Vespa-Ciao.NL
:: Speling achterwiel

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speling achterwiel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hoi,

Het viel me laatst opeens op dat er een speling op het achterwiel van mijn Citta zit. De achterklok en lagerplaat zitten gewoon goed vast in het frame. Ik vermoed dat de lagerplaat gaar is, maar kan het niet met zekerheid zeggen… Wat denken jullie?

Video: LINK

jaffabaffa
      Donateur

Ik had twee weken terug precies het het zelfde. Het is was bij mij inderdaad mijn achterwiellagerplaat. Ik heb er nu weer een nieuwe lagerplaat in en hij rijdt weer zoals het hoort:thumb

Anoniem

Aha! Dan zal ik die in mijn bestelling gooien.

Anoniem

Heb dus een maand een nieuwe lagerplaat, en nu heb ik alweer speling. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Speling in de stofringen of vering ofzo?

Wilk1985
            Moderator

Ik weet niet welke lagerplaat je hebt, maar ik heb een keer een nieuwe gehad waarvan de lagers niet draaiden.

Ik kan het filmpje niet openen maar ik zie dat je een Citta hebt, hoe is je achterbrug? De bruggen van Citta’s gaan vaak na een tijd krom staan en dat zal de levensduur van de lagers ook niet verbeteren, een maand is wel heel kort.

Anoniem

Ik had zo’n standaard lagerplaat gekocht. Ik meen dat mijn brug nog recht is, heb ze op andere Citta’s een stuk krommer gezien. Ik rij wel op 300mm vering…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.