Vespa-Ciao.NL
:: Speling op voorvork

Home Forums Techniek Framedelen Speling op voorvork

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timmy123
    Topic starter

beste mensen

heb me net een vespa ciao aan geschaft
      en er zijn 2 problemen mee
      1. voorvork heeft speling
      2. als ik een voet tegen het wiel op zet kan ik het stuur rond draaien

wie kan me helpen

groet

NinoPk50Xl
      Bijdrager

Balhoofd moer vast draaien. Voorvork heeft dan geen speling meer. Voor je stuur moet je je stuurpen vast draaien. Zit in het midden van je stuur als je er bovenop kijkt. bij een Ciao-Mix zit die onder de koplamp.

Succes 8)

Fear the rollerbank

timmy123
        Topic starter

zitten alle 2 vast

Wilk1985
          Moderator

Als het vastdraaien van je balhoofdmoer niet helpt moeten je lagers wel echt heeel erg versleten zijn. Of het is eerder een keer in elkaar gezet door iemand die niet wist waar hij mee bezig was.

Zo moet het in ieder geval zitten, dus lager – moer – borgring (hier is de ring vervangen door een stukje metaal dat de kabels bij elkaar houdt – moer. Dit is een erg oude Ciao maar dat maakt verder niet uit, bij moderne Ciao’s zit het vergelijkbaar in elkaar.

De stuurpen wordt strakgesteld door een stuurexpander moer, als je de stuurpen niet goed vast kunt draaien is die misschien niet in orde, of de stuurexpanderbout zelf heeft dol schroefdraad. Beiden zijn verkrijgbaar bij onze sponsor http://www.jmpb.nl. Zie: http://www.jmpbonderdelen.nl/catalogsearch/result/?q=expander

QuicklyHeizer
            Bijdrager

Give attention that there is no oil or something like that on the stuur. Its better to remove every oil with remreiniger. Krachtopsluiting…

timmy123
              Topic starter

is al opgelost maar toch bedankt voor het snel reageren !

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.