- Dit onderwerp bevat 288 reacties, 49 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door SpeedyVespa.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 november 2013 om 18:49 #490462
Is dat niet hetzelfde als aanfietsen bij een ciao?
Rijd het een beetje die lunga?3 november 2013 om 19:06 #490470JoeriH@ Nee totaal anders, maar als je ‘kickt’ dan draait het achterwiel.

Dat ronde ding is de uitlaat, en het ’tandwiel’ is dus de kickstart.
Verder nog een kiekje.

De polini lunga presteert op het standaard Pack set-upje redelijk goed, optrekken moet
hij het niet van hebben, maar snelheid neemt aardig toe T.O.V origineel.
Speedbuxy heeft dit pijpje op een evo engine gehad, hier presteerde hij niet erg goed.
Ik ga het uitlaatje ook nog een keer testen op een 70 cc DR bewerkt blokje.
Als er binnenkort weer een uitlaattest is, mag hij uitgeleent worden.4 november 2013 om 01:49 #493241Dat is wel een erg vreemde oplossing voor het kick gebeuren…nog nooit gezien weer wat bij geleerd tnx 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi4 november 2013 om 09:16 #493243Inderdaad, originali tijd gaat boven alles nietwaar?
=)5 november 2013 om 19:46 #493253Updatos.
Vandaag leuk aantal dingen gedaan, eerst een pack opgehaald.

Rijd leuk, maar heel veel anders dan mijn pack.
Het optrekken is zeer slecht, mijn andere pack schiet gelijk weg, deze niet.
Zal is kijken, denk zuigerveren, segmentjes etc.
Verder nog wat leuke dingen voor de citta.
Proma Gun

Ook heb ik nog een leuk cilindertje van citta-ciao gekregen, een Styll.
Nou was ik me aan het vervelen, en ben ik in de zuiger gaan hakken.

Wat je hier kan zien, een groot gat (pistonpen) en een kleiner gaatje, deze heb ik er zelf ingemaakt, dit gaatje loopt perfect open met de booster in de cilinder.
Zou het blokje nu nog lopen? aangezien ik niet weet of dit nog rijdbaar is.

Ook zuigertje voor me 46 polini binnengekregen.
Zag er netjes uit, maar een 38,2 pistonpen?:pest
Binnenkort ga ik motorisch met de citta bezig.5 november 2013 om 19:49 #493254SpeedyVespa :
Zag er netjes uit, maar een 38,2 pistonpen?:pest
Binnenkort ga ik motorisch met de citta bezig.Niet eens gezien/op gelet had de zuiger bij een speed engine erbij gekregen ;).
Zal even kijken of ik nog wat heb liggen.5 november 2013 om 19:51 #493255Haha 😛 maakt ook niet uit hoor, als je hem vind is het mooi, anders pech 🙂
7 november 2013 om 22:02 #492621Zie datje mijn bravo hebt!!
wat is t alweer, rond de 23000 km op de teller nietwaar?8 november 2013 om 22:24 #493265
Wat zie je?
-Pinasco Black 46 mm
-Polini Motori 46 mm
-Pinasco zuiger
-Polini zuiger
-klein grutIk ga voor de vespa SI een redelijk opgevoerd blokje rijden,
Standaard 13 mm inlaat
Bromkrukas
13/13 + malossifilter
50 cc Styl getuned
Proma BadSnake
Poulie 65
Snelheid moet ongeveer tegen de 60 a 65 liggen.
Foto’s van de Styl.

Let op de vergrootte uitlaatpoort.

Graag reactie 🙂10 november 2013 om 16:13 #493284Ik kan nou niet echt zeggen dat die uitlaatpoort echt heeel erg verbreed is.
Hoe heb je hem precies verbreed?Tis altied moar eem!10 november 2013 om 16:16 #493285Gewoon de dremel erin gezet 😉
12 november 2013 om 17:58 #493309Big Updatos
Vandaag stond er naar school dit pakket op mij te wachten:

Bestelling van JMPB 🙂
Inhoud: 2 nieuwe deestone slicks, 2 nieuwe binnenbanden, revisieset varioklok.
Geen huiswerk, dus aan de slag

100 x beter 😛
Zo met ouwe bandjes

Bandje eromheen (uren mee bezig geweest, wat zijn die dingen stug…

Mooi bandje voor de prijs 🙂 Helaas ook weer andere binnenband gemold, morgen maar even doen met een nieuwe.
Achterband moet dus nog.

Toen was het 14:00, maar is verder gegaan met de citta.
Volgens de How-to achterklokje gereviseerd.

Eindproduckt

In het wiel, nieuw remsegment, nieuw driehoekslager.

Moer aandraaien met bankschroef, ik zet die grote moer hiertussen, en ga aan het wiel draaien

Daarna me zwart gespoten achterkoppeling nog een keer voorzien van blanke lak.

Eindresultaat voorlopig:

Alleen nog nieuwe handvaten.
Voor de oplettende, de brommers staan op zolder, hoog en droog.
Winterstop om maar te zeggen, maar de vespa si ga ik binnenkort wel even naar beneden tillen om hem te testen met het styll blokje, is kijken hoe dat gaat lopen, morgen bouw ik mischien het blokje eronder.
Stay Tuned
12 november 2013 om 18:58 #493310Mooi productief middagje heb je gehad! Draait alles goed in de varioklok? Ben wel benieuwd naar je klokrevisiekunsten 🙂 Hoop dat het goed loopt dan kan je weer knallen. Si bandje zit er ook netjes op veel beter inderdaad.
12 november 2013 om 19:01 #493311Varioklokje draaide wat zwaar, olie bij gedaan en het is weer 100 %
Dat knallen komt volgend jaar pas, moet teveel gebeuren kwa blokje, Heel mischien ga ik revisie aanbieden.12 november 2013 om 19:29 #493312Leuke Citta, die oranje! Heb er ook een in een soortgelijke kleurencombo!
Goed bezig!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.