens uit elkaar halen en nakijken. Zijn er mensen die me van te voren enige tips kunne geven?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.